Praėjusiais metais įmonė ir toliau augino pajamas. Nepaisant to, kad pandemijos metu buvęs žaibiškas siuntų pristatymo sektoriaus augimas sulėtėjo, bendrovė ir toliau investavo į infrastruktūrą, plėtė paštomatų tinklą. DPD Lietuva pajamos trečiąjį praėjusių metų ketvirtį lyginant su 2021-ųjų tuo pačiu laikotarpiu augo 26,8 proc., o DPD užimama rinkos dalis, pagal Ryšių reguliavimo tarnybą, pajamomis padidėjo (2,2 proc.) iki 27,4 proc. Šių metų planuose – dar didesnė plėtra ir investicijos į tvaresnę veiklą.
„Lyginant su 2021-aisias, praėjusiais metais bendrovės pajamos augo beveik 7 proc. Dabar srautai stabilizavosi, tačiau vis dar yra gerokai didesni nei prieš pandemiją. Taip pat pernai 24 proc. augo siuntų pristatymo į užsienį apimtys“, – sako „DPD Lietuva“ generalinis direktorius Robertas Vilkaitis.
Plėtra į naujus miestus
Per praėjusius metus bendrovės valdomų paštomatų skaičius Lietuvoje buvo padidintas iki 303. Dalis jų buvo įrengti miestuose, kuriuose iki šiol „DPD Lietuva“ paštomatų neturėjo – Nidoje, Antežeriuose, Baltojoje Vokėje, Priekulėje“, daugiau nei 40 jau pastatytų paštomatų buvo išplėsti ir atnaujinti, pasakoja R. Vilkaitis.
Pernai bendrovė investavo ne tik į naujus paštomatus, tačiau taip pat plėtė siuntų rūšiavimo terminalus ir atnaujino jų įrangą. Per 2022-uosius buvo atnaujinti Telšių ir Šiaulių terminalai, Kauno smulkių siuntų terminalo įranga, o jiems bendrai buvo skirta apie 1 mln. Eur.
Mažinamas išmetamo CO2 kiekis
Įmonė itin stengiasi prisidėti prie šiltnamio efektą sukeliančių dujų mažinimo, todėl jau antrus metus siuntas sostinėje pristato elektromobiliais. 2021 m. spalio mėnesį į Vilniaus gatvės išriedėjo 60 naujų elektra varomų automobilių, kartu su jais buvo įrengta ir įkrovimo stotelių infrastruktūra.
„DPD Lietuva“ ir toliau didžiausią prioritetą teikia tvariam siuntų pristatymui. Bendrovės turimais duomenimis, per praėjusius metus paštomatų plėtra prisidėjo prie CO2emisijų mažinimo ir sutaupė apie 828 tonas išmetamo CO2. Tiek teršalų prilygsta maždaug 200 automobilių su vidaus variklio degimu metinei taršai.
„Kiekvienas paštomatas per metus padeda sumažinti taršos kiekį beveik 3 tonomis. Todėl vien pernai naujai pastatyti 38 paštomatai prie taršos mažinimo prisidėjo ir leido sutaupyti daugiau nei 55 tonas išmetamo CO2“, – aiškina R. Vilkaitis.
Ateityje – plėtra ir investicijos į tvaresnę veiklą
Įmonės generalinis direktorius pažymi, kad šiais metais dėl sulėtėjusios ekonomikos įmonė didelio siuntų augimo nesitiki, tačiau ir toliau ketina plėsti paštomatų tinklą bei investuoti į kitus infrastruktūros objektus. „Ypač daug dėmesio skirsime aplinkai draugiškiems sprendimams – investuosime į tvarų siuntų gabenimą, o jau antroje metų pusėje autoparką planuojame papildyti dar 40 elektromobilių“, – pasakoja R. Vilkaitis.
Taip pat 2023 m. planuose esame numatę ir kitų tvarių naujienų. Viena iš jų – „Breath“ projektas: ant siuntų pristatymo bendrovės elektromobilių jau sumontuota speciali įranga matuoja skirtingų miesto vietų oro užterštumą, o surinkti duomenys bus naudojami sudaryti taršos žemėlapiams.