Mobiliojo ryšio operatoriaus „Tele2“ 2023 m. pirmojo ketvirčio finansinių rezultatų ataskaita rodo, kad įmonė išlaikė stabilų, tačiau nuosaikų augimą.
Pajamų didėjimą lėmė nuolat augantis išnaršytų duomenų kiekis, didžiulis lietuvių susidomėjimas naujausiais įrenginiais ir užtikrintai besiplečiantis privačių bei verslo klientų ratas.
„Kaip ir visi, susiduriame su besitęsiančiais globaliais iššūkiais – Lietuvoje vis dar neslopsta infliacija, jaučiame ekonomikos lėtėjimą. Klientams kaip niekada aktualu – kokybiškos paslaugos už patrauklią kainą, todėl maksimaliai efektyviname savo verslo procesus, kad ir toliau galėtume šį poreikį atliepti. Matome, kad vartotojai tai vertina – mūsų privačių ir verslo klientų skaičius nuosekliai auga jau daug mėnesių iš eilės“, – sako Petras Masiulis, „Tele2“ generalinis direktorius Lietuvai ir Baltijos šalims.
Bendrovės pajamos pirmąjį 2023 m. ketvirtį pasiekė 81,2 mln. eurų ir buvo 5,5 proc. didesnės nei tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais. Pajamas augino didėjantis klientų ratas: lyginant su 2022-ųjų pirmuoju ketvirčiu, privačių klientų skaičius augo 2,2 proc. ir jau perkopė 2 milijonus. Vis dar sparčiausiai sektoriuje daugėja „Tele2" verslo klientų – jų bendrovė turi 8,4 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu metu.
Pirmąjį šių metų ketvirtį lyginant su praėjusių metų pirmuoju ketvirčiu, „iPhone“ pardavimai kilo net 26 proc. Nemažiau dėmesio sulaukė ir naujoji „Samsung S23“ flagmanų serija – jų įsigyta du kartus daugiau nei „Samsung S22“ serijos telefonų.
EBITDAaL (pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą, amortizaciją ir pritaikius IFRS 16 efektą) marža pirmąjį metų ketvirtį siekė 39,6 proc. Tai sudarė 32,2 mln. eurų ir buvo 10,1 proc. daugiau nei 2022 m. tuo pačiu metu. Šį augimą lėmė stabilumo įgavusios elektros energijos kainos ir didėjančios pajamos.
Išnaršytų duomenų kiekis pirmąjį šių metų ketvirtį pasiekė 113 tūkst. TB, o tai yra 18,5 proc. daugiau nei analogišku laikotarpiu pernai. Šiam augimui įtakos turėjo tai, kad klientai savo kasdienybės nebeįsivaizduoja be išmaniųjų įrenginių – naudodamiesi jais dirba ir pramogauja, todėl nori būti nuolat pasiekiami.
Šių metų pirmąjį ketvirtį „Laisvu internetu“ naudojosi 7,4 proc. daugiau klientų nei praėjusiais metais. Tai liudija, kad žmonės tampa vis mobilesni, o nuolat keičiant buvimo vietą jiems svarbu turėti stabilų ir greitą interneto ryšį.
2023 m. pirmąjį ketvirtį užsienyje išnaršytų duomenų kiekis siekė 1,62 mln. GB ir buvo net 56,9 proc. didesnis nei praėjusių metų analogišku laikotarpiu. Kone visiškai panaikinti keliavimo ribojimai lėmė didelį kelionių į užsienį aktyvumą.
Įmonės sumokėti mokesčiai pirmąjį šių metų ketvirtį siekė 15,8 mln. eurų. ir buvo 12,4 proc. didesni nei 2022-aisiais analogišku laikotarpiu.
Ryšio kokybės gerinimui bendrovė 2023 metų pirmąjį ketvirtį skyrė virš 7,6 mln. eurų. Investicijos buvo nukreiptos į ryšio kokybės gerinimą ir 5G tinklo plėtrą.
Pastarąjį ketvirtį operatorius įrengė 10 naujų stočių. Iš viso šiuo metu veikia 1489 operatoriaus LTE stotys.