Prancūzijos automobilių lyderė „Renault Group“ paskelbė pradedanti įgyvendinti savo pramonės bazės nuodugnios transformacijos planą „Re-Industry“. Tai yra strateginio plano „Renaulution“, kuriuo siekiama, kad „Renault Group“ taptų naujos kartos automobilių gamintoja, etapo dalis. Automobilių gamintoja siekia iki 2027 m. ženkliai sumažinti gamybos sąnaudas. Įgyvendintas planas taip pat padės sutrumpinti transporto priemonių gamybos laiką, rinkai pasiūlyti naujų modelių.
Keliami ambicingi tikslai
Automobilių pramonė šiuo metu patiria daugybę pokyčių, pradedant rinkos elektrifikacija ir baigiant tvarumo idėjų įsitvirtinimu gamybos procese. Reaguodama į situaciją, „Renault Group“ taip pat siekia įveikti kylančius iššūkius. Grupė jau padarė didžiulę pažangą kokybės srityje, o jos gamyklos reguliariai užima pirmąsias vietas „Harbour Report™“ – nepriklausomame autoritetingame pasaulinės automobilių pramonės tyrime, kuriame lyginamas pramonės įmonių produktyvumas.
„Renault Group“ taip pat yra viena iš trijų geriausių pasaulio gamintojų pagal energijos vartojimo efektyvumą ir pramonės išmetamą CO2 kiekį. Be to, ji buvo pirmoji gamintoja, sukūrusi pramonės metavisatą , ir yra pasiryžusi išlikti žingsniu priekyje, toliau spartindama pramonės bazės skaitmeninimą ir ugdydama savo darbuotojų įgūdžius.
Todėl ji ėmėsi įgyvendinti ambicingą transformacijos planą „Re-Industry“, kuriuo siekiama skatinti visas tradicines pramonės veiklos sritis bei pertvarkyti gamybą kuriant inovatyvius procesus. Pavyzdžiui, vienas iš tikslų, – kad būsimasis „Renault 5“ būtų pagaminamas vos per devynias valandas.
Pasitelks metavisatą
Skaičiuojama, kad visame pasaulyje prijungta 12 tūkst. sistemų, kas minutę įkeliama du milijonai, o per dieną – trys milijardai vienetų duomenų. Šiuo atveju „Renault Group“ sukurta ir išvystyta inovatyvi pramonės metavisata skatina išmanesnę, greitesnę ir geresnę gamybą, kartu mažindama pramonės procesų sąnaudas ir anglies dioksido išmetimo rodiklį.
2023 m. metavisata padėjo prancūzų automobilių gamintojai sutaupyti 270 mln. eurų, pirmiausia diegiant prognozuojamąją techninę priežiūrą įrenginiuose. O dabar, įgyvendindama transformacijos planą bei sujungdama ne tik darbo vietas, bet ir visą ekosistemą (transportą, tiekėjus ir t. t.), „Renault Group“ siekia 60 proc. sutrumpinti transporto priemonių pristatymo laiką ir perpus sumažinti gamybos metu išmetamą anglies dioksido kiekį.
Be kita ko, pasitelkdama dirbtinį intelektą, gamintoja siekia įgyvendinti prognozuojamąjį energijos suvartojimo valdymą ir 20 proc. sumažinti energijos poreikį atskiruose pramonės objektuose. Pavyzdžiui, naudodama portalą „Ecogy“ – judrų, savo sukurtą susietąjį sprendimą – ji gali nuolat stebėti sąnaudas ir nedelsiant reaguoti į bet kokius nukrypimus.
Išnaudodama minėtą potencialą „Renault Group“ siekia iki 2025 m. 40 proc. sumažinti energijos sąnaudas savo pramonės objektuose ir nuo 2019 m. jau yra įpusėjusi šį tikslą. Kalbant apie pramonės objektų išmetamų teršalų kiekį, „Renault Group“ užsibrėžė tikslą iki 2025 m. „ElectriCity“ padalinyje ir Kleono gamykloje pasiekti nulinį grynąjį anglies dioksido kiekį, tą patį padaryti iki 2030 m. visose Europos gamyklose, o iki 2050 m. – visuose pramonės objektuose visame pasaulyje.
Naudą pajus visi
Šiandien „Renault Group“ savo pramonės bazėje naudoja daugiau kaip 300 operatyvinių dirbtinio intelekto programų, pagrįstų vaizdų ir garso analize. Tačiau iki 2025 m. Papildomai siekiama įdiegti dar 3 000 programų. Šiais projektais taip pat bus palaikomas naujų technologijų, pavyzdžiui, programine įranga valdomų transporto priemonių, galios elektronikos ir baterijų bei elektros variklių surinkimo, diegimas pramonėje. Be to, dėl greitesnio apdorojimo sutrumpės automobilių gamybos laikas.
Prižiūrėdama darbo aplinką ir užtikrindama didesnį matomumą, metavisata leis procesų dalyviams būti lankstesniems ir savarankiškesniems priimant sprendimus. Iš žaidimų pasaulio atkeliavusios technologijos naudotojų patirtį pavers labiau įtraukiančia. Jos taikomos, pavyzdžiui, dažymo ceche, kur dar prieš pradedant gaminti naują modelį vyksta mokymai naudojant virtualiąją realybę. Tai taip pat padeda sutrumpinti transporto priemonių kūrimo laiką. Dirbtinio intelekto algoritmai padeda darbuotojams lengviau planuoti iš anksto, o tiekimo grandinės ekspertams – optimizuoti ir valdyti logistikos srautus.
Grupės sukurtas tiekimo grandinės valdymo bokštas gali užtikrinti tiekimo į pramonės objektus saugumą, realiuoju laiku rodydamas visų sunkvežimių, keliaujančių tarp tiekėjų ir gamyklų, padėtį ir turinį, taip pat gali nustatyti tiekimo riziką, susijusią, pavyzdžiui, su oro ar eismo sąlygomis bet kurioje šalyje, ir iš anksto rekomenduoti geriausius saugumo sprendimus. Su metavisatos pagalba visi pramonės bazės komponentai tampa nuspėjami, geriau reaguoja ir labiau geba savarankiškai koreguotis, kad užduotis būtų įvykdyta greičiau ir tinkamai iš pirmo karto.
Pasiūlys naujų modelių
Kitas svarbus pramonės sistemos konkurencinio pranašumo veiksnys yra jos paslankumas ir lankstumas. „Renault Group“ paskelbė savo gamyklose gaminanti aštuonis naujus „Renault“ automobilius. Kuritibos gamykloje, greta „Renault Kardian“, „Renault Group“ gamins antrąjį modelį ant naujosios „Renault Group“ modulinės platformos. Bursoje, Turkijoje, esančioje gamykloje „Renault Group“ paskelbė, kad nuo dabar iki 2027 m. bus gaminami keturi nauji modeliai.
Prieš kelerius metus optimizavus gamybos pajėgumus ir įdiegus lanksčias linijas, „Renault Group“ pramonės sistema tapo greitesnė, lankstesnė ir pajėgesnė kurti naujus modelius. Dėl to per pastaruosius ketverius metus buvo perpus sumažintos kapitalo išlaidos. Dar svarbiau, kad 2024 m. prancūzų gamintoja galės rinkai pasiūlyti ne mažiau kaip 12 naujų automobilių modelių.