Kai pasaulinė įmonė išleidžia naują produktą, ji turi būti atsargi dėl jo pavadinimo. To paties pavadinimo, kuris yra kilmės šalyje, prekės ženklas jau gali būti apsaugotas autorinių teisių kitoje šalyje. Tai galiausiai gali sukelti konkurencijos ir autorių teisių ieškinius. Ir „Apple Vision Pro“ šiuo atžvilgiu yra geriausias pavyzdys.
Nors JAV rinkoje nėra produkto pavadinimo „Vision Pro“, „Huawei“ tą patį prekės ženklą užregistravo prieš ketverius metus Kinijoje. Taigi, jei „Apple“ nesiims veiksmų, kad išspręstų pavadinimo problemą, ji galbūt negalės parduoti savo naujų mišrios realybės įrenginių Kinijoje.
Tiems, kas nesusipažinę su situacija, „Apple“ neseniai anonsavo „Vision Pro“. Tai kompanijos pirmasis mišrios realybės įrenginys. Juo siekiama pasiūlyti jums labiausiai įtraukiančius potyrius virtualioje aplinkoje, kurią visiškai kontroliuojate. Norėdama tai pasiekti, „Apple“ panaudojo daug pažangiausių technologijų.
Nepaisant to, „Apple“ dar turi padaryti „Vision Pro“ viešai prieinamą ir planuoja debiutuoti JAV kitų metų pradžioje. Paleidusi produktą Jungtinėse Valstijose, „Apple“ greičiausiai netrukus parengs tarptautinius pristatymo planus. Bet čia ji susidurs su problemomis.
Jei atliksite paiešką Kinijos prekių ženklų tinkle, pamatysite, kad „Vision Pro“ prekės ženklas priklauso „Huawei“. Ir ne, tai nėra kažkas, ką „Huawei“ padarė neseniai. Prekės ženklas buvo užregistruotas jau 2019 m. gegužės 16 d. Tai reiškia, kad „Huawei“ užregistravo pavadinimą ketveriais metais anksčiau nei „Apple“.
Atidžiau pažvelgę į „Huawei Vision Pro“ prekės ženklą pamatysite, kad registruotas numeris yra 38242888 ir jis patenka į tarptautinės 9 klasės prekės ženklų kategoriją. 9 klasė apima platų gaminių asortimentą, įskaitant fotografijos, kinematografijos ir signalizacijos įrenginius.
Dar įdomiau yra tai, kad „Huawei Vision Pro“ prekės ženklas turi išskirtines teises 10 metų. Tai apima laikotarpį nuo 2021 m. lapkričio 28 d. iki 2031 m. lapkričio 27 d. Jis patvirtintas produktams ir paslaugoms, įskaitant ant galvos tvirtinamus virtualios realybės įrenginius, LCD televizorius, radijo įrangą ir daug daugiau.
Atsižvelgiant į tai, kad „Huawei“ jau turi išskirtines teises į „Vision Pro“, „Apple“ galbūt negalės parduoti savo „Vision Pro“ Kinijoje. Tačiau verta paminėti, kad „Huawei“ prekės ženklas nėra tiesiogiai susijęs su „Apple“. Galų gale, „Huawei“ turi dvi produktų linijas, susijusias su terminu „Vision“.
Tarp jų yra pirmieji „Huawei“ išmanieji akiniai „Vision Glass“ ir „Huawei Vision Smart Screen“ serija. Taigi, „Vision Pro“ pavadinimas galėjo būti užregistruotas tikintis būsimų „Vision Smart Screen“ serijos papildymų.
„Apple“ gali panaudoti vieną iš kelių galimų scenarijų, kad galėtų prekiauti savo „Vision Pro“ Kinijos rinkoje. Visų pirma, ji gali tiesiog pakeisti mišrios realybės įrenginio prekės ženklą ir kitaip pavadinti jį Kinijos rinkai. Tai būtų paprasčiausias šios prekės ženklo problemos sprendimas.
Antra, „Apple“ galėtų pradėti derybas su „Huawei“ dėl „Vision Pro“ prekės ženklo naudojimo Kinijoje. Tai užtruktų daug laiko, tačiau galiausiai „Apple“ galbūt galėtų pasilikti pavadinimą, kurį ji pasirinko mišrios realybės įrenginiui.
Galiausiai „Apple“ gali tiesiog nuspręsti neprekiauti „Vision Pro“ Kinijoje, tačiau nematau galimybės, kad taip nutiktų, nes šis sprendimas atneštų didelių nuostolių kompanijai, kadangi Kinija yra viena didžiausių technologijų rinkų pasaulyje. Užtat tai tikrai leistų „Apple“ išvengti bet kokių galimų teisinių problemų.