Konkurencingame elektromobilių pasaulyje „Tesla“ dar kartą peržengia ribas planuodama milžinišką savo Berlyne įsikūrusios gamyklos plėtrą, siekdama pranokti visas Europos automobilių gamybos galimybes. Šis žingsnis, nors ir ambicingas, yra tik dar viena diena Elono Musko naujovių galiūno gyvenime.
Kalifornijoje įsikūręs elektromobilių gamintojas neseniai kreipėsi į Vokietijos valdžios institucijas, prašydamas leidimo atlikti didelius pakeitimus savo Berlyno „Gigafactory“. Tai yra pirmasis žingsnis įžūliame plane, kuris galėtų paversti gamyklą didžiausia automobilių gamybos vieta Europoje.
Jei viskas vyks pagal planą, iki 2024 m. kasmet nuo gamybos linijos nurieda milijonas „Tesla“ automobilių, kartu su stulbinančia 100 GWh baterijų gamyba. Tai daugiau, nei šiuo metu gaminama Volfsburgo gamykloje. Neblogai įmonei, kuri kažkada buvo vertinama kaip išrankus startuolis.
Šis išsamus atnaujinimas yra ne tik žaidimas su skaičiais, jis susijęs su naujoviškais pakeitimais. Vietos aplinkos ir vandens tarnybų paskelbti dokumentai atskleidžia „Tesla“ gamyklos ateities viziją. Didysis bendrovės planas apima akumuliatorių elementų bandymų laboratorijos statybą, išplėstinę vandens perdirbimo programą ir įvairius esamos infrastruktūros pakeitimus bei papildymus, tokius kaip medžiagų saugykla ir spaudos bei dažų cecho išplėtimas.
Tačiau kelias į šią elektrifikuotą ateitį nėra be greičio kalnelių. Ambicinga „Tesla“ plėtra sukėlė didelį vietinį nesutarimą, o prieštaravimai pirmiausia buvo susiję su poveikiu aplinkai ir vandens naudojimu. Dėl šių rūpesčių bendrovė jau patyrė didelių vėlavimų, tačiau atrodo, kad „Tesla“, kuri nesiruošia nusileisti, taip pat turi žaidimo planą, skirtą ekologiniam pėdsakui sumažinti.
Plėtros pasiūlyme numatytas įsipareigojimas išlaikyti tą patį vandens suvartojimo lygį, perdirbant 1,4 mln. kubinių metrų vandens, kurį gamykla jau turi licenciją naudoti.
Vietos gyventojai dabar iki rugsėjo vidurio turi pareikšti prieštaravimus šiam pasiūlymui. Nors ambicinga „Tesla“ plėtra Europoje neapsiėjo be ginčų, galimas rezultatas gali padėti bendrovei dominuoti Europos elektromobilių rinkoje. Jei pasisektų, ši gamykla kasmet galėtų parduoti daugiau automobilių nei „Volkswagen“ Volfsburgo gamykla – tai tikrai jaudinanti mintis!
Šiuo metu Grunheide gamykla pagamina maždaug 5000 automobilių per savaitę, o „Tesla“ nepateikė jokio gamybos didinimo tvarkaraščio. Tačiau žinant Muską, kai atnaujinta gamykla bus paruošta ir veiks pilnu pajėgumu, automobilių pasaulio laukia aukštos įtampos sukrėtimas.
Be jokios abejonės, „Tesla“ gamykla Berlyne ruošiasi atnaujinimui, tačiau kelias toli gražu nėra sklandus. Laikrodžiui tiksint iki galutinio vietinių gyventojų prieštaravimų pateikimo termino, visų akys krypsta į šią įkvepiančią pasaką apie ambicijas, naujoves ir tvarią ateitį – ar jau minėjome ambicijas? Šios naujienos nepatiks VW vadovams, kurie pastarąsias kelias savaites verkė dėl akivaizdžiai mažėjančios elektromobilių paklausos – kas verčia susimąstyti, ar VW ir „Tesla“ yra toje pačioje planetoje.