Elektromobilių rinka sparčiai auga ir vis daugiau gamintojų trokšta pasiimti savo pyrago gabalą. Bet kas visiems rodo kelią? Jei pasakėte „Tesla“ – klystate.
Kinijos elektromobilių gamintoja BYD jau kurį laiką yra pasaulinė pardavimų lyderė. BYD sėkmė daugeliui buvo staigmena, tačiau tai nėra atsitiktinumas. Bendrovė daug metų investuoja į elektrines transporto priemones ir turi platų produktų, kurie yra prieinami ir patrauklūs, asortimentą.
Tiesą sakant, BYD pardavimai buvo tokie dideli, kad „Ford“ generalinis direktorius Jimas Farley neseniai pareiškė, kad Kinijos automobilių gamintojai, tokie kaip BYD, yra jų „didžiausi ETP konkurentai“.
Automobilių pramonėje daugelį metų dominuoja keli pagrindiniai žaidėjai. Iki dešimtojo dešimtmečio pabaigos visi pagrindiniai gamintojai turėjo beveik šimtmečio istoriją ir sukauptas žinias. Naujam prekės ženklui patekti į rinką buvo neįmanoma, o gamintojų skaičius buvo gana ribotas. Tačiau elektromobilių technologija tai pakeitė.
Per pastaruosius dvidešimt metų automobilių pramonės dalimi tapo daugiau naujų gamintojų nei per šimtą metų prieš tai. Tiesą sakant, daugelis įmonių, pasiekusių industrijos viršūnę, pakeitė savo ateities strategijas, kad neatsiliktų nuo šių jaunų konkurentų. Jimas Farley, vienos iš šiuos pokyčius įgyvendinančių įmonių „Ford“ generalinis direktorius, neseniai komentavo didžiausią savo konkurentą BYD.
„Ford“ generalinis direktorius Jimas Farley teigė, kad pagrindinis bendrovės konkurentas elektromobilių rinkoje yra Kinija, o ne GM ar „Toyota“. Jis mano, kad Kinijos automobilių gamintojai bus elektrinių automobilių rinkos varomoji galia ir kad „Ford“ turi su jais konkuruoti, jei nori sėkmingai dirbti. Kinijos automobilių gamintojai pastaraisiais metais daug investavo į elektromobilius ir „Ford“ žino, kad turi daryti tą patį, jei nori išlikti konkurencingi.
Jie taip pat kūrė savo baterijų technologiją, kuri yra pigesnė ir efektyvesnė nei daugelio kitų automobilių gamintojų naudojama akumuliatorių technologija. Tai suteikė Kinijos automobilių gamintojams didelį pranašumą elektromobilių rinkoje. Jie gali gaminti elektromobilius mažesnėmis sąnaudomis ir su didesniu nuvažiuojamu nuotoliu nei jų konkurentai.
„Ford“ nėra vienintelis automobilių gamintojas, kuris susiduria su Kinijos automobilių pramonės įmonių iššūkiais elektromobilių rinkoje. „General Motors“, „Toyota“ ir kiti pagrindiniai automobilių gamintojai taip pat susiduria su didele Kinijos prekių ženklų konkurencija.
Tačiau „Ford“ turi tam tikrų pranašumų, kurie galėtų padėti konkuruoti su Kinijos gamintojais. Įmonė turi tvirtą prekės ženklą ir lojalių klientų bazę. „Ford“ taip pat turi pasaulinį aprėptį, o tai gali padėti parduoti elektromobilius rinkose, kuriose Kinijos ETP gamintojai nėra taip gerai įsitvirtinę. Bus įdomu pamatyti, kaip „Ford“ seksis elektromobilių rinkoje, tačiau ar jų pastangų pakaks bus matyti tik ateityje.