Tarptautinės įmonių grupės „Modus Group“, veikiančios atsinaujinančios energetikos, mobilumo paslaugų, automobilių prekybos ir investicijų valdymo srityse, konsoliduotos audituotos veiklos pardavimų pajamos 2022 m. siekė 404 mln. eurų. Grupės pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą bei amortizaciją (EBITDA) išaugo iki 78 mln. eurų, o investicijos Lietuvoje ir užsienyje sudarė beveik 138 mln. eurų.
„Modus Group” EBITDA augo 82 proc.
2022 m. „Modus Group“ bendrosios pajamos sumažėjo 12 proc. – nuo 457,7 iki 404,4 mln. eurų. Tačiau konsoliduota „Modus Group“ EBITDA minėtu laikotarpiu didėjo 82 proc. – nuo 42,8 iki 78,1 mln. eurų, o investicijos į plėtrą augo 68 proc. ir sudarė 137,8 mln. eurų.
„Karas Ukrainoje, ekonomikos sulėtėjimas, aukšta infliacija prognozavo sudėtingus metus, tačiau grupės įmonės pademonstravo atsparumą. Nors pajamos ir sumažėjo, tačiau kiekvienos verslo šakos EBITDA stipriai išaugo. Šiandien įmonių grupėje turime tris savarankiškas verslo linijas, veikiančias skirtinguose geografiniuose regionuose – atsinaujinančią energetiką, mobilumą ir automobilių prekybos verslą. Taip pat nuosekliai auginame ketvirtą verslo liniją – investicinius fondus valdančią „Modus Asset Management”. Tai suteikia „Modus Group“ tvirtus ir subalansuotus verslo pamatus, leidžiančius stabiliai veikti įvairiomis ekonominėmis sąlygomis, užtikrintai atlaikyti išorines krizes“, – sako Ainė Martinkėnaitė-Martyniuk, „Modus Group“ valdybos pirmininkė.
2022 m. mažėjusioms grupės bendrosioms pajamoms didelę įtaką turėjo besitęsiantys automobilių tiekimo sutrikimai, auganti infliacija, priimtas sprendimas pasitraukti iš Baltarusijos dėl šios valstybės palaikomo karo Ukrainoje. Praėjusiais metais „Modus Group“ bendras patirtas nuostolis iš veiklos šioje rinkoje siekė 8,3 mln. eurų.
„Green Genius“ rezultatus augino sandoriai Pietų Europoje
Grupės atsinaujinančios energetikos verslo – „Green Genius“ – pajamos per metus sumažėjo 17 proc. ir siekė 27,4 mln. eurų. Esminis faktorius, daręs neigiamą įtaką įmonės rezultatui, buvo įgyvendinamas pasitraukimas iš Baltarusijos rinkos. Nepaisant to, „Green Genius“ EBITDA augo beveik trigubai (189 proc.) – iki 44 mln. eurų ir pasiekė rekordinį rezultatą. Tai lėmė sėkminga stambių saulės, vėjo ir biodujų projektų plėtra 8-iose bendrovės veiklos rinkose ir metų pabaigoje parduoti saulės projektai Ispanijoje ir Italijoje.
Anot A. Martinkėnaitės-Martyniuk, šie sandoriai Pietų Europos rinkose yra prieš kelerius metus pradėtų plyno lauko investicijų rezultatas. „Projektus saulės energetikai palankiausiose Pietų Europos šalyse jau vystome daugiau nei 4 metus. Pernai sėkmingai įvykdyti pardavimai yra pirmieji iš bendro projektų portfelio Italijoje ir Ispanijoje“, – priduria „Modus Group“ valdybos pirmininkė.
Mobilumo verslų pajamos didėjo 22 proc.
Lyginant su 2021 m., mobilumo verslų pajamos augo 22 proc. (iki 110 mln. eurų), o EBITDA didėjo 76 proc. ir siekė 16,4 mln. eurų. Sėkmingus rezultatus lėmė „CityBee“ ir „MyBee“ paslaugų populiarumas – „CityBee“ pajamos augo 64 proc., o „MyBee“ pajamos – tris kartus.
