Europos Komisija nustatė, kad Kinijos elektromobilių gamintojų gaunamos subsidijos iškreipia konkurencines sąlygas ir pamažu žlugdo vietos gamybą. Dėl šios priežasties buvo nuspręsta taikyti papildomus mokesčius, kol vyksta derybos su Kinijos valdžios institucijomis.
Europos Komisija, kuri prižiūri bloko prekybos politiką, nustatė laikinus iki 37,6 proc. muitus iš Kinijos importuojamiems elektriniams automobiliams, siekdama kovoti su, jos teigimu, nesąžiningomis subsidijomis, ir per vadinamąjį patariamąjį balsavimą sužinojo ES narių nuomonę.
Liepos 15 dieną, pirmadienį, Europos Sąjungos narės balsavo dėl laikinų muitų įvedimo Kinijos elektromobilių gamintojams ir jų produkcijai. Tačiau, kaip ir tikėtasi, vieningo sprendimo čia nebuvo. Šaltinių teigimu, dvylika ES narių balsavo už muitų įvedimą, keturios balsavo prieš, o 11 susilaikė.
Tikimasi, kad Komisija į tai atsižvelgs spręsdama, ar taikyti galutinius muitus šioje kol kas svarbiausioje ES prekybos byloje. Jei EK, baigusi tyrimą, parems muitų įvedimą, dėl jų bus surengtas privalomas ES narių balsavimas ir jie bus įvesti, nebent kvalifikuota 15 valstybių narių, atstovaujančių 65 proc. visų ES gyventojų, dauguma balsuotų prieš.
Tačiau didelis susilaikiusiųjų skaičius rodo, kad daugelis ES narių, žinančių Komisijos argumentus, kad prekybai turi būti taikomos vienodos sąlygos, tačiau taip pat nepamirštančių prekybos karo su Kinija pavojaus, svyruoja.
Dar anksčiau buvo pasirodę pranešimų, jog Vokietijos automobilių gamintojai, kurie trečdalį savo automobilių per metus parduoda Kinijoje, nerimauja dėl atsakomųjų priemonių ir baiminasi prekybos konflikto su svarbia prekybos partnere.