Automobilių rinka kinta ir šiai dienai daugybės dėmesio susilaukia elektromobiliai. Elektriniais varikliais aprūpintos transporto priemonės tampa daugelio gamintojų prioritetu, o ir vairuotojų susidomėjimas tokiais automobiliais nuolat auga.
„Tesla“ pirmojo ketvirčio pasauliniai pristatymai nukrito 8,5 proc., iki 386 810, nes automobilių gamintojas susiduria su aršia konkurencija ir mažėjančia elektrinių transporto priemonių paklausa pagrindinėse rinkose.
„Apimčių mažėjimą iš dalies lėmė ankstyvas „Model 3“ gamybinės rampos etapas mūsų Fremonto gamykloje ir gamyklos prastovos, dėl nukreipto pristatymo, kurį sukėlė konfliktas Raudonojoje Jūroje ir padegimas Berlyno gamykloje „Gigafactory“, - teigiama „Tesla“ pranešime.
„Tesla“ gamykla Fremonte, Kalifornijoje yra didžiausia jos gamykla JAV.
Paskutinį kartą „Tesla“ pardavimai smuko 2020 metų antrąjį ketvirtį, kuomet COVID – 19 pandemija privertė automobilių gamintojus sustabdyti gamybą.
Pirmasis ketvirčio pristatymų mažėjimas per ketverius metus yra taip pat ženklas, kad kainų mažinimo efekto įtaka mažėja. Per sausio – kovo mėnesius, „Tesla“ pagamino 433 371 transporto priemones.
Praėjusiais metais bendrovė paskelbė stiprius skaičius, tačiau 2024 metai tikėtina bus labiau keliantys iššūkius. Pramonės šakos analitikai įspėja, kad „Tesla“ augimo tempas šiais metais gali sulėtėti, dėl elektromobilių rinkos JAV atvėsimo ir aršios konkurencijos visame pasaulyje.
„Tesla“ vadovas Elonas Muskas sausį teigė, kad sekanti augimo banga neprasidės iki pat 2025 metų pabaigos, kol nebus pristatyta nauja, mažai kainuojanti transporto priemonė.
„Cox Automotive“ skaičiavimais, pirmojo ketvirčio „Tesla“ pardavimai JAV sudarė 166 734 arba 3,2 proc. daugiau, nei tą patį ketvirtį praėjusiais metaisi. Tai skiriasi nuo bendro elektrinių transporto priemonių augimo, kuris siekia 15 proc. ir JAV lengvųjų transporto priemonių augimo, kuris sudaro 5,6 proc., nepriklausomai nuo kurio rūšies, teigiama praėjusios savaitės „Cox“ prognozėje.
„Elektromobilių sulėtėjimas formuoja ir „Tesla“ sulėtėjimą“, – trečiadienį įvykusio konferencinio skambučio metu kalbėjo „Cox“ analitikė Stephanie Valdez Streaty. – „Wall Street“ analitikai, kurie iš esmės „Tesla“ vertina optimistiškai, taip pat pradėjo skambinti pavojaus varpais.
„Svarbiausias ir daugiausiai susirūpinimo keliantis dalykas dėl „Tesla“ ir jos investuotojų išlieka augantis Kinijos elektromobilių konkurencingumas, o dėl bręstančio kainų karo, ši esminė rinka kelia daug iššūkių“, – praėjusią savaitę savo tyrimų pastaboje rašė „Wedbush“ analitikas Danas Ivesas.
Remiantis „Deutsche Bank“ prognoze, 2024 metų „Tesla“ pristatymai turėtų sudaryti apytiksliai 1,9 milijonus transporto priemonių ir tik nežymiai padidėti nuo 2023 metais buvusių kiek daugiau, nei 1,8 milijono pristatymų, praėjusią savaitę paskelbė bankas, nurodydamas Kinijos silpnumą.
JAV, dėl didelės paklausos „Tesla“ didina „Cybertruck“ pikapų gamybos apimtis, tačiau spalį E. Muskas teigė, kad jis nesitiki masinės nerūdijančio plieno sunkvežimio gamybos iki kitų metų.
Analitikų teigimu, vienas iš „Tesla“ kylančių iššūkių yra naujų produktų trūkumas, išskyrus stilingąjį „Cybertruck“, kuris gali ir nesulaukti masinės rinkos įvertinimo, vos tik baigsis susižavėjimas jo koncepcija.
Sausio mėnesį buvo atnaujintas „Model 3“ modelis, tačiau sedanas vis tiek atrodo beveik taip pat, kaip atrodė 2017 metais, pristatymo metu. 2020 metais pristatyto „Model Y“ krosoverio atnaujinimas suplanuotas sekančiais metais, o „Model S“ sedanas ir „Model X“ krosoveris per dešimtmetį beveik nepasikeitė.
„Tesla“ pirmą kartą istorijoje susiduria su situacija, kai yra ribojama paklausos, o ne pasiūlos“, – teigė vykdantysis „iSeeCars“ analitikas Karlas Braueris. – „Sparčiai augančios konkurencijos, senstančio produkto ir bendrų elektromobilių pardavimų susitraukimo akivaizdoje, pati sėkmingiausia per pastaruosius 10 metų automobilių bendrovė turi persvarstyti savo ilgalaikius planus“, praėjusį mėnesį „Automotive News“ teigė Braueris.