„Mobilumo paslaugų paklausa praėjusiais metais sparčiai augo žmonėms vis dažniau ieškant patogesnių ir pigesnių būdų keliauti, ypač didėjant nuosavo automobilio įsigijimo ir išlaikymo kaštams. 2021 m. automobilių prenumeratą Lietuvoje pasiūliusi „MyBee“ pernai sėkmingai žengė į Estijos rinką, o šiuo metu jau veikia visose Baltijos šalyse“, – pasakoja „Modus Group“ valdybos pirmininkė.
Automobilių verslas išlaikė stabilumą
„Modus Group“ automobilių prekybos verslo pajamos lyginant su praėjusiais metais buvo 21 proc. mažesnės nei 2021 m. ir siekė 264,7 mln. eurų. Tam įtakos turėjo besitęsiantys ekonominių prekės ženklų automobilių tiekimo sutrikimai, auganti infliacija. Tačiau automobilių verslo segmente ekonominiai prekės ženklai sudarė sąlyginai nedidelę dalį (tik 16 proc.) EBITDA rezultato.
Tuo tarpu kiti „Modus Group“ atstovaujami prekės ženklai generavo stabilų rezultatą, todėl bendra automobilių verslo EBITDA augo 18 proc. (iki 20,1 mln. eurų). Prie sėkmingų rezultatų prisidėjo atstovaujamo „Cupra” modelio populiarumas Latvijoje ir augę prabangių prekės ženklų pardavimai. Taip pat praėjusiais metais buvo žengti svarbūs plėtros žingsniai – naujų prabangių automobilių segmento („Maserati“) atstovybių steigimas Latvijoje ir Estijoje.
„Modus Asset Management“ plėtė investicinius portfelius
Sėkmingai metus baigė ir atsinaujinančios energetikos investicinius fondus valdanti įmonė „Modus Asset Management“. Ji toliau plėtė savo valdomų investicinių fondų saulės elektrinių portfelius Lenkijoje ir Lietuvoje. Bendrovė 2023 metų kovo mėnesį taip pat įsteigė 200 mln. eurų dydžio fondą „Clean Energy infrastructure”, orientuotą į institucinius investuotojus ir atitinkantį „tamsiai žalią“ (angl. Dark Green) tvarumo kategoriją. Šis fondas investuos į saulės ir vėjo energetikos projektus Baltijos ir Vidurio Europos šalyse.
Investicijas didino beveik 70 proc.
2022 m. bendros „Modus Group“ investicijos augo 68 proc. ir pasiekė 137,8 mln. eurų. Didžioji dalis šių lėšų buvo nukreiptos į atsinaujinančios energetikos ir mobilumo verslų plėtrą.
Daugiausia pernai investuota į saulės, vėjo ir biodujų projektų plėtrą – 87,4 mln. eurų. Į mobilumo verslų „CityBee“ ir „MyBee“ plėtrą investuota 48,6 mln. eurų – šios lėšos daugiausia skirtos paslaugų tobulinimui ir žengimui į naujas rinkas. Investicijos į atsinaujinančios energetikos ir mobilumo verslus lyginant su ankstesniais metais atitinkamai augo 60 proc. ir 88 proc.
Anot „Modus Group“ valdybos pirmininkės, grupė ir toliau planuoja nuosekliai įgyvendinti atsinaujinančios energetikos ir mobilumo verslo sričių plėtros strategiją: „Pastaraisiais metais atsinaujinančios energetikos svarba augo visame pasaulyje dėl aktyvėjančios kovos su klimato kaita, tačiau karas Ukrainoje paskatino Europą dar geriau suvokti energetinės nepriklausomybės svarbą. „Green Genius“ įdirbis leis prisidėti prie šių tikslų siekimo. Mobilumo sritis taip pat patiria transformaciją – keičiasi žmonių įpročiai ir poreikiai, vis daugiau jų ieško alternatyvių, lankstesnių keliavimo būdų ir priima sprendimą atsisakyti nuosavo automobilio. Todėl ir toliau auginsime „CityBee“ ir „MyBee“ veiklą“, – komentuoja A. Martinkėnaitė-Martyniuk.