Prognozuojama , kad iki 2030 metų sandėliavimo ir medžiagų tvarkymo įrangos nuomos rinka stabiliai augs visame pasaulyje, o Europoje ji sudarys net 30 proc. visos rinkos. Išliekant didelei tokių paslaugų paklausai, nuo šių metų bendrovė „Alwark“ pradėjo bendradarbiavimą su tarptautine logistikos valdymo kompanija „Quantum International“. Tokia partnerystė leidžia įmonei atstovauti ir teikti pažangius logistikos, sandėliavimo bei gamybos valdymo sprendimus „Qguar“ ne tik Lietuvoje, bet ir kitose Baltijos šalyse.
„Alwark“ nuotr.
„Priimdami sprendimą bendradarbiauti su tarptautine įmone, žinojome, kad šis žingsnis labai svarbus ne tik mums, bet ir mūsų klientams. Visuomet stengiamės pasiūlyti pačią geriausią produktų ir paslaugų patirtį, o „Qguar“ sistemos dabar leis užtikrinti mūsų klientams dar aukštesnį paslaugų lygį. Pažangiausi technologiniai sprendimai padės efektyviau įmonėms spręsti logistikos ir sandėliavimo procesuose iškylančius kasdienius iššūkius. „Qguar“ sistema jau yra taikoma daugelyje Europos šalių, taip pat Artimuosiuose Rytuose ir Šiaurės Amerikoje, todėl jos atkeliavimas į Lietuvą atvers dar platesnes rinkos galimybes“, – teigia „Alwark“ intralogistikos vadovas Ernestas Jagminas.
Sistema, kuri leidžia sutaupyti
Vienas pagrindinių iššūkių, su kuriuo gamybos įmonės susiduria kasdien – efektyvios gamybos užtikrinimas. Todėl, anot E. Jagmino, bene svarbiausiu pasirinkimu joms tampa gamybos planavimą ir procesus valdančios sistemos.
„Tinkamos valdymo sistemos daro tiesioginę įtaką ne tik įmonės veiklos rezultatams, bet ir bendram konkurencingumui, todėl svarbu, kokias specifikacijas turinčią programą įmonės naudos savo gamybos procesuose. Vienas pagrindinių „Qguar“ sistemos pliusų – įdiegti algoritmai, kurie leidžia planuoti prekių gamybą taip, kad gamybiniai užsakymai būtų įvykdyti per trumpą laiką ir būtų panaudotas didžiausias mašinų našumas, dėl ko įmonė patirtų minimalias prastovas bei išlaidas. Taip pat sistema leidžia įgyvendinti griežtą kokybės kontrolę bei užtikrinti, kad galutinis produktas visuomet atitiktų aukščiausius standartus“, – sistemos privalumus apžvelgia E. Jagminas.
Visapusiška sandėlių veiklos optimizavimo galimybė
Dar vienas iššūkis, su kuriuo susiduria ne tik gamybos, bet ir logistikos įmonės – tinkamas sandėlių veiklos optimizavimas, į kurį investuojama daug laiko ir resursų. Kaip teigia E. Jagminas, norint tokioje sferoje klientams pasiūlyti geriausią sprendimą, svarbu atsižvelgti į daugybę aspektų.
„Siūlant logistikos sprendimus sandėliams, svarbu atsižvelgti į tai, ar siūloma technologija užtikrina prekių judėjimo ir saugumo kontrolę nepriklausomai nuo sandėlio tipo ir jo dydžio. Naudojamos sistemos šiandien turi garantuoti automatizuotų mechanizmų valdymą iš bet kurio taško, racionalizuoti vykstančius procesus, mažinti prekių sugadinimo riziką, efektyviai panaudoti sandėlio tūrį. Būtent tokiomis galimybėmis pasižymi ir „Qguar“ valdymo sistema, kurią dabar galėsime pasiūlyti savo klientams“, – sako E. Jagminas.
Paprastesni logistikos procesai
Analizuojant įmonių iššūkius, svarbu apžvelgti ir kasdieniuose veiklų procesuose naudojamų transporto priemonių galimybes. Anot pašnekovo, tokių logistikos procesų optimizavimas tampa tiek didelių, tiek mažesnių įmonių prioritetu.
„Įmonėms, kurios siekia optimizuoti logistikos procesus, gali praversti valdymo sistema „Qguar YMS“. Ši sistema ne tik užtikrina sklandų transporto priemonių ir pėsčiųjų eismo valdymą įmonės viduje, bet ir padeda priimti sumanius sprendimus, kurie leidžia maksimaliai išnaudoti turimus resursus. Tikslus laiko langas transporto priemonių pakrovimo ir iškrovimo planavimui, kurį siūlo, pavyzdžiui, „Qguar YMS“, leidžia optimizuoti įmonės išteklius ir sumažinti nereikalingų darbų kaupimosi laiką. Be to, sistema renka išsamius duomenis apie transporto priemones, pavyzdžiui, parametrus, laikus, svorius, o jie vėliau naudojami priimant dar tikslesnius sprendimus planuojant ir manevruojant transporto priemonėmis“, – išskiria E. Jagminas
Ypatingas dėmesys tvarumui
Pasauliui intensyviai kovojant su klimato kaita, tvarūs verslo modeliai tampa siekiamybe. Atlikti tyrimai rodo , kad tvarumo naudą pripažįsta net 90 proc. įmonių, o 60 proc. jų jau yra susikūrusios ir gamtą puoselėjančią strategiją.
„Šiandien dauguma įmonių vis labiau pradeda galvoti apie tvarumo procesų įgyvendinimą kasdieniuose darbuose, todėl tampa svarbu klientui pasiūlyti ne tik technologiškai pažangų produktą ar paslaugą, bet ir atliepti besikeičiančius tvarumo standartus. Gamybos programa „Qguar MES“ padeda integruoti visus vykstančius gamybos procesus – planavimą, registravimą, kontroliavimą – į vieną struktūrą. Tokios schemos naudojimas leidžia įmonėms pereiti prie taupios gamybos koncepcijos – sumažinti gamybos prastovas net iki nulio. Svarbu tai, kad tokia valdymo sistema gali naudotis įvairaus profilio įmonės“, – žiniomis dalinasi intralogistikos vadovas.
Tačiau šioje srityje pasitarnauja ne tik anksčiau minėtoji programa. „Qguar“ sistemoje yra įdiegtas papildomas automatizuotas programinės įrangos paketas „Qguar TMS“, kuris skirtas transporto parkų maršrutų planavimui ir valdymui.
„Dar vienas „Quantum“ produktas, „Qguar TMS“, palaiko transporto planavimą, stebėjimą, apskaitą ir atsiskaitymų procesus, o partijų sekimas platinimo grandinėje bei išplėstos transportavimo proceso apskaitos galimybės yra tik pagrindinės sistemos funkcijos. Svarbu paminėti, kad visas įrangos paketas gali būti naudojamas tiek centriniame įmonės biure, tiek jo nutolusiuose padaliniuose, leidžiant vienu metu optimizuoti transporto sprendimus bei su juo susijusius įvykius įvairiose lokacijose. Tokių procesų valdymas padeda įmonėms ne tik sumažinti savo išlaidas, bet ir įgyvendinti tvarumo strategijas“ – teigia „Alwark“ intralogistikos vadovas E. Jagminas.