Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 5 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Verslo naujienos
 - Įvykiai, renginiai
 - Švietimas, studijos
 - Mokslo naujienos
 - Portalo naujienos
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 5 d. 11:11
„Metų automobilio 2025“ elektromobilių testas: 200 km įveikė visi
Lapkričio 5 d. 08:22
Kaip su vaikais kalbėti apie saugumą virtualioje erdvėje?
Lapkričio 4 d. 20:23
„Hyundai“ pristato „Initium“ – naujos kartos vandenilio kuro visureigį
Lapkričio 4 d. 17:23
KTU mokslininkas apie DI ir automatizacijos paradoksą: pakeisdamos žmogų, jos kuria naujas darbo vietas
Lapkričio 4 d. 14:55
Rizikos zona ar galimybės verslui? Kokios grėsmės tyko naudojančių dirbtinį intelektą
Lapkričio 4 d. 11:33
„NanoAvionics“ palydovas nufotografavo Lietuvą iš kosmoso – skriejo aukščiau nei Tarptautinė kosminė stotis
Lapkričio 4 d. 08:23
„Volvo Trucks“ pristato naujos kartos saugumo sistemas pėstiesiems ir dviratininkams apsaugoti
Lapkričio 3 d. 17:23
Žaliasis vandenilis pramonėje: Lietuvos ir Vokietijos mokslininkai siūlo aplinkai nekenksmingą technologiją
Lapkričio 3 d. 11:29
Patarė, kaip išsirinkti EV įkrovimo stotelę: efektyvumą garantuoja tinkama elektromobilio ir įkroviklio kombinacija
Lapkričio 2 d. 17:35
Lietuvos ateities transportas: nuo skraidančių automobilių iki 240 km/h lekiančių traukinių
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods
Reklama
 Naujienos » Verslo naujienos Ankstesnė naujiena | Sekanti naujiena | Dalintis | Spausdinti

Lietuvos žaidimų industrija 2030 metais žada peržengti 1 milijardo eurų pajamų ribą

Publikuota: 2024-02-16 10:46
Tematika: Verslo naujienos
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Pusė Lietuvos žaidimų kūrimo įmonių 2023 metais susidūrė su išaugusia darbų apimtimi, o 54 proc. planuoja finansinių rezultatų augimą 2024 metais. Vis dėlto nemažai kompanijų pernai ne tik neprisiviliojo naujų darbuotojų, bet jų ir prarado – 63 proc. įmonių teigia, kad pritraukti naujų darbuotojų yra sudėtinga. Tą parodė Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos (LŽKA) atlikta metinė apklausa, rašoma LŽKA pranešime žiniasklaidai.

Rytis Jadzevičius / Asmeninio archyvo nuotr.
Rytis Jadzevičius / Asmeninio archyvo nuotr.

Šiuo metu Lietuvoje yra 84 žaidimo kūrimo įmonės, o su Lietuvoje įsteigtomis užsienio įmonėmis ir prie žaidimo kūrimo prisidedančiais paslaugų teikėjais šis skaičius siekia 103. Apklausos duomenys parodė, kad 50 proc. įmonių padidino darbų apimtis, 29 proc. jų nepakeitė, o 21 proc. sumažino. 54 proc. įmonių savo veikloje nejaučia recesijos požymių, 46 proc. jaučia.

Pasak LŽKA valdybos pirmininko Ryčio Jadzevičiaus, kad žaidimų industrija įprastai yra atspari recesijai, tačiau dalis įmonių su ja susiduria dėl vis augančios konkurencijos.

„Įmonės, kurios turi gerai išdirbtą verslo modelį, savo stiprią intelektualinę nuosavybę ir bent vieną produktą, kuris sugeba padengti visos įmonės investicijas ar ilgalaikius kontraktus – jos bus linkusios labiau nejausti recesijos. O ta pusė, kuri jaučia recesiją, tai yra įmonės, kurios ieško investicijų, leidėjų arba dirbą pagal užsakomuosius projektus. Per pastaruosius metus užsakomųjų projektų sumažėjo ir reikšmingai padidėjo konkurencija“, – sako R. Jadzevičius.

41 proc. respondentų prognozuoja, kad 2023 metų įmonės finansinės veiklos rezultatai išliks stabilūs, tačiau 17 proc. įmonių prognozuoja netgi didesnį nei 50 proc. augimą. 54 proc. apklaustų įmonių planuoja finansinių rezultatų augimą 2024 metais. Nepaisant to, darbuotojų skaičių pernai padidino tik 29 proc. įmonių. 54 proc. apklaustųjų ketina tai daryti šiais metais, o 37,5 proc. įmonių gali pasiūlyti 10-30 proc. didesnį atlyginimą nei anksčiau.

R. Jadzevičius teigia, kad 25 proc. įmonių, kurios pernai netgi sumažino darbuotojų skaičių, tai padarė dėl taupymo, recesijos pojūčio ir mažėjančių pajamų. Darbuotojų skaičių didina tik tos įmonės, kurios nori būti konkurencingos pasaulinėje rinkoje, stiprinti savo prekės ženklą, produktus ir žaidimus. Vis dėlto sunkumų prisitraukiant naujus darbuotojus turi ir šios įmonės.

„Sunkumus sukelia aukštos kvalifikacijos darbuotojų trūkumas. Be to, šiame sektoriuje darbuotojai nėra linkę dažnai keisti darbus. Dažnu atveju darbuotojai įmonėje išdirba bent 4-6 metus. Kiek trumpiau mobiliųjų žaidimų studijose. Esmė tame, kad dauguma atėję į šią industriją jaučia savirealizaciją ir malonumą kurti žaidimus, todėl jie retai keičia savo darbo vietas“, – sako LŽKA valdybos pirmininkas.

