2022 metais Vokietijos teismai priėmė sprendimą, kuriuo uždraudė Kinijos išmaniųjų telefonų prekių ženklams OPPO ir „OnePlus“ parduoti savo telefonus šalyje dėl patentų bylinėjimosi.
Ir dabar „Vivo“ yra naujausias prekės ženklas, kurio laukia toks pat likimas. Įmonė nustojo pardavinėti savo gaminius Vokietijoje ir tai patvirtina jos oficiali svetainė.
Jei apsilankysite „Vivo“ vokiškoje svetainėje, joje nepamatysite jokių produktų. Svetainėje yra pranešimas, parašytas vokiečių kalba. Tai rodo, kad „Vivo“ produktai šiuo metu nepasiekiami Vokietijoje, tačiau įmonės klientų aptarnavimas vis tiek bus prieinamas vartotojams, o ateityje jie gaus programinės įrangos atnaujinimus.
Neaišku, ar šis veiksmas yra laikinas, ar visam laikui, kadangi „Vivo“ nepateikė jokios oficialios informacijos apie uždarymą Vokietijoje. Tačiau tikėtina, kad šio sprendimo priežastis yra ginčas dėl patentų su „Nokia“. „Nokia“ apkaltino „Vivo“ pažeidžiant jos WLAN patentus, o Vokietijos teismas priėmė sprendimą „Nokia“ naudai. Šis sprendimas greičiausiai privertė „Vivo“ pasitraukti iš Vokietijos rinkos.
Be to, pranešama, kad OPPO ir „Vivo“ svarsto galimybę pasitraukti iš kelių Europos rinkų, įskaitant JK. Nors OPPO vis dar derasi su „Nokia“, kad išspręstų problemą, jos veikla Vokietijoje ir kitose šalyse šiuo metu yra stabdoma.
Ginčai tarp Kinijos išmaniųjų telefonų prekių ženklų ir „Nokia“ patentų sukėlė didelių trikdžių Europos rinkoje. Šie prekių ženklai buvo apkaltinti pažeidę „Nokia“ patentus, susijusius su 5G technologija. „Nokia“ agresyviai ėmėsi teisinių veiksmų prieš juos.
Tačiau ši situacija neapsiriboja „Nokia“ ir Kinijos išmaniųjų telefonų prekių ženklais. Patentų bylinėjimosi procesas technologijų pramonėje tampa vis dažnesnis. Kadangi įmonės stengiasi apsaugoti savo intelektinę nuosavybę ir įgyti konkurencinį pranašumą. Tai paskatino vis daugiau teisinių ginčų tarp įmonių, kurie gali būti brangūs ir atimti daug laiko.
Apibendrinant galima pasakyti, kad ginčai tarp Kinijos išmaniųjų telefonų prekių ženklų ir „Nokia“ patentų sukėlė didelių trikdžių Europos rinkoje. Belieka pamatyti, kaip šios teisinės problemos bus išspręstos ir ar šie prekių ženklai grįš į Vokietijos rinką ateityje. Tačiau ši situacija pabrėžia intelektinės nuosavybės apsaugos svarbą ir veiksmingesnės bei racionalesnės patentų sistemos poreikį.