Kinijos bendrovė BYD, didžiausia pasaulyje elektromobilių gamintoja po „Tesla“, taip pat yra viena didžiausių baterijų gamintojų pramonėje.
Neseniai „Tesla“ pradėjo tiekti įperkamas geležies fosfato baterijas, skirtas baziniam „Model Y“, tačiau netrukus jos investicijos į pigesnes chemines medžiagas bus išplėstos su natrio jonų elementais.
EV akumuliatorių įmonė „FinDreams“, kurią BYD atskyrė prieš porą metų, su „Huaihai Holding Group“ sudarė jungtinės veiklos sutartį dėl natrio jonų baterijų gamybos verslo plėtros. Pasinaudodamos BYD gamybos patirtimi, abi įmonės sukurs didžiausią natrio jonų akumuliatorių gamyklą mažoms elektrinėms transporto priemonėms, o platus „Huaihai“ tinklas teiks pardavimo ir rinkodaros kanalus.
BYD neseniai išleido 15 000 $ vertės „Seagull“ – potencialų „Tesla Model 2“ konkurentą Kinijoje – apie kurį iš pradžių sklandė gandai, kad jis gavo natrio jonų akumuliatoriaus versiją, tačiau buvo išleistas su LFP elementais. Atrodo, kad pirmosios transporto priemonės, kurios masinėje gamyboje gaus pigiausią akumuliatorių cheminę medžiagą, bus dar mažesni elektromobiliai, tokie kaip E10X - mažas VW partnerystės su JAC produktas.
Naudojant „HiNa Battery“ natrio jonų elementus, „Sehol E10X“ gali įveikti apie 157 mylių (252 km) atstumą vienu įkrovimu ir pasikrauna per 15 minučių, o jo elementai užtikrina 145 Wh/kg energijos tankį. Didžiausia pasaulyje baterijų gamintoja CATL sukūrė 160 Wh/kg tankio natrio jonų bateriją, kuri, kaip neseniai buvo teigiama, pirmiausia bus naudojama „Cherry“ modeliuose.
Kol kas neaišku, kokio energijos tankio bus pirmosios BYD natrio jonų baterijų partijos iš naujosios gamyklos, tačiau vien faktas, kad netrukus bus pradėtas masinė gamyba, byloja apie gamintojo pasitikėjimą šia technologija. Šis žingsnis dar svarbesnis dabar, kai dėl drastiško ličio karbonato kainos kritimo natrio jonų baterijų kūrimo ir gamybos planai tapo daug mažiau pelningi, nei buvo prieš kelis mėnesius.