„Wired UK“ rašo, kad seniausia ir didžiausia Šveicarijos vaisių augintojų organizacija „Fruit Union Suisse“ didžiąją dalį savo 111 metų istorijos naudojo raudono obuolio su baltu kryžiumi simbolį. Tačiau ji gali būti priversta pakeisti šį logotipą dėl „Apple“ siekio įregistruoti vaisių prekių ženklą.
Kompanija „Apple“ bando įregistruoti obuolių atvaizdų prekių ženklą Šveicarijoje nuo 2017 m., kai pateikė paraišką Šveicarijos intelektinės nuosavybės institutui (IPI). Ji nori gauti intelektinės nuosavybės teises į realistišką, nespalvotą bendrinio Granny Smith obuolio atvaizdą.
Į „Apple“ prašymą buvo įtrauktas galimų panaudojimo būdų sąrašas – elektroninės, skaitmeninės ir audiovizualinės vartojimo prekės ir techninė įranga, tačiau tik kai kurie iš jų buvo suteikti, nes bendriniai įprastų prekių, tokių kaip obuoliai, atvaizdai buvo laikomi viešąja nuosavybe.
Pavasarį bendrovė apskundė šį sprendimą, nes siekia užsitikrinti teises į bendrus obuolio atvaizdo naudojimo būdus, pavyzdžiui, audiovizualinę medžiagą, skirtą televizijai ir kitoms transliacijoms. Byla vis dar nagrinėjama teismuose.
„Mums sunku tai suprasti, nes nėra taip, kad jie bando apsaugoti savo nukąstą obuolį“, – sako „Fruit Union Suisse“ direktorius Jimmy Mariéthoz. „Jų tikslas šiuo atveju iš tikrųjų yra turėti teises į tikrą obuolį, kuris, mūsų nuomone, yra tikrai beveik universalus […] dalykas, kuriuo turėtų būti galima laisvai naudotis visiems“. Mariéthoz sako, kad ši byla kelia susirūpinimą, nes niekas nežino, kokius obuolių atvaizdus „iPhone“ gamintojas sieks uždrausti, jei manys, kad jie pažeidžia jo prekių ženklus.
Ne tik Šveicarijoje „Apple“ teikia prašymus dėl tokio pobūdžio prekių ženklų. Pasaulinės intelektinės nuosavybės organizacijos įrašai rodo, kad ji bandė tą patį daryti dešimtyse šalių ir sulaukė sėkmės Japonijoje, Turkijoje, Izraelyje ir Armėnijoje.
„Apple“ ne tik koncentruojasi į savo vardinio vaisiaus atvaizdų prekių ženklų registravimą. Bendrovė 2020 m. pradėjo ieškinį dėl prekių ženklų prieš mažą programėlių kūrėją ir fitneso startuolį „Super Healthy Kids“ dėl teiginių, kad jos receptų programėlėje „Prepear“ naudojamas logotipas – kriaušė – buvo sukurtas pagal „Apple“ logotipą. Galiausiai „Prepear“ pakeitė paveikslėlį (viršuje), šiek tiek pakeisdama kriaušės lapą, kad išspręstų ginčą.