„Hostinger“ įmonių grupės konsoliduotos pardavimo pajamos 2023 m., lyginant su ankstesniais metais, didėjo 57 proc. – iki 110,2 mln. Eur. Įmonės pelnas prieš mokesčius, palūkanas, pajamas ir nusidėvėjimą (EBITDA) siekė 2,4 mln. Eur. Finansiniams rezultatams reikšmingą įtaką darė klientų skaičiaus augimas ir nuolat tobulinami produktai, žengiantys kartu su dirbtinio intelekto (DI) raida, bei didėjantis veiklos efektyvumas.
Sparčiausiai augantis hostingo prekės ženklas
Lietuvoje veiklą pradėjusi įmonė kuria produktus bei paslaugas, padedančias klientams sėkmingai vystyti veiklą internete: kurti e. parduotuves, tinklaraščius, profesines paslaugas ar talentus pristatančias svetaines ir kt.
„Kasmet sparčiai augame artėdami prie mūsų ambicingo tikslo – tapti Nr. 1 hostingo paslaugų verslu pasaulyje. Ne išimtis buvo ir 2023 m., kai stabiliai auginome savo rezultatus. Nors Lietuvos kontekste galime atrodyti kaip didelis verslas, tačiau pasaulinėje rinkoje turime dar daug ką nuveikti. Ir toliau sieksime pritraukti geriausius talentus, sparčiai mokysimės, o žinias taikysime kurdami konkurencingus produktus“, – sako Daugirdas Jankus, „Hostinger“ vadovas.
„Hostinger“ praėjusius metus baigė turėdama 2,42 mln. klientų (57 proc. daugiau nei 2022 m. pabaigoje) iš daugiau nei 150 šalių. Jau ne vienerius metus „Hostinger“ augimo dinamika išlieka panaši tiek išsivysčiusiose, tiek dar besivystančiose rinkose. Didžiausiomis pagal aktyvių vartotojų skaičių pernai tapo Indija, Brazilija, JAV, Indonezija, Prancūzija. Į dešimtuką pateko ir Jungtinė Karalystė, Ispanija, Pakistanas, Meksika bei Kolumbija.
Bendros už paslaugų prenumeratas surinktos įplaukos (angl. total billings) per metus kilo 61 proc. ir pasiekė 139,1 mln. Eur. Kadangi bendrovė teikia kelerių metų trukmės paslaugas, už kurias klientai turi galimybę apmokėti iš anksto, dalis šių pajamų bus įskaitytos ateinančių metų finansiniuose rezultatuose.
„Hostinger“ penktus metus iš eilės pateko į sparčiausiai augančių Europos įmonių „Financial Times“ skelbiamą kasmetinį FT 1000 reitingą. Nuosekliai auga ne tik bendrovės verslo rodikliai, bet ir prekės ženklo „Hostinger“ žinomumas – „Google Trends“ duomenimis, šiuo metu tai antras ieškomiausias hostingo paslaugų teikėjas pasaulyje.
Investicijos į dirbtinį intelektą ir automatizavimas
Pasak D. Jankaus, klientų skaičių auginti padeda reguliariai klientams pristatomos inovacijos. „Hostinger“ komanda aktyviai plėtoja DI galimybėmis grįstus IT produktus, kurie padeda klientams dar lengviau ir sėkmingiau vykdyti veiklą internete.
„Hostinger“ DI internetinių svetainių kūrimo įrankis suteikia galimybę susikurti savo svetainę greičiau nei per minutę, net ir turintiems minimalią IT patirtį – pakanka tik keliais sakiniais raštu ar balsu pristatyti savo idėją. DI dabar gali pasiūlyti ir interneto svetainės adresą, rašyti tinklaraščio įrašus, padėti kuriant ir optimizuojant tekstinį turinį. Klientai vertina šias paslaugas ir drąsiai jas renkasi“, – sako D. Jankus.
Siekdama kokybiškiau ir greičiau aptarnauti klientus, bendrovė savo veikloje pernai gegužę įdiegė DI pokalbių asistentą. Jis pats sprendžia dalį klientams kylančių nesudėtingų klausimų, automatizuoja ir efektyvina specialistų darbą. Tai leidžia fokusuotis į aukštesnę pridėtinę vertę klientams kuriančias užduotis.
Investicijos į DI sprendimus ir įrankius „Hostinger“ padėjo išlaikyti beveik stabilų darbuotojų skaičių, lyginant su metais prieš tai. Atliepiant klientų skaičiaus augimą, klientų aptarnavimo specialistų skaičių būtų tekę didinti net 112, tačiau dalinai automatizuotas klientų aptarnavimas leido išlaikyti maždaug 900 darbuotojų komandą.
„Hostinger“ taip pat investavo į naujo duomenų centro atidarymą Paryžiuje, taip išplėsdama įmonės geografinę aprėptį ir teikiamų paslaugų kokybę.
Pastarieji pokyčiai lėmė ir klientų pasitenkinimą – sulaukta 6 proc. mažiau klientų užklausų, lyginant su metais prieš tai.
„Hostinger“ buvo įkurta 2004 m. Lietuvoje. Joje dirba beveik 900 darbuotojų. Paslaugų kokybę užtikrina 11 duomenų centrų, išsidėsčiusių Azijoje, Europoje, Šiaurės ir Pietų Amerikoje. Praėjusiais metais į „Hostinger“ produktų portfelį buvo integruota bendrovės „Zyro“ vystyta svetainių kūrimo priemonė, prijungiant bendrovę prie „Hostinger“.