Tarptautinės įmonių grupės „Modus Group“, veikiančios atsinaujinančios energetikos, mobilumo paslaugų, automobilių prekybos ir investicijų valdymo srityse, konsoliduotais neaudituotais duomenimis, veiklos pardavimų pajamos 2023 m. siekė 392 mln. eurų ir išliko panašiame lygyje kaip 2022 m. (404 mln. eurų). Grupės pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą bei amortizaciją (EBITDA) siekė 45 mln. eurų, o investicijos Lietuvoje ir užsienyje augo beveik dvigubai – iki 262 mln. eurų.
2023 m. „Modus Group“ bendrosios pajamos sumažėjo nežymiai – 3 proc., nuo 404 iki 392 mln. eurų, o konsoliduota „Modus Group“ EBITDA minėtu laikotarpiu mažėjo 42 proc. ir siekė 45 mln. eurų. Kita vertus, grupės investicijos į plėtros projektus peržengė ketvirtį milijardo eurų – jos sudarė 262 mln. ir, lyginant su ankstesniais metais, išaugo net 90 proc.
„2023-ieji buvo dar vieni sudėtingi metai: tęsėsi nerimas dėl karo Ukrainoje, brangę veiklos ir skolinimosi kaštai pristabdė vartojimą bei investicijas, išliko neapibrėžtumas dėl ekonomikos perspektyvų. Tai, kad šiame kontekste „Modus Group“ sugebėjo išlaikyti panašias pajamas kaip ir 2022-aisiais, vertiname kaip gerą rezultatą ir įrodymą, jog mūsų verslas yra atsparus bei gerai diversifikuotas tiek geografijos, tiek sektorių prasme“, – sako Ainė Martinkėnaitė-Martyniuk, „Modus Group“ valdybos pirmininkė.
Anot jos, augimui nepalankus ekonomikos ciklas paskatino atlikti „namų darbus“ įmonių viduje: peržiūrėti vidinius procesus, didinti efektyvumą, tinkamai pasiruošti prognozuojamam ekonomikos atsigavimui bei tvariai grupės plėtrai ateinančiais metais.
Pernai „Modus Group“ sėkmingai išplatino 8 mln. eurų obligaciją – viešame obligacijų siūlyme buvo sulaukta 2,5 karto didesnės investuotojų paklausos. „Toks aktyvus investuotojų susidomėjimas mūsų grupės obligacijomis liudija, kad rinka pasitiki mūsų verslų atsparumu, pasirinkta strategija ir ilgalaikėmis augimo perspektyvomis“, – pažymi A. Martinkėnaitė-Martyniuk.
„Green Genius“ sėkmingai plėtė projektų portfelį
Grupės atsinaujinančios energetikos verslo „Green Genius“ pajamos dėl energetikos projektų cikliškumo per metus mažėjo dešimtadaliu ir siekė 25 mln. eurų, tuo tarpu EBITDA traukėsi 64 proc. – iki 16 mln. eurų. Bendrovė pernai savo statomų projektų portfelį išaugino iki 256 MW, o bendros investicijos padvigubėjo iki 192 mln. eurų. Įmonė susitarė dėl 500 MW saulės energijos portfelio vystymo finansavimo Italijoje bei 80 MW vėjo jėgainių parko statymo Jurbarke.
„Atsinaujinančios energetikos rinkos naujokams praėję metai buvo sudėtingi, tačiau „Green Genius“ įmonė yra didelė ir patyrusi žaidėja, vykdanti projektus visoje Europoje, tad jai iššūkiai nesutrukdė toliau sėkmingai plėsti savo projektų portfelio. Šiuo metu įmonė vysto kelis reikšmingus atsinaujinančios energetikos projektus, o planuoti tolimesnį augimą leidžia ir didėjantis Europos šalių poreikis atsinaujinančiai energetikai, tvarumui bei energetinei nepriklausomybei“, – sako A. Martinkėnaitė-Martyniuk.
Ateinančiais metais „Green Genius“ ketina plėsti veiklos spektrą įtraukdama į savo portfelį biometano bei transporto dekarbonizacijos projektus.
Mobilumo paslaugų poreikis augo
Mobilumo įmonių („CityBee“ ir „MyBee“) pajamos augo 3 proc. – ir siekė 114 mln. eurų. Bendrovių EBITDA pernai sudarė 11 mln. eurų – 35 proc. mažiau nei 2022 m., kuomet šis rodiklis siekė 16 mln. eurų.
„MyBee“ automobilių prenumeratos paslauga pateisino lūkesčius visose trijose Baltijos šalyse. Dėl aukštos infliacijos, išaugusių skolinimosi kaštų vartotojai noriai rinkosi išbandyti šią alternatyvą tradicinėms automobilių įsigijimo formoms: greitai ir patogiai gauti automobilį su fiksuota mėnesio įmoka ir lanksčia sutartimi. Neabejojame, kad šios paslaugos poreikis augs ir toliau“, – pasakoja A. Martinkėnaitė-Martyniuk.
