„Alphabet“ („Google“ patronuojančioji bendrovė) planuoja įsigyti rinkodaros bendrovę „HubSpot“, kuri specializuojasi ryšių su klientais valdymo (CRM) sistemų srityje, tačiau sandoriui gali pasipriešinti antimonopolinės institucijos.
„HubSpot“ rinkos vertė – 34 mlrd. dolerių, tačiau „Google“ daug labiau nerimauja dėl galimų antimonopolinių ieškinių. Kol kas ekspertai sutaria, kad „HubSpot“ įsigijimas vargu ar sudomins atitinkamas institucijas.
Faktas tas, kad „HubSpot“ užimama CRM rinkos dalis sudaro tik 4,9 %, o jos artimiausi konkurentai „Salesforce“ ir „Adobe“ turi po 15 %.
Galimas sandoris sustiprintų „HubSpot“ pozicijas „Google“ skaičiavimo galios ir debesijos paslaugų sąskaita, o tai leistų jai pagerinti savo kainų pasiūlymą.
Kita vertus, JAV ir Europos reguliavimo institucijos pastaruoju metu aktyviai priešinasi technologijų milžinių konsolidacijai įsigyjant mažesnes įmones.
„Google“ yra atsargi ne be priežasties – JAV Teisingumo departamentas jau pateikė du ieškinius, kaltindamas ją piktnaudžiavimu internetinės paieškos lyderės padėtimi ir skaitmeninės reklamos rinkos monopolizavimu.
Europoje „Google“ taip pat turi problemų – tikrinama, ar ji laikosi naujojo Skaitmeninių rinkų įstatymo (angl. Digital Markets Act, DMA).