Automobilių rinkoje pastarieji metai buvo itin sudėtingi, kas palietė daugelį gamintojų. Kompanijos susidūrė su didžiulėmis gamybos problemomis, kuomet rinkoje susiformavo reikiamų komponentų trūkumas. Tai lėmė gerokai išaugusį laukimo laiką, o taip pat ir sumažėjusius pardavimus.
2022 metai buvo vieni prasčiausių metų Europoje, kuomet automobilių pardavimai pasiekė rekordines žemumas, tačiau jau dabar prognozuojamas sektoriaus atsigavimas. Ekspertai pastebi, kad 2023 metais pardavimai turėtų augti, o taip pat įvardijamos ir to priežastys. Remiantis naujausiomis prognozėmis, pardavimai regione turėtų augti maždaug 13 proc.
„Dataforce“ duomenimis, pardavimai fiziniams asmenims gali ir nesulaukti didesnių pokyčių, tačiau turėtų išaugti pardavimai automobilių nuomos bendrovėms, o taip pat privatiems pardavėjams ar gamintojams. Tikimasi, kad šiemet Europoje bus parduota maždaug 12,7 mln. transporto priemonių. Tiesa, ne visi pateikia tokias optimistiškas prognozes.
Europos automobilių gamintojų grupė ACEA antradienį pranešė, kad lengvųjų automobilių pardavimai 26 Europos Sąjungos šalyse turėtų padidėti 5 procentais iki 9,8 mln. Tuo tarpu „LMC Automotive“ teigimu, Vakarų Europoje pardavimai gali išaugti 7,8 proc. ir pasiekti 10,95 mln. ribą. Ir nors visi pateikia ganėtinai skirtingas prognozes, tačiau daugelis sutinka, kad pasiekti 2019 metų rezultatų nepavyks.
„Dataforce“ teigė, kad 2023 metų pardavimai padidės nepaisant ekonominės situacijos, įskaitant kylančias energijos kainas. Tikėtina, kad didžiausią procentinį padidėjimą sukels pardavimai nuomos įmonėms, mat daugelis jų savo automobilių parkų nėra atnaujinusios dar nuo 2020 metų, kai privačių kelionių skaičius smarkiai sumažėjo dėl pandemijos apribojimų.
Nors automobilių gamintojai dėl didelio puslaidininkių trūkumo galėtų parduoti beveik bet kokį automobilį, kurį galėtų pagaminti per artimiausius 18 mėnesių, tikimasi, kad 2023 metais konkurencija taps milžiniška, prognozuoja „Dataforce“ specialistai. Puslaidininkių trūkumas mažėja, nes buitinės elektronikos paklausa mažėja, o tuo pat metu Kinijos prekės ženklai, tokie kaip MG ir BYD, žengia vis tvirtesnius žingsnius Europoje.
Tiesa, atkreipiamas dėmesys ir į galimai mažesnį elektromobilių sektoriaus augimą. Nepaisant naujų modelių antplūdžio, elektromobilių kainos išlieka aukštos, o įkrovimo infrastruktūra ir toliau nėra tinkamai išvystyta.