Atrodo, kad visi bando užkariauti pasaulį, o elektromobilių pasaulyje „Xpeng“ taip pat nori savo pyrago gabalėlio. Ne tik gimtojoje Kinijoje, bet ir visur. Na, ne visur, bet mintį suprantate.
„Xpeng“ generalinis direktorius He Xiaopengas bendravo su CGTN ir papasakojo, kad bendrovė atkreipė dėmesį į „dešimtis šalių“ ateinančiais metais. Tai taikoma ne bet kurioms šalims, bet pirmiausia išsivysčiusioms šalims. Drąsus žingsnis? Tikrai taip. Bet ko dar tikėtis iš žmogaus, kuris aiškiai pareiškia, kad nenori kurti tik Kinijoje veikiančios įmonės?
Atminkite, kad tai nėra pirmasis „Xpeng“ tarptautinis rodeo. P7 ir G9 jau daro lėtą pažangą keliose Europos šalyse. O Izraelis? „Xpeng“ taip pat žengia į šią areną. Tiesą sakant, paskutinis 2023 m. pusmetis yra pažymėtas kaip „Xpeng“ tarptautinės plėtros „2.0“. Taigi, jei tikitės, kad jūsų gatvėse važinėtų daugiau „Xpeng“ ETP, 2024-ieji gali būti jūsų metai. Be jau minėtų P7 ir G9, prie tarptautinio klubo prisijungs ir naujas blizgus G6 visureigis.
Taip, „Xpeng“ turi ambicijų. Jų netenkina vien automobilių gabenimas į užsienį, todėl ponas He („Xpeng“ generalinis direktorius) siekia iki 2025 m. pasaulinei rinkai pristatyti „geriausią autonominio vairavimo patirtį Kinijoje“. Jo vizija? Nežaisti išlaidų kortos. Jis svajoja plačiau – siūlo pasauliui šviežią, į technologijas orientuotą produktą. Ir kodėl gi ne? Galų gale, jis mano, kad Kinija puikiai sujungia aukščiausios klasės aparatinę įrangą su programine įranga.
Štai įdomus faktas: iš pažiūros įprastą dieną, tiksliau, liepos 26 d., „Volkswagen“ (girdėjote apie juos, tiesa?) paskelbė apie ketinimą į „Xpeng“ investuoti 652 mln. Tikslas? Bendrai kurti elektrinius automobilius. Na, o su tokiais draugais kam reikia... daugiau draugų?
Ponas He mano, kad šis „Volkswagen“ rankos paspaudimas yra „Xpeng“ tarptautinių ambicijų stiprinimas. Greitesnis ir efektyvesnis įsiskverbimas į užsienį yra galutinis tikslas. Kodėl? Nes, jo žodžiais, „tiesiog tapti didesniam nėra tikrai stipru“.
Turintiems miglotą atmintį, praėjusiais metais „Xpeng“ turėjo momentą Europoje. Jie leido iš anksto užsisakyti P5 sedaną tokiose šalyse kaip Danija ir Norvegija. Tačiau siužeto posūkis: jie padėjo šiuos planus į stalčių ir nukreipė žvilgsnį į P7 sedaną. Kol kas Europai tenka dar šiek tiek palaukti.
Neapgaudinėkime savęs. „Xpeng“ patyrė pakilimų ir nuosmukių. Po nuosmukio jie atsigauna, o G6 yra jų naujas pagrindinis žaidėjas. Vos per pristatymo mėnesį G6, kuris yra lygus „Tesla Model Y“, užfiksavo daugiau nei 3900 vienetų pristatymą. Tai nėra smulkmeniškas pokytis. Esant tokiems dideliems pardavimo skaičiams, „Xpeng“ ateitis atrodo rožėmis klota.
Akivaizdu, kad „Xpeng“ nenori būti tik dar vienu elektromobilių gamintoju. Ji turi svajonių, strategijų, o dabar, matyt, ir pasaulinį planą. Pažiūrėkime, kaip viskas klostysis.