Nėra daug technologijų bendrovių vadovų, kurie taip supriešintų auditoriją, kaip Elonas Muskas. Nuo jo kryžiaus žygių prieš tai, ką jis vadina „pabudusio proto virusu“ iki jo niekinančių išpuolių prieš visus prieštaraujančius jo ideologijai ir mėgėjiškos konkuruojančių elektromobilių prekių ženklų pinigų srautų analizės, E. Musko veiksmai panašu, turi pasekmių jo didžiausiai bendrovei – „Tesla“.
Prekės ženklas, kurio būstinė įkurta Ostino mieste, visame pasaulyje yra įdarbinęs tūkstančius darbuotojų ir priešingai nei kiti JAV automobilių gamintojai, yra atsakingas už lyderystę elektromobilių gamybos srityje. Tai, ką „Tesla“ įgyvendino elektrifikacijai yra su niekuo nesulyginama. Tačiau du terminai – „Tesla“ ir „Muskas“ yra sunkiai išskiriami, todėl lieka neaišku, kaip pirkėjams būtų galima atsiriboti nuo prieštaringų vadovo pasisakymų.
Rinkos analitikų įmonės „Caliber“ teigimu, potencialių „Tesla“ pirkėjų dalis JAV mažėja. Tai siejama su neskaidria E.Musko veikla. „Reuters“ gautoje ataskaitoje teigiama, kad „Caliber“ vartotojų, norinčių įsigyti „Tesla“ svarstymo balas, 2024 metų vasario mėnesį sumažėjo iki 31 proc., palyginus su 2021 metų lapkritį buvusiais 70 proc.
Tuo tarpu vartotojų svarstymo balas dėl „Mercedes-Benz“, „BMW“ ir „Audi“ padidėjo ir pasiekė 44 proc. – 47 proc.. Anksčiau, E.Muskas yra sakęs, kad „Tesla“ yra „atspari recesijai“, tačiau net ir geriausiam laivui ateina sunkūs laikai. „Caliber“ vadovas Shaharas Silbershatz teigė, kad „labai tikėtina, jog pats E.Muskas prisideda prie reputacijos smukimo“.
„Caliber“ apklausoje, kurios imties dydis publikacijos viešinimo metu buvo nežinomas, teigiama, kad 83 proc. amerikiečių sieja E.Muską su „Tesla“.
Tačiau chroninis E.Musko „X“ (buvusio „Twitter“), kurį jis įsigijo 2022 metais, naudojimas gali prisidėti prie kai kurių neigiamų jo elektrinių transporto priemonių kompanijos pasekmių. Be to, jis vis labiau pritaria Respublikonų partijai, kurios nariai kariavo prieš elektromobilius ir netgi grasino atšaukti EPA įstatymus, kuriais siekiama sumažinti oro taršą, kovoti su klimato kaita ir gerinti visuomenės sveikatą.
Prie viso to dar pridėjus grėsmes, kad nebrangūs Kinijos elektromobiliai gali patekti į JAV rinką pro galines duris – Meksiką, keliais mėnesiais lėtesnį, nei tikėtasi, elektromobilių pardavimo tempą ir augančią konkurenciją, ko gero padarė „Teslai“ spaudimą.
Tačiau „Caliber“ taip vadinamas svarstymo balas atspindi tik vieną istorijos pusę. Net keletas duomenų įžvalgos įmonių, įskaitant „S&P Global“, „Wards Auto“ ir „Citi“ tvirtina, kad „Tesla“ užima vietą geriausiųjų dešimtuke, kai kalbama apie lojalumą prekės ženklui. Kaip parodė „S&P“ duomenys, dauguma „Model 3“ ir „Model Y“ pirkėjų yra pakartotiniai pirkėjai. Pirmąjį 2023 metų pusmetį, daugiau kaip 68 proc. „Tesla“ klientų buvo pakartotiniai pirkėjai, o tai tik įrodo, kad tik apytiksliai 31 proc. atsisakė „Tesla“ ir pasirinko kitą prekinį ženklą.
Be to, 2023 metų „Tesla“ pardavimai buvo rekordiniai, todėl sunku patikėti, kad žmonės nusisuka nuo šio prekės ženklo arba rečiau, nei kada nors ankščiau, įtraukia jį į savo svarstymus.
Neskaidri E.Musko veikla gali būti ne vienintelis „Teslai“ kenkiantis dalykas, todėl neatmetama galimybė, kad susiliejus su keliais kitais veiksniais, prekės ženklas galėtų atsidurti sudėtingoje padėtyje.
Turbūt ir jūs sutiktumėte, kad jei ruoštumėtės Marso kolonizavimui, kelių visame pasaulyje elektrifikavimui, vadovautumėte kelioms bendrovėms ir dar rūpintumėtės tuzinu vaikų, mažiau laiko prie telefono ekrano būtų tik į naudą.