Analitinė agentūra „Brand Finance“ prekės ženklo vertę aiškina kaip grynąją ekonominę naudą, gautą iš jo licencijavimo atviroje rinkoje.
Elektromobilių pradininkės „Tesla“ prekės ženklo vertė sumažėjo 12 % – iki 58,3 mlrd. dolerių 2024 m. Šis sumažėjimas siejamas su Eloną Muską supančiais skandalais, kurie neigiamai paveikė jo įmonės reputaciją.
Tuo tarpu „Mercedes-Benz“ prekės ženklo vertė padidėjo 1 % iki 59,4 mlrd. dolerių ir susigrąžino pirmąją vietą, kurią 2023 m. prarado.
„Tesla“ prekės ženklo vertės mažėjimas tampa dar labiau įtikinamesnis, nes automobilių pramonė vis daugiau dėmesio skiria elektra varomoms transporto priemonėms, tačiau „Tesla“ prekės ženklo stiprybė išlieka – tai rodo, kad pagrindinis bendrovės identitetas yra atsparus“, – sakė Alexas Haighas, „Brand Finance Asia Pacific“ vykdomasis direktorius.
„Brand Finance“ ekspertai mano, kad „Mercedes-Benz“ prekės ženklo sėkmės raktas šiais metais – tai sumanios išlaidų kontrolės priemonės ir gerai suplanuotas produktų asortimentas, kuris prisidėjo prie didesnio pelno prieš palūkanas ir mokesčius augimo.
Didelį vaidmenį skatinant gamybos mastą ir pajamų augimą be pernelyg didelės plėtros atliko dėmesys aukščiausios klasės automobilių ir furgonų gamybai.
„Mercedes-Benz“, kaip ir kiti tradiciniai Europos automobilių gamintojai, susiduria su rimta Kinijos gamintojų konkurencija, kurią skatina pasaulinis susidomėjimas elektra varomomis transporto priemonėmis, skatinantis investicijas ir eksportą.
Trečiąją vietą užėmusio „Toyota“ prekės ženklo vertė išliko tokia pati – 52,7 mlrd. dolerių.
„Porsche“ prekės ženklo vertė padidėjo nuo 38,3 mlrd. iki 43,1 mlrd. dolerių ir tai užtikrino šiam automobilių gamintojui ketvirtąją vietą reitinge, kurią anksčiau užėmė „BMW“, kurio kaina sumažėjo iki 40,1 mlrd. dolerių.
Didelį vertės šuolį padarė „Hyundai“, kurio vertė padidėjo nuo 15,9 mlrd. iki 22,9 mlrd. dolerių ir užėmė aštuntąją vietą, išstumdamas „Ford“.
Brangiausiu prekės ženklu tarp automobilių komponentų gamintojų tapo „Bosch“, kurio vertė siekė 14,6 mlrd. dolerių.
„Brand Finance“ tyrimai kasmet įvertina ir palygina 5 000 geriausių prekių ženklų ir skelbia daugiau nei 100 ataskaitų, kuriose vertinami visų sektorių ir šalių prekių ženklai.