Išmaniųjų telefonų gamintojai kasmet pristato gausybę įvairiausių naujienų, tačiau tai niekaip nepadeda įtikinti vartotojų atsinaujinti. Šioje rinkoje jau kuris laikas fiksuojami mažėjantys pardavimai, o situacija nesikeičia ir dabar.
Neseniai pasirodė „Canalys“ ataskaita, kurioje atskleidžiami pirmojo šių metų ketvirčio pardavimų rezultatai. Remiantis naujausiais duomenimis, pardavimai pirmojo 2023 metų ketvirčio metu sumažėjo 13 proc., o mažėjimas fiksuojamas jau penktą ketvirtį iš eilės. Dabar paskelbti ir tikslesni skaičiai.
Pranešama, jog per pirmąjį 2023 metų ketvirtį buvo parduota 269,8 mln. eurų išmaniųjų telefonų. Kaip jau minėjome, tai yra 13 proc. mažesni skaičiai nei praėjusiais metais, tuo pačiu laikotarpiu.
Daugiausiai išmaniųjų telefonų pardavė „Samsung“, kuri pirmojo ketvirčio metu realizavo 60,3 mln. įrenginių, kas sudaro 22 proc. visos rinkos pardavimų. Teigiama, kad bendrovės pardavimus kiek stabilizavo nauji „Galaxy A“ ir „Galaxy S23“ serijos išmanieji.
Antroje vietoje rikiuojasi JAV technologijų milžinė „Apple“, kuri pardavė 58 mln. išmaniųjų telefonų. Šios bendrovės užimama rinkos dalis siekia 21 proc., o pagrindinė sėkmės priežastis – „iPhone 14“ serijos įrenginiai. Pirmąjį trejetuką užbaigia „Xiaomi“ su 30,5 mln. parduotų telefonų ir 11 proc. rinkos dalimi, tačiau ji taip pat galėjo pasigirti didžiausiu metiniu rinkos dalies sumažėjimu.
Rinkos analitiko Sanyam Chaurasia teigimu, sumažėję išmaniųjų telefonų pardavimai atitiko ankstesnes ekspertų prognozes. Taip, makroekonominės sąlygos šiek tiek pagerėjo, o bendrovės daugiau investavo į akcijas ir kitą rinkodaros veiklą. Vis dėlto vartotojų paklausa dėl didelės infliacijos išliko vangi, ypač žemos klasės segmente.
Dėl nuolat mažėjančios paklausos gamintojai buvo priversti sumažinti gamybos apimtis, o tuo pačiu siekė atsikratyti atsargomis, kurios buvo sukauptos iš anksčiau. Tiesa, tai ilgainiui neigiamai paveikė komponentų tiekimo grandinę.
Tokie rinkos pokyčiai nulėmė, jog daugelis gamintojų gerokai atidžiau pradėjo stebėti savo sandėlių likučius ir skiria daugiau dėmesio produkcijos gamybos optimizavimui. Tikimasi, kad dar antrojo šių metų ketvirčio metu pardavimai gali būti pozityvesni, tačiau ar tai tikrai įvyks – parodys laikas.