Elektronika.lt
 2024 m. gruodžio 27 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Verslo naujienos
 - Įvykiai, renginiai
 - Švietimas, studijos
 - Mokslo naujienos
 - Portalo naujienos
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 26 d. 11:22
Prenumeratoms – vidutiniškai 700 eurų per metus: kaip jas pagaliau atšaukti?
Gruodžio 25 d. 11:23
Tyrimas atskleidė, kad dėl DI autoriai gali netekti beveik ketvirtadalio pajamų
Gruodžio 24 d. 11:13
Kaip šventiniu laikotarpiu apsipirkti saugiau?
Gruodžio 23 d. 17:33
Mobilieji ir kompiuteriniai žaidimai: būdas kovoti su šventiniu stresu?
Gruodžio 23 d. 11:31
Dirbtinio intelekto sprendimai kibernetiniam saugumui užtikrinti VU Kauno fakultete
Gruodžio 22 d. 11:24
Energetikos sektoriaus laukia pokyčiai – alternatyvų yra, bet ar užteko laiko pasiruošti?
Gruodžio 21 d. 11:33
Kokį elektronikos įrenginį dovanoti, kad jis vėliau neišaugintų elektros sąskaitos?
Gruodžio 20 d. 17:12
KTU mokslininkai sukūrė nanolazerį – sidabro nanokubus panaudojo šviesos generavimui
Gruodžio 20 d. 14:28
Lietuvių kalba ir technologijos: VU mokslininkų projektas LIEPA-3 atvers naujas galimybes
Gruodžio 20 d. 11:49
Stacionarūs kompiuteriai: koks jų vaidmuo nešiojamųjų kompiuterių eroje?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Naujienos » Verslo naujienos Ankstesnė naujiena | Sekanti naujiena | Dalintis | Spausdinti

„Renault Group“ pademonstruos ambicingą autonominio viešojo transporto viziją

Publikuota: 2024-05-17 18:43
Tematika: Verslo naujienos
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Autonominis transportas neišvengiamai kelia naujų iššūkių, bet tuo pačiu atveria tik kažkada fantastikos filmuose regėtų galimybių. Šiandien lengvieji automobiliai jau gali pasigirti kai kuriomis autonominio važiavimo užuomazgomis, bet griežtos taisyklės ir klientų poreikiai kol kas riboja platesnį jų diegimą. Savo ruožtu „Renault Group“ kartu nauju partneriu „WeRide“, pasitelkdami ilgametę patirtį ir remdamiesi pragmatiška technologijų vizija, jau plėtoja pažangią autonominio viešojo transporto koncepciją, kuri netrukus bus pademonstruota viešai.

„Renault Group“ pademonstruos ambicingą autonominio viešojo transporto viziją

Užmegzta svarbi partnerystė

„Renault Group“ jau siūlo aukščiausio lygio vairavimo pagalbos funkcijas daugumoje savo modelių, užtikrinančias komfortą ir saugumą. Vis tik tolesnis kai kurių funkcijų automatizavimas, siekiant visiško automobilio autonomiškumo, kol kas atrodo mažai tikėtinas, atsižvelgiant į galiojančias taisykles, klientų lūkesčius ir sudėtingų technologijų sąnaudas.

Nepaisant to, „Renault Group“ ketina būti rimta tvaraus ir autonominio judumo dalyvė kalbant apie viešąjį transportą. Šiuo tikslu grupė jau plėtoja elektrinę, robotizuotą ir iš anksto įrengtą „miniBus“ platformą, kurioje bus įdiegti įvairūs automatizavimo sprendimai iš specializuotų partnerių.

Vieša paslaptis, kad „Renault Group“ inžinieriai kai kuriuos eksperimentus vykdo jau ne vienerius metus, apie kitus netrukus sužinos visuomenė. Štai kartu su „WeRide“, pasauline autonominių transporto priemonių eksperte, per gegužės pabaigoje vyksiantį „Roland-Garros 2024“ teniso turnyrą pirmą kartą bus pademonstruota viešojo transporto realiomis sąlygomis vizija.

Šia įmonių partneryste siekiama plačiu mastu komerciniais tikslais diegti L4 autonomijos lygio transporto priemones, t. y. galinčias savarankiškai valdyti įvairias vairavimo situacijas apibrėžtoje veiklos srityje, nuotoliniu būdu prižiūrint, bet nesikišant transporto priemonėje esančiam vairuotojui.

