Automobilių gamintojai iš naujo vertina savo elektromobilių strategijas. Staigus šių transporto priemonių populiarumas paskatino daugelį pereiti prie tokių automobilių gamybos, tačiau dabar juntamas sulėtėjimas, kuris keičia kai kurių bendrovių planus.
Italijos vyriausybė mažina lėšas „Stellantis“ ir „Mercedes-Benz“ elektromobilių akumuliatorių gamyklai po to, kai dėl sulėtėjusios elektromobilių paklausos Europoje projektas vėlavo. Teigiama, kad „Automotive Cells Company“ nepateikė aiškaus elektrinės plėtros tvarkaraščio.
Vyriausybė perskirstys 200 mln. eurų Europos Sąjungos lėšų, kurias buvo numačiusi skirti projektui, skirtam gamyklai rytų Italijoje statyti, kitoms žaliosios energijos iniciatyvoms, pranešė atstovai.
Bendra akumuliatorių įmonė ACC, kurios akcininkai yra abu automobilių gamintojai ir „TotalEnergies“, planavo Europoje pastatyti tris milžiniška gamyklas Prancūzijoje, Vokietijoje ir Italijoje, į kurias iš viso būtų investuota 7 mlrd. eurų.
Birželio mėnesį įmonė pranešė, kad stabdo gamyklų Termolio mieste Italijoje ir Kaizeršlauteryje Vokietijoje statybas, nes lėtėjant elektromobilių paklausai bendrovė pereina prie pigesnių akumuliatorių. Nors gamykla Šiaurės Prancūzijoje pradėjo gamybą.
„Mes, žinoma, turime planuoti pajėgumų didinimą pagal elementų paklausos didėjimą“, – rugsėjo 17 dieną per įmonės renginį Turine sakė „Stellantis“ generalinis direktorius Carlosas Tavaresas.
„Kai tik Europoje padidės elektromobilių pardavimai, kai tik pamatysiu, kad reikia daugiau pajėgumų, pradėsiu investuoti į dvi papildomas gamyklas Vokietijoje ir Italijoje“, – pridūrė jis.
Siekdama sušvelninti akumuliatorių gamyklos vėlavimo poveikį, „Stellantis“ iki 2028 m. Termoli gamykloje toliau gamins vidaus degimo variklius.
Italijos pramonės ministras Adolfo Urso sakė, kad 200 mln. eurų iš ES lėšų, skirtų atsigavimui po COVID, panaudos atskiroms investicijoms, atitinkančioms Romos energetikos strategiją, kuria siekiama, kad jos ekonomika taptų ekologiškesnė, remti.
Ministras teigė, kad atskiri vidaus valstybės pinigai galėtų būti skirti, jei ACC vėliau galėtų pateikti naują Termolio miesto pramonės planą.
ACC generalinis direktorius Janas Vincentas teigė, kad bendrovė kitų metų pirmąjį pusmetį atnaujins diskusijas su Italijos vyriausybe dėl galimų finansavimo planų. „Suprantu Italijos sprendimą šiuo metu lėšas skirti kitaip“, – sakė J. Vincentas. „Jei kitais metais grįšime pas juos su veikiančiu pigesnio akumuliatoriaus projektu, kuriam turime klientų, gavome patvirtinimą, kad Italijos valstybė mums padės.“, – pridūrė generalinis direktorius.
Giorgia Meloni vyriausybė ir „Stellantis“ pastaraisiais mėnesiais konfliktavo po to, kai automobilių gamintojas paskelbė apie planus mažinti darbo vietų skaičių Italijoje dėl visoje pramonėje sumažėjusios paklausos.
Praėjusią savaitę gamykla pareiškė, kad dėl užsakymų trūkumo Europoje kitą mėnesį planuoja sustabdyti elektrinio „Fiat 500“ gamybą Turine.
Kelios Europos bendrovės investavo į ličio jonų baterijų gamybą, tačiau elektromobilių paklausa auga lėčiau, nei kai kurie pramonės atstovai prognozavo, o Azijos ir Šiaurės Amerikos baterijų gamintojų ir automobilių gamintojų konkurencija yra didelė.
Švedijoje įsikūrusi „Northvolt“, labiausiai išsivysčiusi akumuliatorių gamintoja Europoje, taip pat paskelbė apie planus mažinti savo verslą ir išlaidas.