Elektrinių automobilių rinkoje vis labiau auga konkurencija. Didžiulę įtaką tam daro ir Kinijos bendrovės, kurios savo produktus pristato ne tik vietinėje rinkoje, tačiau jau veržiasi į kitus regionus. Tačiau ir vietinėje rinkoje netrūksta veiksmo bei įspūdingų rezultatų.
Kinijos Automobilių gamintojų asociacija paskelbė kovo mėnesio pardavimo duomenis, kurie yra tiesiog neįtikėtini. Nors ir ne itin stebina, tačiau vis tiek neįtikėtina. Vos per vieną mėnesį šalyje buvo parduota daugiau nei 653 tūkst. elektromobilių, o tai yra beveik 35 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai.
Negana to, tai yra 24 proc. didesni pardavimai nei vasario mėnesį. Iki šiol, įkraunamųjų hibridinių automobilių ir baterijomis varomų elektromobilių santykis buvo maždaug vienas prie vieno, tačiau kovo mėnesio statistika rodo besikeičiančią tendenciją. Visiškai elektrinių automobilių pardavimai siekė 490 tūkst., kas yra daugiau nei 75 proc.
Ir nors visiškai elektrinių automobilių pardavimai gerokai išaugo, tačiau bendras elektromobilių pardavimų skaičius siekia tik 20 proc. nuo visų transporto priemonių pardavimų. Skelbiama, jog kovo mėnesį Kinijoje buvo parduota 2,45 mln. automobilių. Verta pastebėti ir tai, jog kovo mėnesį buvo parduota 24 proc. daugiau automobilių nei vasarį ir kone 10 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai.
Žinoma, augantys elektromobilių pardavimai neturėtų labai stebinti. Tokių transporto priemonių populiarumas auga kone kiekvieną mėnesį ir kiekvieną metų ketvirtį, todėl nereikėtų nustebti jeigu jau kitą mėnesį ir vėl bus užfiksuotas rekordinis augimas. Tikėtina, kad tokia situacija turėtų tęstis iki tol, kol bus visiškai sustabdyta automobilių su vidaus degimo varikliais prekyba.
Žvelgiant į populiariausius elektromobilių gamintojus Kinijoje – čia pirmauja BYD. Bendrovė kovo mėnesį pardavė 207 tūkst. tokių automobilių, o 102 670 iš jų buvo visiškai elektriniai. Antroje vietoje – „Tesla“, kuri pardavė beveik 89 tūkst. transporto priemonių. „GAC Aion“ užėmė trečiąją poziciją su kiek daugiau nei 40 tūkst. parduotų elektromobilių.
Niekam ne paslaptis, jog Kinijoje susiduriama su didelėmis problemomis, kurias sukelia vidaus degimo varikliais aprūpintos transporto priemonės. Šalyje jau netrukus turėtų įsigalioti griežtesnis emisijos reikalavimai, o tai gali nulemti dar didesnį benzininių ir dyzelinių automobilių populiarumo sumažėjimą.
Daugelis analitikų tikisi, kad benzininių ir dyzelinių transporto priemonių rinka žlugs, o daugelis automobilių liks neparduoti. Nors tokia situacija kitose rinkose dar nėra labai artima, tačiau abejonių, kad anksčiau vėliau tas pats įvyks ne tik JAV, bet ir Europoje – labai nedaug.