Apsaugos rinkai vis labiau tampant technologijų verslu, pagrindinis klientų poreikis – pažangūs sprendimai, kuriais galima užtikrinti ekonomiškai efektyvią apsaugą visą parą. Jei anksčiau apsaugos verslas buvo suprantamas kaip fizinio žmogaus darbas saugant objektą, tai dabar sektoriaus atstovai kalba apie dirbtinį intelektą, dronų ir robotų panaudojimą. Dėl gebėjimo keistis ir prisitaikyti bei nuolatinės apsaugos paslaugų paklausos sektorius ekspertų vadinamas antikriziniu.
Pasak apsaugos tarnybos „Eurocash1“ vadovo Viliaus Makausko, pernai apsaugos sektoriuje labiausiai augo elektroninės apsaugos paslaugų paklausa, o didžiausi pokyčiai vyko vaizdo stebėjimo kamerų technologijų srityje.
„Pagrindiniai pokyčiai nebėra kamerų kokybė – senokai turime aukštos raiškos kameras, tad dabar fokusas tenka analitikai, kaip kameros geba analizuoti vaizdą ir atpažinti realų pavojų. Pavyzdžiui, pažangios kameros jau turi dirbtinį intelektą (DI), kuris leidžia išvengti klaidingų kameros suveikimų ir efektyvina darbą. Jei saugomame objekte yra įdiegta vaizdo stebėjimo sistema, kurios fiksuojamas vaizdas yra stebimas apsaugos tarnybos centriniame stebėjimo pulte, technologijos šiandien leidžia saugoti objektą jo nestebint visą parą, o tik kamerai identifikavus tam tikrą riziką. Tuomet operatorius, įvertinęs vaizdą, nusprendžia, ar tai yra realus pavojus“, – technologijas komentuoja jis.
Keičiasi ne tik techniniai parametrai ar galimybės, funkcionalumai – daug dėmesio, atsižvelgiant į vartotojų poreikius, skiriama ir apsaugos priemonių dizainui. Apsaugos sistemos gražėja, labiau pritaikomos prie modernesnio dizaino, mat klientai namuose nori estetiškesnių sprendimų.
Testuoja dronus, įdarbins robotus
V. Makauskas atkreipia dėmesį, kad apsaugos sektoriaus tendencijos Baltijos šalyse yra identiškos, o Lietuva niekuo neatsilieka ir nuo kitų Europos šalių – visame pasaulyje tęsiasi technologinė šio sektoriaus revoliucija.
Orientuodamasi į technologinių sprendimų plėtrą, bendrovė ketina rinkai pasiūlyti Baltijos šalyse dar nematytų naujovių – tai dronai ir robotai.
„Pradėjome testuoti naują paslaugą, kurią jau įdiegėme vienam mūsų klientui – tai apsauga pasitelkiant dronus. Kaimyninėse šalyse dar neteko matyti tokių sprendimų, tad būsime pirmieji. Kaip tai veikia? Pavyzdžiui, saugome didelę teritoriją, dronas tamsiu paros metu pakyla ir ją apskrenda, stebėdamas aplinką infraraudonųjų spindulių kamera, o jam užfiksavus šilumos šaltinį mūsų apsaugos darbuotojas, įvertinęs situaciją, gali iškviesti greitojo reagavimo ekipažą, kuris nutraukia pasikėsinimą į kliento turtą“, – naujoves pristato V. Makauskas.
Pasak eksperto, jau dabar dalį apsaugos darbuotojo funkcijų gali atlikti robotai, kurie iš dalies galėtų pakeisti fizinės apsaugos paslaugų teikimą, konkrečiau – objektų apžiūros funkciją vykdytų nebe apsaugos darbuotojas, o robotas.
Atsparus krizėms sektorius
Didžiausia paklausa tiek tarp privačių, tiek tarp verslo segmento klientų yra apsaugos ir priešgaisrinės sistemos sprendimams, kuomet apsaugos tarnyba reaguoja į objekte užfiksuotą galimą pavojų.
„Verslas pastaruoju metu yra linkęs mažinti fizinės apsaugos paslaugų poreikį, ieško tam technologinių alternatyvų. Tai viena iš priežasčių, kodėl pernai augo elektroninių apsaugos paslaugų rinkos dalis, ir paskata mums toliau didinti naudojamų pažangių technologinių sprendimų spektrą objektų apsaugai“, – pažymi V. Makauskas.
Apžvelgdamas praėjusius metus, saugos tarnybos vadovas sako, kad „Eurocash1“ augino ne vien elektroninių apsaugos paslaugų apimtis – šioje srityje tarnybos saugomų objektų skaičius per metus išaugo daugiau nei 13 proc., bet ir visose kitose veiklos srityse. To paties tikimasi ir šiemet.
„Elektroninės apsaugos paslaugų augimas buvo susijęs su organišku visos rinkos augimu, taip pat ir su tuo, kad dalis klientų keitė apsaugos paslaugų tiekėjus ir pasirinko mus. Tas pats nutiko ir su inkasavimo bei fizinės apsaugos paslaugomis – augome dėl ilgėjančio klientų sąrašo. Na, o poreikis montavimo paslaugoms išaugo dėl elektroninių paslaugų plėtros, mat be sumontuotos įrangos neįmanoma teikti ir apsaugos paslaugų“, – aiškina jis.
Pasak V. Makausko, visą apsaugos sektorių būtų galima pavadinti antikriziniu, nes apsaugos paslaugos yra reikalingos tiek ekonomikos pakilimo, tiek ir nuosmukio laikotarpiu – keičiasi tik tai, kokių paslaugų reikia.