Apžvelgdama praėjusius metus, tarptautinė siuntų bendrovė „Venipak“ skelbia, jog įmonių grupės apyvarta 2023-aisiais pasiekė 101 mln. eurų. Vykdyta ne tik sparti paštomatų tinklo plėtra ir užbaigtas svarbus jos etapas Baltijos šalyse, bet ir pradėta aktyviai vystyti išskirtinai į el. komerciją orientuotą verslo šaką.
Pasak bendrovės vadovo Justo Šablinsko, pastaroji turėtų tapti sėkmingos įmonės veiklos pagrindu ilgalaikėje verslo perspektyvoje. Atitinkamai dėmesys skirtas ir komandos stiprinimui, kompetencijų telkimui įmonės viduje.
Toliau investuoja į paštomatus
2023-aisiais bendrovė toliau sėkmingai plėtė savo paštomatų tinklą Baltijos šalyse: metų gale Lietuvoje bendras paštomatų skaičius siekė 270 – per metus buvo įrengta 20 naujų paštomatų, praplėsta 60 esamų. Latvijoje įmonė metus užbaigė turėdama 200 paštomatų, Estijoje naujai įrengta 160 modernių paštomatų.
„Savo paštomatų tinklą aktyviai pradėjome diegti nuo 2020 metų ir per visus metus Baltijos šalyse jau esame investavę daugiau kaip 5 mln. eurų. Pirmoji rinka buvo Lietuva, toliau sekė Latvija ir pernai pagaliau užbaigėme paštomatų plėtrą Estijoje, taip apjungdami visas tris šalis į vieningą tinklą ir užtikrindami dar greitesnę bei patogesnį siuntų pristatymą. Tiesa, ties tuo nesustojame ir jau nuo metų pradžios, reaguodami į rinkų poreikius, vartotojų įpročius, vykdome tolimesnę plėtrą“, – sako J. Šablinskas, pridurdamas, kad prekių pristatymas į paštomatus, o ne į namus tampa vis dažnesniu pasirinkimu.
Per šiuos metus kompanija planuoja paštomatų tinklą Baltijos regione išplėsti iki 800 paštomatų: Lietuvoje ketinama įrengti 115 naujų paštomatų ir praplėsti 75 esamus, Estijoje iki šių metų pabaigos turėtų atsirasti dar 30 naujų paštomatų, o 50 esamų bus praplėsti.
Į paštomatų tinklo plėtrą Lietuvoje ir Estijoje per metus numatyta investuoti dar 1,5 mln. eurų.
Padės augti el. komercijos verslams
Pasak J. Šablinsko, 2023-ieji įmonių grupei buvo ypač reikšmingi plečiantis už Baltijos šalių ribų – pernai įsigyta Nyderlandų el. komercijos didmenininkė šiandien jau veikia po „Venipak Commerce“ vardu.
Nauja rinka plėtrai buvo pasirinkta tikslingai, mat Beniliukso šalių el. prekybos pramonė, kurioje dominuoja būtent Nyderlandai, klesti: net 74 proc. visų interneto vartotojų regione perka prekes internetu, tai – 10 proc. daugiau nei Europos vidurkis.
„Šiuo žingsniu keičiame savo verslo modelį – dabar esame ne vien tik kurjerių bendrovė, bet ir el. didmenininkas. Ši verslo niša turi didelį potencialą ne tik Europoje, bet ir visame pasaulyje ji dar nėra susiformavusi. Pavyzdžiui, dauguma el. parduotuvių vis dar dirba tiesiogiai su tiekėjais bei gamintojais, o mes tuo tarpu norime pasiūlyti joms geriausią lokalų sprendimą su greitu pristatymu bet kurioje Europos rinkoje per 24 valandas“, – sako J. Šablinskas.
Stiprina komandą
Įgyvendinant ambicingus verslo planus, ypatingas dėmesys skiriamas ir darbuotojams, atskirų komandų ir kompetencijų stiprinimui. Per praėjusius metus „Venipak“ komanda paaugo 11 proc., o karjeros laipteliais kompanijos viduje pakilo apie 13 proc. darbuotojų.
Įmonė aktyviai investavo į darbuotojų išlaikymą ir jų kvalifikacijos kėlimą: apmokyta 60 lyderių bei vidurinės grandies vadovų, įkurta mokymų akademija ir paskirti dedikuoti teorijos mokymo instruktoriai. Anot J. Šablinsko, didelis dėmesys skirtas ir vadovų komandai:
„Mūsų įmonės Latvijoje, Estijoje bei Nyderlanduose jau turi savarankiškus vadovus, kurie yra atsakingi už vietines komandas ir tikslų įgyvendinimą. Atsižvelgiant į ilgalaikę strateginę verslo kryptį, pernai įmonėje atsirado tarptautinės plėtros vadovo pozicija, kurioje darbuojasi didelę patirtį el. komercijoje sukaupusi Sabina Bačiulienė. Ji atsakinga už el. komercijos vystymą, bendrovės teikiamų paslaugų sinergiją siekiant eksponentinio augimo bei visapusiško užsakymo išpildymo (ang. fulfillment) paslaugos plėtrą Europoje.“
Pasak J. Šablinsko, šiemet kompanija sieks ir toliau transformuoti požiūrį į el. prekybos logistiką, siūlyti integruotus, augančio sektoriaus poreikius atspindinčius sprendimus, taip pat – skirti dėmesį automatizavimui, didinti efektyvumą ir užtikrinti malonią klientų patirtį.