Edukacinių technologijų („EdTech”) startuolis ankstyvame investicijų raunde (angl. pre-seed) pritraukė 315 000 Eur investiciją DI pagrindu sukurtai matematikos mokymosi platformai „Alfa erdvė”.
Pirmąją produkto versiją komanda kūrė iš savų lėšų, tačiau noras sparčiau plėstis paskatino ieškoti investicijų. Šiame raunde dalyvavo verslo angelai, kurie, pasak įkūrėjų „turi tiesioginį interesą dalyvauti švietimo transformacijoje ir tiki, kad edukaciniai startuoliai turi potencialo būti vienaragiais.“
„Manome, kad investiciją pavyko sėkmingai pritraukti dėl kelių faktorių. Pirmiausia, verslo angelams buvo svarbu, kad projektą kurtų stipri ir patyrusi komanda. Antra, jau turėjome sukurtą pirmą iteraciją pilnai veikiančio produkto. Trečia, per nepilnas 4 savaites nuo pirmosios platformos versijos paleidimo, virš 10% tikslinės auditorijos jau buvo susikūrę „Alfa erdvės“ paskyras. Visa tai patvirtino prielaidą, kad yra didžiulis poreikis inovatyviems edukaciniams sprendimams“, – teigė „Alfa erdvės“ bendraįkūrėjas, Paulius Serva.
Mokymosi tendencijų kaita paskatino sukurti skaitmeninę matematikos mokymosi aplinką
Lietuvoje, o kartu ir visoje Europoje, švietimo sektorius išgyveną masinę krizę. Mokytojų stygius, perpildytos klasės, personalizuotų ugdymo priemonių trūkumas – tai tik egzistuojančių problemų ledkalnio viršūnė. Šeimos, nesulaukdamos sisteminių pokyčių, bando spręsti egzistuojančias problemas samdydamos korepetitorius, tačiau sparčiai plėtojantis technologijoms, atsiranda ir alternatyvų asmeniniams mokytojams.
„Šiuo metu gyvename kryžkelėje, kuomet grįžus į mokyklų suolus rugsėjo 1-ąją atrodys, kad laukia dar vieni įprasti mokslo metai, tačiau edukacinių technologijų proveržis yra akivaizdus ir mokiniai jau šiemet turės galimybę pasinaudoti dirbtinio intelekto (DI) sprendimais. „Alfa erdvę“ sukūrėme, kad Lietuvos mokiniams padėtume išspręsti pastaraisiais metais itin opią problemą - matematikos ugdymą. 2024 m. padėjome virš 2000 abiturientų geriau pasiruošti matematikos valstybiniam brandos egzaminui, o nuo rugsėjo „Alfa erdvė“ yra pilnai pritaikyta 5-12 kl. mokiniams“, – savo pastebėjimais dalijasi „Alfa klasės“ bendraįkūrėjas Paulius Serva.
Mokytojai „Alfa erdve“ šiemet gali naudotis visiškai nemokamai pasiruošimui pamokoms, namų darbų skyrimui, kontrolinių sudarymui bei kitomis funkcijomis. Sprendimas mokytojams paslaugą padaryti nemokamą buvo priimtas atsižvelgus į kritiką Lietuvos švietimo sistemai ir nuolatinį užsienio praktikų pritaikymą. Turėdami savas inovacijas ir problemų sprendimo būdus, galime efektyviau atliepti Lietuvos moksleivių poreikius bei pateikti gerą pavyzdį kitoms šalims.
„Alfa erdvės“ unikalumas ir ateities planai
„Alfa erdvė“ yra skaitmeninis korepetitorius, kuris efektyviai koordinuoja matematikos mokymosi eigą, geba atsakyti į kylančius mokiniui klausimus ir sužaidybintai motyvuoja, kad matematikos mokymasis būtų smagus ir įtraukiantis“, – startuolį apibūdina bendrąįkūrėja, privačiame švietimo sektoriuje dirbanti Emilija Platūkytė.
Didžiausias išskirtinumas yra tai, jog tarp „Alfa erdvės“ funkcijų yra ir vienintelis toks Lietuvoje DI asistentas, kuris gali atsakyti į visus matematinius klausimus 5-12kl. programos ribose. Visas turinys mokiniams yra pristatomas personalizuotai, t.y. optimizuojamas mokymosi procesas, kad būtų skiriamas laikas tik tam, kad tobulėjimas būtų sparčiausias. Platformoje taip pat yra virš 700 skaitmeninių pamokų su išsamiais teorijos pristatymais, vaizdo įrašais, interaktyvios matematinių modelių simuliacijos ir virš 15 000 užduočių žinių įtvirtinimui.
„Alfa erdvę“ kūrė privačiame švietime ir iki šiol dirbusi komanda – Paulius Serva, Emilija Platūkytė, Tomas Sipko ir Vilius Jastremskas. Kolegos dalyvauja vieno didžiausių Lietuvoje korepetitorių centro „Alfa klasė“ veikloje.
Paklaustas apie išmaniųjų technologijų ir tradicinio mokymo ryšį, bendraįkūrėjas Tomas Sipko atsako, jog „jau beveik 10 metų dalyvaujame privačiame švietime, matome, kad tėveliams trūksta kokybiškų alternatyvų prieš samdant korepetitorius. Dabartinės technologijos gali papildyti švietimo procesą ir išnaudoti ekspertus edukatorius pagal jų turimas stiprybes. Tikrai nemanome, kad technologijos pakeis mokytojus, tačiau tinkamas technologijų panaudojimas yra būtinas, kad mokymo(si) procesas evoliucionuotų.”“
Paklausus apie tai, ką planuoja ateityje, kūrėjų komanda vieningai atsako: „siekiame, jog Lietuvos moksleiviai atrastų mokymosi su kokybišku DI pritaikymu potencialą ir tikimės, kad platforma taps reikšmingu indėliu dabartinės matematikos žinių krizės sprendimui.”“
Dar šiais metais įmonė planuoja plėtrą užsienio šalyse prisitaikant prie kiekvienos valstybės švietimo sistemos ypatumų.