Elektrinių automobilių populiarumas auga. Daugelis bendrovių gamina vis daugiau būtent tokiais varikliais aprūpintų transporto priemonių, o kai kuriose šalyse jų populiarumas – itin didelis. Niekam ne naujiena ir didėjantis Kinijos gamintojų populiarumas.
Jau rašėme, jog Turkijoje Kinijos gamintojų elektromobiliams yra taikomi papildomi reikalavimai dėl techninės apžiūros, o taip pat ir garantinio aptarnavimo. Nuo šiol šalyje bus taikomas papildomas 40 proc. tarifas kiniškiems elektriniams automobiliams.
Dabar veiksmų imamasi ir Europoje. Po to, kai Turkija dienų paskelbė apie naują 40 proc. tarifą importuojamiems kiniškiems automobiliams, Europos Komisija taip pat priėmė preliminarų sprendimą.
Europos Komisija dar praėjusių metų spalio mėnesį pradėjo tyrimą, siekdama išsiaiškinti, ar Kinijos elektromobilių gamintojai nesinaudoja nesąžiningomis pastarosios šalies vyriausybės subsidijomis. Ir, kaip ir tikėtasi, komisija nustatė, kad elektromobilių gamintojų gaunamos subsidijos iškreipia konkurencines sąlygas ir pamažu žlugdo vietos elektromobilių gamybą.
Todėl komisija sieks derėtis su Kinijos valdžios institucijomis ir įtikinti jas nutraukti, jos nuomone, nesąžiningą praktiką. Jei šios derybos nepavyktų, ji siūlo įvesti papildomus tarifus. Abi šalys stengsis tai išspręsti su Pasaulio prekybos organizacija suderinamu būdu. Klausimas turėtų būti išspręstas iki liepos 4 dienos, o jei ne, bus įvesti nauji muitai.
BYD bus taikomas 17,4 proc. mokestis, „Geely“ - 20 proc., o SAIC - 38,1 proc. Kitiems Kinijos gamintojams taip pat bus taikomi didesni tarifai. Tiems, kurie padėjo ES Komisijos tyrimui, bet nebuvo atrinkti, bus taikomas 21 proc. svertinis vidurkis, o atsisakiusiems bendradarbiauti - didžiausias 38,1 proc. mokestis.
Žinoma, yra ir išimčių. Pavyzdžiui, „Tesla“ greičiausiai gaus individualiai apskaičiuotą mokestį už Kinijoje pagamintas ir į ES importuotas transporto priemones. Kiti gamintojai gali pateikti prašymą atlikti peržiūrą ir per 9 mėnesius gaus individualiai apskaičiuotą importo muitą.