Automobilių rinka keičiasi. Visame pasaulyje vis labiau populiarėja elektrinės transporto priemonės, o tai atsispindi ir pardavimų ataskaitose. Dabar pasirodė naujienos ir iš JAV elektromobilių milžinės „Tesla“, kuri pradėjo taikyti itin agresyvią pardavimų strategiją.
JAV elektromobilių gigantės sprendimas sumažinti kai kurių automobilių kainas – atsiperka. Elono Musko valdoma bendrovė sumažino savo elektrinių automobilių kainas ne tik JAV ir Kinijoje, bet ir Europos rinkoje, o tai palietė „Model Y“ ir „Model 3“ modelius, kurie dabar yra parduodami su iki 20 proc. siekiančiomis nuolaidomis. Panašu, kad toks „Tesla“ sprendimas davė apčiuopiamos naudos.
Remiantis naujausia informacija, Kinijoje jau yra didinami elektromobilių gamyba, kuri turėtų pasiekti dar praėjusių metų rugsėjį siekusias apimtis. Vasario ir kovo mėnesiais JAV milžinė ketina pagaminti maždaug 20 tūkst. elektromobilių per savaitę. Pasiekus tokias gamybos apimtis „Tesla“ išspręstų ilgėjančio laukimo laiko problemą.
JAV elektromobilių milžinė jau susidūrė su paklausos patenkinimo problemomis Kinijoje, o analogiška situacija įsivyrauja ir Europoje. Tačiau ekspertai atkreipia dėmesį į tai, jog „Tesla“ yra viena iš nedaugelio automobilių gamintojų, neskaitant Kinijos bendrovių, kurios gali taikyti tokias nuolaidas. Teigiama, jog E.Musko valdoma bendrovė naudoja savo pelną kaip ginklą, kuris itin veiksmingas elektromobilių rinkoje.
Įdomu ir tai, jog JAV gamintojas susiduria ir su nepatenkintais pirkėjais, kurie automobilius įsigijo dar prieš paskelbiant apie sumažintas kainas. „Tesla“ mažesnes kainas taikyti pradėjo nuo sausio 6 dienos, o tai, žinoma, sukėlė nepasitenkinimo bangą tarp pirkėjų, kurie transporto priemones įsigijo kiek anksčiau. Pranešama, kad Kinijoje vyko net ir protestai, kurio metu pirkėjai reikalavo grąžinti jiems sumokėtus pinigus už brangiau įsigytus „Tesla“ automobilius.
„Tesla“ savo pelną naudoja kaip ginklą prieš konkurentus
Remiantis „Reuters“ pateikiama informacija, „Tesla“ iš parduodamų transporto priemonių uždirba bent keletą kartų daugiau nei didieji automobilių gamintojai, tokie kaip „Volkswagen“, „Toyota“ ar „Ford“. Skaičiuojama, jog nuo vieno parduoto elektromobilio „Tesla“ uždirba daugiau nei 15 tūkst. JAV dolerių, kas yra dvigubai daugiau nei VW ir net keturis kartus daugiau nei „Toyota“ ar penkis kartus daugiau nei „Ford“. Skirtumas išties didžiulis ir tai gali būti dar vienas pavojaus signalas šios rinkos vilkams.
Labai tikėtina, kad gerokai sumažintos kainos leis „Tesla“ parduoti daugiau elektromobilių nei įprastai, o tai dar labiau paskatins šios JAV bendrovės plėtrą. Žinoma, tai gali būti dar vienas pavojaus signalas Europos automobilių gamintojams. Pastarieji jau dabar skambina pavojaus varpais dėl sunkumų konkuruojant su Kinijos bendrovėmis, o ką jau kalbėti apie E.Musko kompanijos fejerverkus su iki 20 proc. sumažintomis kainomis.