Drabužiais ir aksesuarais internete prekiaujanti elektroninė parduotuvė „Open24.lt“ pirmoji Lietuvoje ryžosi panaikinti visas prekių siuntimo ir grąžinimo kliūtis. Bendrovė be jokių papildomų sąlygų pasirūpina ne tik prekės pristatymo išlaidomis, bet, prireikus, grąžina visus už nepatikusią prekę sumokėtus pinigus ir padengia jos pargabenimo iš pirkėjo išlaidas. Iki šiol tokios praktikos Lietuvoje netaikė nė viena elektroninė parduotuvė.
„Gemius Baltic“ atliktas tyrimas rodo, kad nors elektronine prekyba pasinaudojančių Lietuvos interneto vartotojų vis daugėja, tačiau vos penktadalis iš jų tą daro bent kartą per mėnesį ar dažniau. Be to, paprastai vis dar įsigyjamas labai siauras tų pačių prekių ratas: kompaktiniai diskai, lėktuvo bilietai, kvietimai į renginius ir pan.
„Lietuvos interneto vartotojas kol kas gan nedrąsiai žvelgia į galimybę pirkti internete. Tačiau, priešingai nei dažnai teigiama, pagrindinė to priežastis yra ne vartotojų konservatyvumas, o pačių verslininkų nesugebėjimas šalinti kliūtis, trukdančias e-prekybos plėtrai“, - tvirtina Open24.lt direktorius Martynas Tinfavičius.
Anot jo, vienas iš svarbiausių pirkimo internete trūkumų - tai, kad neįmanoma pačiupinėti dominančios prekės. Papildomos išlaidos už prekės pristatymą yra rimtas trūkumas, nes tuomet vien už galimybę apsipirkti internetu reikia papildomai mokėti. Todėl verslas privalo sudaryti visas sąlygas vartotojui įsigyti prekę, ją įvertinti gyvai ir, esant reikalui, grąžinti nepatiriant jokių nuostolių: „Tai ženkliai padidina žmonių pasitikėjimą elektroninėmis parduotuvėmis ir norą jose pirkti“, - teigia M.Tinfavičius.
Jei „Open24.lt“ įsigytas drabužis ar aksesuaras nepatinka klientui, suteikiama galimybė nemokamai jį grąžinti. Elektroninė parduotuvė sumoka už siuntos pasiimti atvykstančio kurjerio paslaugas bei grąžina pinigus už įsigytą prekę. Tokia praktika Lietuvoje kol kas taikoma tik šioje el. parduotuvėje ir retai sutinkama net užsienyje.
Nusprendusi padengti prekių pristatymo ir grąžinimo išlaidas, elektroninė parduotuvė nepatyrė vartotojų piktnaudžiavimo šia galimybe – grąžinamų prekių dalis neviršija 10 proc. Panašus procentas fiksuojamas ir parduotuvėse, nepadengiančiose grąžinimo išlaidų.
Open24.lt pradėjo darbą šių metų balandį. Elektroninė parduotuvė prekiauja vardiniais Lietuvos bei užsienio dizainerių drabužiais, avalyne, aksesuarais, kosmetika bei parfumerija.