Automobilių rinkoje per pastaruosius keletą metų įvyko nemažai pokyčių. Vis daugiau populiarumo sulaukia elektromobiliai, o daugelis gamintojų jau dabar orientuojasi būtent į tokius automobilius.
Kinijos kompanijos per pastaruosius metus jau spėjo įsitvirtinti elektromobilių rinkoje, o tai puikia iliustruoja ir populiariausių gamintojų statistika. Tarp didžiųjų gamintojų patenka ir „Nio“, tačiau nors bendrovė ir parduoda nemažai transporto priemonių, tačiau finansiniai rodikliai atrodo ganėtinai prastai.
Remiantis „New York Times“ informacija, Kinijos automobilių milžinė per antrąjį šių metų ketvirtį patyrė net 777,76 mln. eurų nuostolį. Tai reiškia, jog parduodama vieną elektromobilį bendrovė prarasdavo net 32,6 tūkst. eurų. Pastarojo ketvirčio metu bendrovė pardavė maždaug 8 tūkst. transporto priemonių.
Viešai išplatintoje ataskaitoje nurodoma, kad tokius nuostolius kompensuoti padeda šalies vyriausybė. Kinijos vyriausybė didžiulę finansinę paramą automobilių gamintojams teikia kaip priežastį, kodėl jos yra tokios konkurencingos. Tai ir lemia, jog „Nio“, o taip pat ir daugelis kitų bendrovių, patiria didžiulius finansinius nuostolius.
Verta prisiminti, jog dar 2020 metais „Nio“ susidūrė su grynųjų pinigų trūkumu, o ir tuomet pagalbos ranką ištiesė šalies vyriausybė, kuri nedelsdama skyrė 0,9 mlrd. eurų injekciją, mainais į 24 proc. akcijų paketą. Dar 1,5 mlrd. eurų į šią bendrovę investavo valstybės kontroliuojamas bankas bei grupė kitų investuotojų.
„Nio“ ir kitų Kinijos elektromobilių gamintojų veržimasi į Vakarų rinkas lemia konkurencinga baterijų technologija. Šios šalies automobilių gamintojai pirmieji pradėjo naudoti naujas chemines baterijų medžiagas, kurios leidžia pasiekti didesnį nuvažiuojamą atstumą mažesnėmis sąnaudomis. Tačiau tokie Kinijos gamintojų veiksmai neprasilydo pro Europos Sąjungos akis.
Visai neseniai, Europos Sąjungoje pradėtas tyrimas dėl nesąžiningos Kinijos automobilių gamintojų konkurencijos. Niekam ne paslaptis, jog šios šalies bendrovės siūlo gerokai pigesnes transporto priemones, o tokiomis sąlygomis regione kyla pavojus vietiniams gamintojams, kurie negali pasiūlyti panašių kainų.
Jei ES nuspręstų, kad Kinijos vyriausybė subsidijuoja savo elektromobilių gamintojus, ji galėtų įvesti tarifą, kad išlygintų sąlygas ir apsaugotų savo automobilių pramonę.