Didžiausią paštomatų tinklą Baltijos šalyse valdanti bendrovė „Omniva“ 2022-iuosius įvardija kaip iššūkių, investicijų ir sparčios plėtros metus. Praėjusiais metais įmonė pristatė naujas paslaugas, investavo į plėtrą užsienio rinkose ir išplėtė klientų ratą.
Kaip išskiria bendrovės valdybos pirmininkas Mart Mägi, paskutinis metų ketvirtis buvo įtemptas, reiklus ir džiuginantis savo rezultatais. Vien šventiniu laikotarpiu Baltijos šalyse buvo pristatyta 8 mln. siuntų ir beveik milijonas laiškų.
„Nepaisant nuo mūsų nepriklausančių išorės problemų – besikeičiančio ekonominio klimato, Rusijos pradėto karo prieš Ukrainą ir mažėjančio pašto siuntų kiekio pasaulyje – 2022-ieji buvo treti iš eilės pelningi metai. Sėkminga veikla leido užtikrintai įsitvirtinti tarptautinėje rinkoje. Nors veiklą pradėjome Baltijos šalyse, tačiau mūsų paslaugos šiandien klientus pasiekia visame pasaulyje nuo Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) iki Kazachstano. Didžiausia to priežastis yra pasaulinė el. komercijos rinkos plėtra – internetinės prekybos operacijos šiuo metu lemia daugiau nei 70 proc. mūsų apyvartos“, – teigia M. Mägi.
Dėl reikšmingai pasikeitusių geopolitinių aplinkybių tarptautinio tranzito paslaugų srityje „Omniva“ turėjo persiorientuoti į naujas rinkas. Todėl gilesnis bendradarbiavimas su tarptautinėmis el. prekybos bendrovėmis buvo natūralus pasirinkimas.
Pasak „Omniva LT“ vadovo Simono Bielskio, 2022-ieji buvo sėkmingi ne tik visai grupei, bet ir Lietuvos bendrovei.
„Valdome didžiausią paštomatų tinklą Lietuvoje ir per šiuos metus pristatėme beveik 13 mln. siuntų, o tai yra 1 mln. daugiau nei pernykštis rekordas. Šešiaženklio skaičiaus ribą pirmą kartą peržengė ir siuntas siunčiančių bei gaunančių vartotojų skaičius: užfiksuota, kad 1,2 mln. Lietuvos gyventojų siuntė ir atsiėmė siuntas naudodamiesi mūsų paštomatais. Pasiektus rezultatus ir pagerintus rekordus nulėmė tiek paštomatų tinklo plėtra, tiek ir naujų paslaugų pristatymas“, – pažymi S. Bielskis.
Finansinio sektoriaus stabilizavimasis skatino investuoti
„Omniva“ paskutiniojo 2022-ųjų m. ketvirčio pajamos buvo 33,9 mln. eurų, o grynasis pelnas – 6 mln. eurų. Bendros metų veiklos pajamos siekė 129,1 mln. eurų – 13 proc. mažiau nei pernai. 11,9 proc. sumažėjo ir ketvirtojo ketvirčio pajamos, lyginant su praėjusiais metais. Įmonės veiklos sąnaudos sudarė 129,3 mln. eurų.
Bendros „Omniva LT“ metų veiklos pajamos yra 3 proc. didesnės nei 2021 m. ir sudarė 26,2 mln. eurų. Paskutinio 2022-ųjų m. ketvirčio pajamos taip pat augo 3 proc. Viso paskutinį metų ketvirtį bendrovė Lietuvoje pristatė 3,46 mln. siuntų, o tai beveik 3 proc. daugiau, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2021-ais m.
„Apibendrinant praėjusius metus, galima išskirti ne tik iššūkius, bet ir stabilumą. Visus metus žymėjo aštri konkurencinė kova, ypatingai suintensyvėjusi paskutinį metų ketvirtį, recesija, augančios infrastruktūros palaikymo išlaidos ir didžiausios iki šiol investicijos į plėtrą. Nepaisant to, išlaikėme stabilų pajamų augimą ne tik paskutinį ketvirtį, bet ir visus metus“, – teigia S. Bielskis.
Pasak bendrovės valdybos pirmininko, „Omniva“ palaiko dinamišką verslo modelį ir šiandien yra plėtros fazėje, todėl trumpalaikės rinkos korekcijos bendrovės neblaško ir skatina žiūrėti į augimą ilguoju laikotarpiu.