Kalbėdama apie „CityBee“ veiklą ji pabrėžia, kad dėl ekonominės padėties žmonės pajuto poreikį taupyti ir drąsiau rinkosi mobilumo alternatyvas. Taip pat, išaugus automobilio dalijimosi paslaugų pasiūlai, kartu padidėjo ir šių paslaugų bendra paklausa.
„Paklausą nuosekliai augina tai, kad vis daugiau žmonių išbando automobilių dalijimosi alternatyvas, esami klientai dažniau naudojasi šia paslauga, taip pat siekiant taupyti daugėja vairuotojų, atsisakančių nuosavų automobilių. Pernai „CityBee“ daugiausia pastangų skyrė veiklos efektyvinimui, paslaugų gerinimui ir duomenų analizei, kuri leidžia geriau jausti klientų poreikius“, – sako „Modus Group“ valdybos pirmininkė.
Auga prabangių automobilių prekės ženklų paklausa
„Modus Group“ automobilių prekybos verslo pajamos lyginant su praėjusiais metais buvo 6 proc. mažesnės nei 2022 m. ir siekė 249 mln. eurų. EBITDA pernai mažėjo 5 proc., nuo 20 iki 19 mln. eurų.
„Išaugusių palūkanų normų ir rekordinių infliacijos rodiklių aplinkoje vartotojai didesnius pirkinius buvo linkę atidėti ateičiai. Atitinkamai ekonominės klasės automobilių segmente stebėjome mažesnius pardavimus – tai natūrali ekonomikos ciklo dalis. Atsverti lėtėjimą ekonominiame segmente grupės mastu padėjo didesnė prabangių automobilių prekės ženklų paklausa, kurią mažiau veikia ekonomikos svyravimai. Šiemet toliau orientuosimės į aukštesnės klasės segmentą ir pasiūlysime savo klientams pamėgtų prabangios klasės prekės ženklų elektrines versijas“, – sako A. Martinkėnaitė-Martyniuk.
„Modus Asset Management“ plėtė investicinius portfelius
„Modus Asset Management“ 2023-iaisiais sėkmingai toliau plėtė savo valdomų investicinių fondų saulės elektrinių portfelius Lenkijoje ir Lietuvoje bei žengė į Latvijos rinką. Bendrovė Lietuvoje pradėjo įgyvendinti ir pirmąjį vėjo jėgainių parko projektą. Be to, „Modus Asset Management“ sutarė dėl partnerystės su turto valdymo įmone „Atelier Investment Management“, kuri įsteigė finansuojantįjį fondą „Clean Energy Infrastructure Access Fund“. Šio fondo investavimo strategijos tikslas – investuoti į „Modus Asset Management“ valdomą uždarojo tipo informuotiesiems investuotojams skirtą fondą „Clean Energy Infrastructure Fund“. Tai patraukli galimybė dar platesniam investuotojų ratui žengti į sparčiai augančią atsinaujinančios energetikos rinką.
„Turėdami 7-erių metų patirtį ir gilų sektoriaus išmanymą sugebėjome net vangioje rinkoje pritraukti 97 mln. eurų investuotojų įsipareigojimų, tai padės toliau spartinti regiono perėjimą prie atsinaujinančios energetikos. Palūkanų normoms mažėjant, tikimės, kad 2024 m. rinka bus gyvesnė ir galėsime toliau plėsti projektus, ypač paremtus elektros pirkimo-pardavimo sandoriais (angl. Power Purchase Agreements), kurie padeda verslui ilgam laikui užsitikrinti patrauklias elektros kainas bei valdyti sąnaudas“, – sako A. Martinkėnaitė-Martyniuk.
Investicijas didino 90 proc.
2023 m. bendros „Modus Group“ investicijos augo 90 proc. ir pasiekė 262 mln. eurų. Daugiausia investuota į saulės, vėjo ir biometano projektų plėtrą – 192 mln. eurų. Į mobilumo verslus „CityBee“ ir „MyBee“ investicijos sudarė 65 mln. eurų. Šios lėšos daugiausia skirtos paslaugų tobulinimui ir žengimui į naujas rinkas. Investicijos į atsinaujinančios energetikos ir mobilumo verslus lyginant su ankstesniais metais atitinkamai augo 120 proc. ir 34 proc.
Pasak „Modus Group“ valdybos pirmininkės, atsinaujinančios energetikos bei mobilumo verslų plėtrai bus skiriamas didžiausias investicijų kiekis.
„Pasauliniu mastu vis daugiau dėmesio skiriama tvarumui, auga įsipareigojimai mažinti anglies dioksido kiekį, tobulinamos įvairios atsinaujinančios energetikos technologijos, vis daugiau žmonių ieško tvaresnių ir tuo pačiu pigesnių transporto alternatyvų. Prieš daugiau nei dešimt metų įžvelgėme pirmąsias šių didelių pokyčių užuomazgas ir tai leido mums anksti „įšokti į traukinį“ bei sukaupti reikiamas žinias, kurios padės toliau auginti inovatyvius energetikos ir mobilumo verslus“, – pažymi A. Martinkėnaitė-Martyniuk.