Kai 2018 m. „Alliance Ventures“ investavo į tuo metu dar tik besikuriančią įmonę „WeRide“, jis numatė didelį kolektyvinio autonominio judumo poreikį ateityje. Nuo to laiko „WeRide“ tapo autonominių transporto priemonių etalonu – pasaulyje jau eksploatuojama daugiau kaip 700 autonominių transporto priemonių (įskaitant 300 mikroautobusų), kurios nuvažiavo daugiau kaip 28 mln. km Azijoje, Artimuosiuose Rytuose ir Šiaurės Amerikoje, o netrukus ir Europoje kartu su „Renault Group“.

Teks spręsti judumo iššūkius

Minėta partnerystė tarp „Renault Group“ bei „WeRide“ nėra atsitiktinė. Šiuo atveju puikiai suvokiama, kad Europoje daugiau kaip 400 didžiųjų miestų palaipsniui taps mažos taršos zonomis, tačiau vis tiek turės užtikrinti savo gyventojų judumą.

Dėl šios priežasties „Renault Group“ jau kelerius metus vykdo bandymus, siekdama nustatyti geriausią atsaką į vietos valdžios institucijų poreikius. Pavyzdžiui, 2023 m. vietos valdžia paskelbė projektą „Mach 2“, pagal kurį nuo 2026 m. automatizuotų elektrinių mikroautobusų parkas turi būti integruotas į Šatoru metropolijos (Prancūzija) viešojo transporto tinklą.

Atlikus šiuos bandymus, „Renault Group“ ketina pasiūlyti robotizuotą elektrinių mikroautobusų platformą, pagrįstą naujuoju „Renault Master“, į kurią bus galima integruoti tokių specializuotų partnerių, kaip „EasyMile“, „Milla“ ir „WeRide“, automatizavimo sprendimus.

Lankstesni autonominiai mikroautobusai galės važinėti visą parą ir 7 dienas per savaitę visiškai saugiai, o sąnaudų ir CO2/km vienam keleiviui atžvilgiu jie bus nulinės emisijos alternatyva arba efektyvus esamų sprendimų (traukinių, tramvajų, autobusų) papildymas. Papildomas robotizacijos ir automatizavimo sąnaudas galėtų kompensuoti tai, kad mikroautobusuose nebūtų vairuotojų. Transporto priemonių parkui valdyti reikės paprastos nuotolinės priežiūros sistemos.

„Renault Group“ strategija

Derėtų pažymėti, kad tarptautiniu mastu sutariama dėl 6-ių automatizuoto ir autonominio vairavimo lygių – nuo L0 lygio be jokios pagalbos vairuojant iki L5 lygio – aukščiausio lygio, kai transporto priemonė būtų visiškai autonomiška visose situacijose ir be jokio žmogaus įsikišimo.

Kalbant apie atskiras transporto priemones, „Renault Group“ daugiausia pastangų skiria L2 ar net L2+ lygiui su keliomis aukščiausio lygio rinkoje vairavimo pagalbinėmis funkcijomis, kurios užtikrina, kad jos transporto priemones būtų saugu ir malonu vairuoti pasitelkiant pažangias pastovaus greičio palaikymo, eismo juostų laikymosi sistemas, o netrukus – ir automatinio aplenkimo funkciją. Visgi, nepaisant naudojamų pagalbinių funkcijų, vairuotojas ir toliau išlieka atsakingas už vairavimą.

Tarp L2 lygio automatizavimo ir L3 lygio autonomijos yra didelis technologinis atotrūkis, nes transporto priemonė turi gebėti saugiai važiuoti sudėtingoje aplinkoje su ribota vairuotojo priežiūra. Šiame etape dėl klientų patiriamų išlaidų, palyginti su vairavimo privalumais, paklausa būtų nepakankama ar net išvis neegzistuotų.

Tuo pat metu „Renault Group“ užtikrina, kad jos transporto priemonių architektūra galėtų vystytis autonominio automobilio link, jei dėl pasikeitusių lūkesčių, taisyklių ar sumažėjusių technologijų sąnaudų šis proveržis taptų įmanomas. Kita vertus, kalbant apie viešąjį transportą, grupė įžvelgia autonominių transporto priemonių pasiūlos aktualumą – manoma, kad per ateinančius kelerius metus kasmet reikės kelių tūkstančių mikroautobusų.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Uždaryti komentarus
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama