Japonijos automobilių milžinė dažnai yra laikoma kaip kompanija, kuri vengia elektromobilių. Tačiau pastaruoju metu situacija keičiasi. „Toyota“ vis daugiau investuoja ne tik į elektrinių automobilių kūrimą bet ir į dirbtinio intelekto sprendimus.
„Toyota“ pokyčius nemažai įtakojo naujasis bendrovės generalinis direktorius Koji Sato. Jam vadovaujant, bendrovė neseniai užfiksavo rekordinį pelną, o šį pelną tiesiogiai nukreipia į bendrovės elektrinę ateitį.
Tai reikšmingas posūkis nuo agresyvios „Toyota“ pardavimų plėtros link ilgalaikės augimo strategijos, kurios centre - naujos kartos mobilumo sprendimai. Skelbiama, kad stulbinanti 10,44 mlrd. eurų suma bus skirta naujoms elektra varomoms transporto priemonėms ir sudėtingoms dirbtiniu intelektu pagrįstoms programinės įrangos sistemoms tirti ir kurti.
Šie dideli finansiniai įsipareigojimai rodo „Toyota“ pasiryžimą pasivyti konkurentus srityje, kurioje vis labiau dominuoja tokie elektromobilių pionieriai kaip „Tesla“, ir įkvepia pasitikėjimą bendrovės įsipareigojimu diegti naujoves. Tačiau kodėl taip staiga susidomėta elektromobiliais?
„Toyota“ sutelkė didžiulį dėmesį į vandenilio kuro elementų transporto priemones (FCV). Bendrovė ir toliau tvirtai tiki, kad vandenilis galiausiai taps švariausiu automobilių energijos šaltiniu. Tačiau atrodo, kad japonai pripažįsta, jog reikia pragmatiško dviejų etapų požiūrio.
Daug investuodama į elektromobilius, bendrovė užtikrina, kad išliks šioje sparčiai besivystančioje rinkoje ir toliau sieks įgyvendinti savo vandenilio siekius. Šis metodas apima masinei rinkai skirtų elektromobilių kūrimą ir tolesnes investicijas į specifiniams tikslams, pavyzdžiui, komercinėms transporto priemonėms ir tolimajam transportui, skirtas FCV.
Investicijos į dirbtinį intelektą taip pat yra dalis strategijos. Kaip pastebi pramonės ekspertai, automobilių pramonės kovos laukas pereina būtent į šią sritį. Šiandien automobiliai vis dažniau tampa kompiuteriais ant ratų, o dirbtinio intelekto valdomos technologijos iš naujo apibrėžia vairavimo patirtį.
Pavyzdžiui, dirbtinis intelektas gali padidinti saugumą, nes greičiau nei žmogus vairuotojas aptinka ir reaguoja į galimus pavojus, taip pat jis gali padidinti komfortą ir patogumą, individualizuodamas automobilio patirtį pagal individualius pageidavimus.
Milžiniškos „Toyota“ investicijos žada daugiau naujovių ir pasirinkimo galimybių elektromobilių rinkoje. Tikėtina, kad prireiks laiko, kol šie pokyčiai pasieks automobilių salonus. Vis dėlto, vartotojai gali tikėtis, kad „Toyota“ elektromobiliai ilgainiui pasižymės geresnėmis eksploatacinėmis savybėmis, ilgesniu nuvažiuojamu atstumu ir pažangiomis technologinėmis funkcijomis.