„Žvelgiant į ateitį tvirtai tikime, kad sėkmę mūsų sektoriuje nulems atsakingas, tvarus ir novatoriškas logistikos procesų valdymas. Todėl net ir ekonominių sunkumų laikmečiu reikia investuoti į žmones, technologijas ir paslaugas. Technologijų plėtra yra būtina šiuolaikinio verslo dedamoji, o „Omniva“ turi aiškų planą, kaip pirmiesiems sektoriuje pritaikyti naujus technologinius sprendimus, kurie klientams paslaugas leis teikti moderniausiai rinkoje“, – sako M. Mägi.
Praėjusiais metais visos grupės investicijos augo ir pasiekė beveik 18 mln. eurų, iš kurių didžiausią dalį sudarė paštomatų įsigijimas, diegimas ir atnaujinimas, automobilių parko plėtra bei su tarptautinės veiklos ekspansija susijusios išlaidos. Augimo nuotaikos matyti ir Lietuvoje: „Omniva LT“ į paštomatų tinklo plėtrą praėjusiais metais investavo 2 mln. eurų, o automobilių parko atnaujinimui skyrė 1,5 mln. eurų.
1000 -asis paštomatas Baltijos šalyse ir moderniausias tarptautinių siuntų rūšiavimo terminalas
„Vienas iš ambicingiausių tarptautinės plėtros akcentų neabejotinai buvo naujo 40 mln. eurų vertės rūšiavimo terminalo Kaune statybų inicijavimas. Kartu su šiuo projektu pradėjome ir logistikos centro Estijoje atnaujinimą. Nuoseklios investicijos ir siekis būti kuo arčiau vartotojų lėmė, jog 2022-aisiais „Omniva“ Baltijos šalyse įrengė 230 paštomatų, įskaitant ir 1000-ąjį paštomatą Vilniuje. Rimtas dėmesys skirtas ir jau pastatytų paštomatų atnaujinimui. Taip pat pradėjome teikti virtualių siuntų paslaugas, didinome individualizuotų pašto paslaugų apimtis“, – išskiria M. Mägi.
Praėjusiais metais „Omniva“ daugiau dėmesio skyrė CO2 pėdsako mažinimui: įsigijo elektromobilius ir krovininius dviračius tvariam siuntų pristatymui. Tvarumu pasižymi ir naujai statomi paštomatai, kurie palaiko ekologišką pakuočių perdirbimo sprendimą. Jie statomi pagal visus ekologiškumo standartus atitinkančią Tarptautinės pašto organizacijos (IPC) tvarumo programą, kuri skatina mažinti verslų paliekamą CO2 pėdsaką.
2022-aisiais buvo plečiamas bendradarbiavimas su miestų savivaldybėmis, siekiant modernizuoti paštomatų paslaugas: dalis paštomatų buvo perkelti į lengviau pasiekiamas ir pėsčiomis vaikščioti patogesnes vietas, o mažiau naudojami paštomatai – uždaryti. Visi šie sprendimai leido didinti klientų pasitikėjimą ir įsitvirtinti tarp mėgstamiausių prekės ženklų Baltijos šalyse.
Praėjusiais metais „Brand Capital“ pripažino „Omniva“ sparčiausiai augančiu prekės ženklu Baltijos šalyse. Tarptautinė pašto sąjunga „Omniva“ įvardijo kaip vieną iš trijų labiausiai vertingų prekės ženklų ir įteikė „Kylančios žvaigždės“ apdovanojimą. Sulaukta pripažinimo ir Lietuvoje: „SBInsight“ bendrovę „Omniva LT“ išrinko tarp dešimties tvariausių prekių ženklų šalyje.
Bendrovė „Omniva LT“ valdo didžiausią paštomatų tinklą Lietuvoje, kurį sudaro 420 paštomatų su daugiau nei 52 tūkst. siuntų skyrelių. Bendrovė taip pat sukūrė pirmąją lietuvišką išorinę prekių grąžinimo paslaugą, o pernai pristatė ir naują tarptautinių siuntų platformą tarptautines.omniva.lt. „Omniva LT“ priklauso Estijos paštui – AB „Eesti Post“, kuris valdo didžiausią paštomatų tinklą Baltijos šalyse.