Vis dėlto apklausa parodė ir daugiau žaidimų kūrėjų industrijos Lietuvoje iššūkių. Apklausos rezultatus apžvelgęs R. Jadzevičius akcentuoja atsainų valstybės požiūrį ir investicijų trūkumą.

„Bene pagrindinis iššūkis yra didelis talentų ir darbuotojų trūkumas ateityje, jeigu šią dieną nebus sprendžiamos švietimo problemos. Apklaustos įmonės kaip svarbius iššūkius įvardina ir investicijų ir pasaulinių kompanijų trūkumą, nes tai padėtų dar greičiau auginti mūsų industriją. Lyginant su dauguma Europos šalių, Lietuva neinvestuoja į žaidimų industriją, nėra programų ar lengvatų mažoms, augančioms kompanijoms. 2022 metais žaidimų industrija siekė 308 milijonus eurų pajamų – visa tai užauginta pačių įmonių darbu.“

R. Jadzevičius prognozuoja tolesnį spartų Lietuvos žaidimų kūrėjų industrijos augimą ateityje: „Iki 2030 metų Lietuvos žaidimų industrija tikrai peržengs 1 milijardo eurų pajamų ribą. Turėtų būti sukurtas bent vienas gerai žinomas žaidimas, gal dar ne kaip lenkų kurtas žaidimas „Witcher 3“, tačiau estų sukurto žaidimo „Disco Elysium“ lygį tikrai galėtume pasiekti.“

Nors apgailestauja, kad 71 proc. apklaustų įmonių kol kas nustumia tvarumo tikslus į šalį, R. Jadzevičius neabejoja, jog ateityje tam bus skiriamas didesnis dėmesys.

„Dėl daugybės globalinių ir geopolitinių veiksnių tvarumas yra nustumiamas į antrą ar trečią planą. Drįščiau teigti, kad pagerėjus geopolitinei ir ekonominei situacijai įmonės skirs didesnį dėmesį į tvarumą“, – sako R. Jadzevičius.

„Mūsų industrija yra nuolat auganti, net sunkmečiu, bet čia nėra jos didžiausias grožis. Dauguma žmonių pasirenka šią industrą dėl pomėgio žaidimams, bet pasilieka, dėl žaidimų industrijos draugiškumo, šviesos. Tai bene geriausia industrija pasaulyje ir jos nekeisčiau į jokią kitą“, – pokalbio pabaigoje taria pašnekovas.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (0)
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
„Huawei“ užvaldė Kinijos sulenkiamų telefonų rinką

„Huawei“ jau kuris laikas sulaukia vis didesnio susidomėjimo vietinėje Kinijos rinkoje, o puikius rezultatus pavyksta užfiksuoti ir sulenkiamų telefonų rinkoje. Neseniai pasirodė trečiojo metų ketvirčio duomenys, kurie rodo, jog bendrovė yra užtikrintas rinkos lyderis.

Kinai ruošiasi suduoti galingą smūgį ES: rezgamas planas, kuris padės išvengti milžiniškų papildomų mokesčių (1)

Tradiciškai Kinijos automobilių gamintojai, siekdami įsitvirtinti užsienio rinkose, pirmenybę teikė eksportui ir surinkimui, kai pagrindinės automobilių dalys gaminamos Kinijoje, o vėliau siunčiamos surinkti į užsienį. Tačiau spalio 23 dieną paskelbtoje ataskaitoje teigiama, kad, JAV, Europos Sąjungai ir Turkijai nustačius muitus, investicijos į visapusišką gamybą sparčiai auga.

LG skelbia 2024 m. trečiojo ketvirčio finansinius rezultatus

LG paskelbė, kad 2024 m. III ketvirčio konsoliduotosios pajamos siekė 14,75 mlrd. eur, o veiklos pelnas – 500,06 mln. eur). Šios pajamos yra didžiausios per III ketvirtį, o veiklos pelnas – ketvirtas pagal dydį bendrovės istorijoje.

2024 m. lapkritis
2024-11-03 13:21
„IKI Lietuva“ stiprina el. prekybos verslą: startuolio sukurtas programinės įrangos verslas parduotas „REWE group“, įsteigta nauja įmonė
2024-11-02 13:33
„Suzuki“ ir „Toyota“ stiprins bendradarbiavimą elektromobilių gamybos srityje
2024-11-01 13:45
Elektros kaina biržoje artima birželio ir liepos kainoms
2024 m. spalis
2024-10-31 21:09
ES įvestų papildomų mokesčių rezultatas: Kinijos gamintojai nesnaudžia ir į Europą gabena naujausius elektromobilius
2024-10-31 19:36
Patvirtintas 2025 m. elektros energetikos sektoriaus VIAP biudžetas
2024-10-31 18:41
Technologijų milžinė „Xiaomi“ plečia savo elektromobilių gamyklą
2024-10-31 16:55
Šiauliuose – pirmoji energetinė bendrija, kuri nemokamai aprūpins elektra apie 1300 pažeidžiamiausių vartotojų
2024-10-31 12:12
Europos Sąjungos reikalavimai kelia didžiulį automobilių gamintojų susirūpinimą
2024-10-31 07:05
3,6 mln. eurų investicijos aštuoniems Lietuvos inovacijų klasteriams padės pritraukti 159 užsienio narius
2024-10-30 19:51
Praėjusią savaitę Lietuvoje elektros gamyba augo 25 proc.
2024-10-29 21:04
Vokiečiai turi atkirtį keikiantiems elektromobilius: „Mercedes“ paskelbė apie pirmosios tokios gamyklos atidarymą (2)
2024-10-29 17:10
Žaidimų kūrimo studija „SneakyBox“ atidaro padalinį Lenkijoje
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama