Išmaniųjų telefonų gamintojai kasmet pristato gausybę įvairiausių naujienų, tačiau tai niekaip nepadeda įtikinti vartotojų atsinaujinti. Šioje rinkoje jau kuris laikas fiksuojami mažėjantys pardavimai, o situacija nesikeičia ir dabar.
Neseniai pasirodė „Canalys“ ataskaita, kurioje atskleidžiami pirmojo šių metų ketvirčio pardavimų rezultatai. Remiantis naujausiais duomenimis, pardavimai pirmojo 2023 metų ketvirčio metu sumažėjo 12 proc., o mažėjimas fiksuojamas jau penktą ketvirtį iš eilės.
Ir nors pardavimai mažėjo, tačiau tai nesutrukdė „Samsung“ susigrąžinti pirmąją vietą pagal pardavimus. JAV technologijų milžinės „Apple“ pardavimai sumažėjo, o tai lėmė, jog „Samsung“ ir vėl pakilo į pirmąją vietą. Tiesa, skirtumas tarp gamintojų – minimalus.
Pranešama, jog „Samsung“ šiuo metu užima 22 proc. išmaniųjų telefonų rinkos. „Apple“ rikiuojasi antroje pozicijoje ir turi 21 proc. rinkos. Verta pastebėti, kad lyginant su praėjusių metų pirmojo ketvirčio rezultatais, „Samsung“ rinkos dalis sumenko 2 proc., kuomet „Apple“ išaugo trimis.
Rinkos analitiko Sanyam Chaurasia teigimu, sumažėję išmaniųjų telefonų pardavimai atitiko ankstesnes ekspertų prognozes. Taip, makroekonominės sąlygos šiek tiek pagerėjo, o bendrovės daugiau investavo į akcijas ir kitą rinkodaros veiklą. Vis dėlto vartotojų paklausa dėl didelės infliacijos išliko vangi, ypač žemos klasės segmente.
Dėl nuolat mažėjančios paklausos gamintojai buvo priversti sumažinti gamybos apimtis, o tuo pačiu siekė atsikratyti atsargomis, kurios buvo sukauptos iš anksčiau. Tiesa, tai ilgainiui neigiamai paveikė komponentų tiekimo grandinę.
Tokie rinkos pokyčiai nulėmė, jog daugelis gamintojų gerokai atidžiau pradėjo stebėti savo sandėlių likučius ir skiria daugiau dėmesio produkcijos gamybos optimizavimui. Tikimasi, kad dar antrojo šių metų ketvirčio metu pardavimai gali būti pozityvesni, tačiau ar tai tikrai įvyks – parodys laikas.