Pateikusi geriausią pasiūlymą rinkoje, didžiausio Baltijos šalių viešo elektromobilių įkrovimo tinklo operatorė bei techninės ir programinės įrangos kūrėja „Inbalance grid“ laimėjo „Via Lietuva“ (buv. Lietuvos automobilių kelių direkcijos, LAKD) konkursą valdyti 27 didelės galios nuolatinės srovės stoteles palei magistralinius šalies kelius. Labiausiai vidutinės galios stotelių segmente išsiplėtusi bendrovė planuoja ir ambicingą greito įkrovimo infrastruktūros plėtrą, kurią pasiekti leis įmonės kuriamos išmanios technologijos elektromobilių tinklų valdymui ir stebėsenai.
Perėmus „Via Lietuva“ stotelių valdymą, „Inbalance grid“ operuojamų viešų ir pusiau viešų įkrovimo taškų skaičius Lietuvoje išaugs iki 430. Pačios stotelės nuosavybės teise ir toliau priklausys valstybei. Sutartis su „Inbalance grid“ pasirašyta metams su galimybe ją du kartus pratęsti.
Išplės greito įkrovimo tinklą
Pasak „Inbalance grid“ direktoriaus Simono Stankaus, laimėtas „Via Lietuva“ konkursas bendrovei leis daug sparčiau įgyvendinti ilgalaikę strategiją: tvariai išplėsti išmanius įkrovimo sprendimus vairuotojams patogiausiose lokacijose.
„Pirmus penkis veiklos metus sąmoningai daugiausiai plėtėmės vidutinės galios segmente miestuose: juose ir dabar atliekama daugiau kaip pusė įkrovimo sesijų, o ateityje ši dalis augs iki 80-90%. Bet sparčiai augant elektromobilių savininkų skaičiui, kyla ir didelės galios stotelių poreikis prie išvažiavimų iš miestų ar magistraliniuose keliuose. „Via Lietuva“ tinklo valdymas paspartins mūsų plėtrą greito įkrovimo segmente, tačiau per artimiausius metus šalies keliuose planuojame pastatyti ir dar bent 20 net 300 kW galios stotelių savo tinkle“, – komentuoja S. Stankus.
Jis pabrėžia, kad daugiau kaip pusę bendrovės komandos sudaro programuotojai, inžinieriai, dizaineriai ir kiti produktų kūrėjai. Dėl šios priežasties partnerystė su kelių direkcija turi ir strateginės reikšmės tolesnei šalies energetikos ir tvarių technologijų raidai.
„O verslo lyderiai, viešasis sektorius ir kiti NT valdytojai mumis pasitiki todėl, kad esame pirmiausia ne infrastruktūros, o technologijų kūrėjai. Mūsų patyrusių inžinierių komanda kuria įrangą ir programinius sprendimus, verslui užtikrinančius patogų ir greitą stotelių diegimą, valdymą, plėtrą ir integraciją su įvairiomis sistemomis, o vairuotojams – sklandžią patirtį bei aptarnavimą. Verslas pasitiki tuo, kad stebime rinką ir įgyvendiname racionalius, duomenimis grįstus, inovatyvius sprendimus, todėl nori būti mūsų vizijos dalimi“, – teigia S. Stankus.
Šiemet „Inbalance grid“ planuoja ne tik aktyvią tolesnę plėtrą Lietuvoje ir Baltijos šalyse, bet ir Vidurio Europoje.
Pokyčiai vairuotojams
Konkursą operuoti 27 ES lėšomis įrengtas stoteles „Via Lietuva“ paskelbė baigiantis 5 metų trukmės įsipareigojimui paslaugas jose teikti nemokamai. Kelių direkcija taip pat siekė sudaryti vienodas konkurencines sąlygas verslui diegti viešąsias įkrovimo stoteles šalia valstybinės reikšmės kelių bei gerinti paslaugos kokybę.
Pasak S. Stankaus, vairuotojams šis pokytis sukurs naujos kartos patirtį: galimybę įkrovimą pradėti ir esant poreikiui atsiskaityti per „Inbalance grid“ mobiliąją programėlę, realaus laiko stotelių būklės ir užimtumo informaciją, stotelių matomumą „Google Maps“, „Apple Maps“, populiariausių GPS navigacijos sistemų žemėlapiuose, taip pat „Volkswagen“, „Škoda“, „Audi“, „Polestar“, „KIA“, „Hyundai“ ar kitų automobilių gamintojų multimedijos sistemose. Nuo šiol kelių direkcijos stotelės yra įtraukiamos į maršrutų planavimą Lietuvos ir užsienio keliautojams – tokį funkcionalumą „Inbalance grid“ savo partneriams siūlo vieninteliai regione.
Pagal „Via Lietuva“ įsipareigojimus ir sutartis, „Inbalance grid“ stotelių operavimą pradėjo kovo 25 d. Šiuo metu vykstant techniniam infrastruktūros perdavimo ir pasiruošimo kelių direkcijos numatyto paslaugos apmokestinimo ir lėšų į valstybės biudžetą surinkimo darbams, šiose valstybinėse stotelėse tebegalioja nemokamo elektromobilių įkrovimo galimybė.