Užsienio internetinėse parduotuvėse apsiperka daugiau žmonių nei bet kada anksčiau. Vienoje iš naujausių „PayPal“ e. prekybos indekso ataskaitų nustatyta, jog trys iš keturių Europos pirkėjų (74 proc.) perka internetu. Pirmauja graikai (87 proc.), airiai (83 proc.), vokiečiai (82 proc.) ir švedai (76 proc.). Lietuvoje, Eurostato duomenimis, 35 proc. vietos pirkėjų internetu pirko prekes ar paslaugas kitose ES šalyse, o 20 proc. – ne ES rinkose.
Tarptautinė e. prekyba – didžiulė rinka, auganti neregėtu tempu. Remiantis duomenų analitikų „eMarketer“ prognoze, artimiausiais metais bendra tarptautiniu mastu parduodamų prekių vertė augs ir 2027 m. viršys 8 trilijonus dolerių.
„Tarptautinė e. prekyba – didžiulė galimybė vietos pardavėjams, norintiems plėtoti savo verslą. Beveik 80 proc. „PayPal“ prekybininkų Lietuvoje parduoda savo prekes ar paslaugas užsienio rinkose. Tarptautiniai pardavimai suteikia vietos įmonėms galimybę pritraukti naujų vartotojų ne tik naujais ir įdomiais produktais, bet ir paprasčiausiai pateikiant prekes už patrauklią kainą. Tai, kas Rytų Europos piniginei gali būti per brangu, gali būti įdomu Vakarų Europos vartotojams, kurie pirkiniams išleidžia kiek daugiau“, – sako Efi Dahan, „PayPal“ viceprezidentas, Centrinės ir Rytų Europos bei Izraelio generalinis direktorius.
Lengviau pasakyti nei padaryti – taip galima apibūdinti tarptautinę verslo plėtrą. Jai reikia tinkamo plano, įvairių korekcijų. Prekyba internetu yra sudėtinga, nes daugybė veiksnių gali palengvinti arba apsunkinti sėkmingą rezultatą. Pasiūlymo pritaikymas skirtingų rinkų poreikiams, lokalizuotos svetainės, logistikos iššūkiai, užsienio rinkų, jų specifikų, kultūros ir vartotojų elgsenos supratimas - tai tik keli elementai, į kuriuos prekybininkai turi atsižvelgti planuodami tarptautinę plėtrą. Be to, jie turi užtikrinti platų sklandžių ir saugių mokėjimo būdų, atitinkančių pageidavimus, pasirinkimą tarptautiniams pirkėjams, o prekybininkams suteikti galimybę greitai gauti mokėjimą įvairiomis valiutomis.
Viena naujausių „PayPal“ apklausų patvirtino – vartotojai dažniausiai apleidžia savo e. krepšelius būtent abejodami atsiskaitymo saugumu, o ne dėl ilgų ir painių pirkimo procesų. Dėl to 27 proc. vartotojų teigia – jeigu atsiskaitant kyla saugumo ar pasitikėjimo problemų, jie nutraukia apsipirkimą. Norint pritraukti tarptautinius lankytojus tapti pirkėjais, padidinti pardavimus ir pajamas, svarbu užtikrinti paprastą apsipirkimo procesą, kuriame būtų galima pasirinkti vietinę valiutą, sklandžius ir saugius mokėjimo būdus.