„Meta Reality Labs“, padalinys, besispecializuojantis virtualios realybės sprendimuose, o ypač „metavisatoje“, praėjusį ketvirtį prarado 4,28 mlrd. USD, o per visus 2022 m. nuostoliai siekė 13,72 mlrd. USD, teigiama bendrovės ketvirtojo ketvirčio finansinių rezultatų ataskaitoje. Ir tai dar vienas antirekordas Marko Zuckerbergo metavisatos ambicijoms – 2021 metais „Reality Labs“ prarado „vos“ 10,2 mlrd.
Pirmieji pilni metai bendrovei su naujuoju Meta prekės ženklu nebuvo lengvi. Socialinės žiniasklaidos milžinas 2021 m. spalį pakeitė pavadinimą, kad sutelktų dėmesį į vadinamąją metavisatą – universalius virtualius pasaulius, kuriuose žmonės žais, pramogaus, apsipirks, mokysis ir dirbs. Tačiau kol kas tai veikiau „statinė be dugno“, kur dingsta dešimtys milijardų dolerių, tačiau Meta vis dar uždirba iš reklamos socialiniuose tinkluose.
Ketvirtąjį ketvirtį „Reality Labs“ uždirbo tik 727 mln. USD pajamų, palyginti su 2,16 mlrd. USD 2022 m. – net 2021 m. jos siekė 2,27 mlrd. USD. Tai sudaro mažiau nei 2 % visų „Meta“ pardavimų. „StreetAccount“ analitikai tikėjosi, kad „Reality Labs“ ketvirtojo ketvirčio veiklos nuostolis sieks 4,36 USD, o pajamos – 715,1 mln.
„Meta“ generalinis direktorius Markas Zuckerbergas pernai viename interviu sakė, kad vieną dieną jo įmonės „metavisatoje“ dirbs milijardas žmonių, kurių kiekvienas išleis šimtus dolerių. Tačiau kol šios svajonės išsipildys, Meta į projektą turės investuoti kelias dešimtis milijardų. Bendrovė taip pat teigia, kad 2023 metais šios srities išlaidos ir toliau augs.
Investuotojai tikrai nepatenkinti tokia padėtimi: per pastaruosius metus Meta prarado du trečdalius savo vertės, o „metavisatos“ kaštai auga. 2022 m. ketvirtąjį ketvirtį bendrovės rezultatai buvo geresni, nei tikėjosi analitikai, o jos akcijos pakilo 20 proc., tačiau pajamos vis dar krenta.