Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (toliau – LRTK) periodiškai atliekamas tyrimas parodė, kad užsakomosios audiovizualinės žiniasklaidos paslaugų platformos „Netflix“ populiarumas Lietuvoje 2023 m., palyginus su ankstesniais metais, vėl augo.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
LRTK duomenimis, 2022 m. pirmąjį pusmetį „Netflix“ vartotojų skaičius siekė apie 84 000, antrąjį pusmetį – apytiksliai 86 000, o 2023 m. pirmąjį pusmetį – maždaug 90 000 vartotojų (palyginimui, 2019 m. „Netflix“ paslaugomis naudojosi apie 20 000 vartotojų, o 2018 m. – tik apie 7 000).
LRTK pastebi, kad šiuo metu „Netflix“ platforma yra viena iš svarbiausių žaidėjų Lietuvos audiovizualinės žiniasklaidos rinkoje ir daro didelį ekonominį poveikį Lietuvos audiovizualinės žiniasklaidos rinkos paslaugų teikėjams ir visiems vietinės audiovizualinės produkcijos gamintojams.
LRTK tyrimą atliko remiantis Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos pateiktais duomenimis apie „Netflix“ platformą valdančios Nyderlandų bendrovės „Netflix International B.V.“ deklaruotą mokėtiną pridėtinės vertės mokesčio (PVM) sumą.