Drąsiu žingsniu Japonijos automobilių gamintojas „Nissan Motor Co“ į „Renault“ elektromobilių padalinį „Ampere“ investuoja iki 618 mln. eurų. Šis pranešimas reiškia „Nissan-Renault“ aljanso dinamikos pertvarkymą, parodydamas pasauliui, kad abu milžinai yra pasirengę kartu pereiti į ETP erą.
Iš tiesų, „Nissan“ ne tiesiog meta pinigus link „Ampere“ ir tikisi geriausio. Investicijos atitinka „Nissan“ strateginę kryptį ir užtikrina jiems vietą šio perspektyvaus elektromobilių aljanso valdyboje. „Nissan“ ir „Renault“ ryšiai buvo įforminti šiuo grandioziniu sandoriu, o „Renault“ sutiko sumažinti savo „Nissan“ akcijų paketą iki 15 %, likusią dabartinės 43 % akcijų dalį perleisdama fondui Prancūzijoje. Neblogas jėgų pusiausvyros išlaikymas, tiesa?
Tačiau atsiminkime, kad pasiekti šias sąlygas nebuvo lengva. Sutarties sąlygos buvo patvirtintos tik po kelis mėnesius trukusių įtemptų derybų. Diskusijos sukosi ne tik apie investicijas į „Ampere“, bet ir apie kitus aktualius klausimus, tokius kaip būsimas intelektinės nuosavybės dalinimasis.
„Renault“ generalinis direktorius Luca de Meo pažymėjo, kad šis reikšmingas susitarimas leidžia dviem automobilių gamintojams atsigauti pagrindinėse pasaulio rinkose ir sukurti didelę vertę. Aljansas dabar gali pasigirti padidėjusiu strateginiu judrumu, kuris yra esminis bruožas, atsižvelgiant į sparčią verslo aplinkos raidą.
Kita vertus, „Nissan“ generalinis direktorius Makoto Uchida atkreipė dėmesį į potencialų augimą, kurį suteikia ši investicija. Įžengimas į konkurencigą Europos elektromobilių rinką nėra kaip pasivaikščiojimas parke, todėl šis ryšys su „Ampere“ atrodo kaip abipusiai naudinga situacija.
Tai susiję ne tik su „Nissan“ ir „Renault“. Mažasis brolis „Mitsubishi Motors“ taip pat priklauso šiai prancūzų ir japonų trijulei ir svarsto, ar investuoti į „Ampere“. Sprendimai, sprendimai...
Aljanso pertvarkymas taip pat atveria duris individualesniems užsiėmimams. „Renault“ sujungs jėgas su Kinijos „Zhejiang Geely Holding“ dėl vidaus degimo variklių ir „Qualcomm“ puslaidininkių srityje. Tuo tarpu „Nissan“ orientuojasi į elektromobilius ir sąnaudų mažinimą – visa tai siekdama išgauti daugiau pelno už kiekvieną parduotą automobilį.
Šis naujai pertvarkytas aljansas atsirado dėl didelio kitų elektromobilių gamintojų, įskaitant „Tesla“ ir daugelio Kinijos automobilių gamintojų, spaudimo. Vis dėlto padėtis su abipusiu įtarumu ir kultūriniais nesusipratimais, kurie daugelį metų kankino aljansą, atrodo, tampa geresnė.
Tai didelių statymų žaidimas ir šiuo drąsiu žingsniu „Nissan-Renault“ aljansas aiškiai parodė savo taktiką. Po kelių mėnesių tampymosi pirmyn ir atgal abu automobilių pramonės gigantai pagaliau susitarė dėl krypties – imtis pasaulinės elektromobilių rinkos. Nėra nieko blogesnio už milžinišką laivą, kurio niekas nevaldo, ir abi bendrovės pagaliau tai suprato – dabar visi galime ramiai atsikvėpti.