Pastaraisiais metais viena iš „Sony“ mėgstamų taktikų buvo mokėti žaidimų kūrėjams, kad jie iš praleistų „Xbox“, ir priversti juos išleisti savo žaidimus kaip terminuotus arba nuolatinius „PlayStation“ ekskliuzyvus. Tai matėme su naujausiais „Square Enix“ „Final Fantasy“ žaidimais, taip pat su „Deathloop“ ir „Ghostwire Tokyo“.
Teisme prieš FTC „Microsoft“ Phil Spencer patvirtino, kad viena iš priežasčių, dėl kurių „Microsoft“ įsigijo „Zenimax/Bethesda“, buvo ta, kad „Starfield“ galėjo praleisti „Xbox“, o tai galėjo smarkiai paveikti „Microsoft“ pozicijas konsolių rinkoje.
Kadangi „Deathloop“ ir „Ghostwire Tokyo“ pasirodė tik „PlayStation“ konsolėse (ir asmeniniuose kompiuteriuose), logiška, kad „Microsoft“ būtų susirūpinusi, ar būsimi „Bethesda“ žaidimai pasirodys „Xbox“.
„Microsoft“ išleido 7,5 mlrd. dolerių, kad įsigytų „Zenimax Media“, patronuojančiąją bendrovę, kuriai priklauso „Bethesda Softworks“. Nuo to laiko „Starfield“ buvo atskleistas kaip išskirtinis „Xbox“ konsolėms skirtas žaidimas, o „Redfall“ pasirodė tik „Xbox“ ir asmeniniams kompiuteriams.
„Microsoft“ mano, kad „Activision Blizzard“ įsigijimas yra būdas kovoti su agresyvia „Sony“ taktika, užtikrinant, kad „Xbox“ išsaugos prieigą prie „Activision Blizzard“ žaidimų bibliotekos ir bus pakankamai didelė, kad galėtų konkuruoti su „Sony“. Šiuo metu „Xbox“ gerokai atsilieka nuo „Sony“ pagal užimamą rinkos dalį visame pasaulyje, o Phil Spencer pareiškė, kad per pastaruosius 20 metų „Microsoft“ nepavyko veiksmingai konkuruoti su „Sony“.
Šiuo metu „Microsoft“ kovoja su reguliuotojais, kad prastumtų 68,7 mlrd. dolerių vertės „Activision Blizzard“ įsigijimą, kuris leis išlaikyti daug būsimų „Xbox“ žaidimų ir gerokai padidins „Xbox“ konkurencingumą „Sony“ dominuojamoje konsolių žaidimų rinkoje. Dar neaišku, ar reguliavimo institucijos į viską žiūrės taip pat.