Automobilių rinka kinta ir šiai dienai daugybės dėmesio susilaukia elektromobiliai. Elektriniais varikliais aprūpintos transporto priemonės tampa daugelio gamintojų prioritetu, o ir vairuotojų susidomėjimas tokiais automobiliais nuolat auga.
Siekdama, kad elektromobiliai būtų įkraunami greičiau ir taptų pigesni, „Tesla“ pradeda bendradarbiauti su CATL – didžiausia pasaulyje baterijų gamintoja. Sėkmingai įgyvendintas projektas leistų sukurti 25 tūkst. JAV dolerių kainuojančią transporto priemonę.
Tačiau šis bendradarbiavimas ne vien apie baterijas. Nevadoje įsikūrusi „Tesla“ gamykla dabar naudoja CATL tiekiamus įrengimus. Ankstesniuose pranešimuose buvo paminėti „Tesla“ planai, specialiai šiam tikslui įkurti nedidelį objektą Nevadoje. Naujas žingsnis tik dar labiau sutvirtina dviejų pramonės milžinų partnerystę.
Ne tik „Tesla“ gauna naudą iš CATL inovacijų. Tokie automobilių gamintojai kaip BMW, „Mercedes – Benz“ ir „Nio“ pasitiki jų elektromobiliams skirtomis CATL itin patvariomis ir ekonomiškomis ličio – geležies fosfato baterijomis. Net ir sklindant kalboms apie pasaulinį elektromobilių paklausos sulėtėjimą, šis pranašumas paskatino įspūdingą CATL uždarbio augimą.
JAV geopolitiniai apribojimai neleidžia CATL parduoti savo produktų tiesiogiai JAV rinkoje. Neapsikentusi, bendrovė imasi gana sumanaus sprendimo – licencijuoti savo baterijų technologiją partneriams ir už tai gauti atlygį.
CATL licencijavimo, atlygio ir paslaugų (LAP) modelis pasitvirtino ir bendrovė planuoja Kinijoje ir Vokietijoje apmokyti inžinierius iš „Ford“. Zengas atskleidė vedantis derybas su iki 20 kitų JAV ir Europos automobilių gamintojų dėl panašių licencijavimo susitarimų.
2023 metų vasarį pasirašytas „Ford“ susitarimas su CATL numato, kad naudodamas CATL technologiją, JAV automobilių gamintojas kurs baterijas Mičigane. Vyraujant politinei priešpriešai, šis projektas yra tęsiamas ir 2026 metų pabaigoje planuojamas jo paleidimas. Tačiau pajėgumų apimtis buvo sumažinta iki 20 GWh, nuo iš pradžių planuotų 35 GWh.
JAV mėginant atremti Kinijos dominavimą elektromobilių tiekime, Zengas pabrėžia patikimos partnerystės, peržengiančios politiką, svarbą. Bideno klimato įstatymas apima ženklias investicijas, kurios padėtų JAV konkuruoti su Kinija, todėl strateginiai susivienijimai tampa dar svarbesni.
„Geopolitinė įtampa mums sukelia sunkumų“, – pripažįsta Zengas. – „tačiau visų svarbiausia yra klientų pasitikėjimo išsaugojimas, nepriklausomai nuo trumpalaikės politikos. Mūsų pasiekimai kalba patys už save“.
Pasinaudodami savo LAP modeliu, kuris yra vienintelis būdas patekti į užjūrio rinkas, CATL ieško gamybos centrų Europoje ir Pietryčių Azijoje. Norėdami paspartinti savo tarptautinę plėtrą, baterijų gigantai gali svarstyti apie antrinį listingavimą, tačiau Zengas tikina, kad CATL turi stiprius finansinius pajėgumus ir nėra reikalo skubėti.