2023 metų trečiasis ketvirtis jau baigėsi, todėl pradeda pasirodyti pirmieji pranešimai apie pasaulinės išmaniųjų telefonų rinkos dinamiką. Naujame „Counterpoint Research“ tyrime teigiama, kad stebuklo neįvyko ir pardavimai mažėjo jau devintą ketvirtį iš eilės: šį kartą 8 %, palyginti su 2022 m. III ketvirčiu. Situacijos neišgelbėjo net naujųjų „iPhone 15“ pardavimų šuolis, tačiau jau ketvirtąjį ketvirtį jų indėlis bus kur kas reikšmingesnis.
Tuo tarpu Apple gali pasigirti beveik absoliučiu stabilumu – jau trečius metus jos rinkos dalis svyruoja apie 16% pasaulinių pardavimų. Lyderiu kol kas išlieka „Samsung“ (20 proc.), kuris užfiksavo prasčiausius ketvirčio pardavimus per dešimtmetį.
Įdomu tai, kad bendra penkių didžiausių prekių ženklų dalis ėmė mažėti spaudžiant kitiems prekiniams ženklams. Pagrindinė varomoji jėga tarp pastarųjų buvo „Transsion Group“, sėkmingai parduodanti „Tecno“, „Infinix“ ir „Itel“, taip pat „Huawei“, sparčiai atkovojanti prarastas pozicijas savo gimtojoje Kinijos rinkoje.
Tyrėjai pažymi, kad vieninteliai regionai, kuriuose kasmet augo, buvo Afrika ir Artimieji Rytai, o išsivysčiusios pirmojo pasaulio šalys, įskaitant Šiaurės Ameriką ir Europą, užfiksavo staigų nuosmukį.
Prasidėjęs ketvirtasis ketvirtis tradiciškai bus vienas aktyviausių metuose, nes jame bus pagrindinės šventės: Diwali Indijoje, viengungių diena Kinijoje ir juodasis penktadienis Vakarų pasaulyje, taip pat prieškalėdiniai išpardavimai.