Automobilių rinka kinta ir šiai dienai daugybės dėmesio susilaukia elektromobiliai. Elektriniais varikliais aprūpintos transporto priemonės tampa daugelio gamintojų prioritetu, tačiau pastaruoju metu fiksuojamas mažėjantis susidomėjimas.
JAV automobilių pramonės milžinė „Ford“ paskelbė antrojo šių metų ketvirčio finansinius rezultatus, kurie rodo gana kontrastingą ambicijų ir iššūkių paveikslą. Nors bendros bendrovės pajamos viršijo lūkesčius ir pasiekė 44,55 mlrd. eurų, iš dalies dėl 6 proc. padidėjusių pajamų iš automobilių, bendrovės pelnas, tenkantis vienai akcijai, nepateisino prognozių ir siekė 0,44 euro, palyginti su numatytais 0,60 euro.
Nepaisant didelio pardavimų augimo visoje elektromobilių linijoje, įskaitant „ F-150 Lightning“, „ Mustang Mach-E“ ir „E-Transit“, šis padalinys per ketvirtį patyrė stulbinančių 1,03 mlrd. eurų nuostolių, todėl per pirmąjį 2024 metų pusmetį iš viso patyrė beveik 2,33 mlrd. eurų nuostolių.
Šiuos nuostolius „Ford“ aiškino keliais veiksniais, įskaitant spaudimą kainodarai visoje pramonėje ir mažesnes gamybos apimtis. Tai įvyko tuo metu, kai JAV automobilių rinkos milžinė mažina kelių elektromobilių iniciatyvų apimtis, įskaitant „F-150 Lightning“ gamybos mažinimą ir maždaug 11 mlrd. eurų išlaidų, skirtų elektromobiliams, atidėjimą, motyvuodama „lėtesne nei tikėtasi“ paklausa.
Priešingai, tradiciniame „Ford“ vidaus degimo variklių versle, „Ford Blue“, buvo pastebėtas nedidelis apimties ir pajamų augimas, atitinkamai 3 proc. ir 7 proc. Ryškiu tašku išliko „Ford“ komercinės ir programinės įrangos padalinys „Ford Pro“, kurio pajamos padidėjo 9 ptov., o EBIT marža - 15,1 proc.
Bendrovės generalinis direktorius Jimas Farley pripažino, kad elektrinių automobilių rinka susiduria su sunkumais, ir pabrėžė, kad reikia keisti strategiją. Jis taip pat atskleidė, kad „Ford“ naujai orientuojasi į mažesnius ir pelningesnius elektromobilius, pabrėždamas didėjančią „Tesla“ ir naujų pigių Kinijos gamintojų konkurenciją.
Siekdama pelningumo elektromobilių sektoriuje, „Ford“ pasikliauja nauja elektromobilių platforma, kurią kuria „skunkworks“ komanda Long Biče. Ši platforma laikoma svarbiausia peržiūrėtoje „Ford“ EV strategijoje, kurioje pirmenybė teikiama pelningumui, o ne apimčiai. Farley užsiminė apie galimą partnerystę EV srityje ir pažadėjo artimiausiu metu pateikti daugiau informacijos.
Nepaisant nesėkmių elektromobilių padalinyje, „Ford“ išlaikė 9-11 mlrd. eurų visų metų EBIT prognozę ir padidino patikslintus laisvųjų pinigų srautus iki 6,99-7,92 mlrd. eurų. Bendrovė taip pat pripažino, kad elektromobilių rinkoje tebesitęsia sunkumai, ir prognozavo, kad 2024 m. „Model e“ padalinio nuostoliai sieks nuo 4,66 iki 5,13 mlrd. eurų.
Iš „Ford“ antrojo ketvirčio pelno ataskaitos matyti, kad bendrovė išgyvena sudėtingą pereinamąjį laikotarpį, ir nors tradiciniame vidaus degimo varikliais varomų automobilių versle bei komerciniame padalinyje jai ir toliau sekasi, kelias į pelningumą elektromobilių sektoriuje tebėra kupinas iššūkių.
Naujoji peržiūrėta „Ford“ strategija, kurioje daugiausia dėmesio skiriama mažesniems, pelningesniems elektra varomiems automobiliams ir galimoms partnerystėms, leidžia pažvelgti į bendrovės ateities viziją. Ar ši strategija padės „Ford“ įveikti dabartines kliūtis ir pasiekti tvarų pelningumą? Laikas, kaip visada, yra mūsų pusėje. Belieka laukti atsakymų.