Australijos konkurencijos ir vartotojų teisių gynimo komisija (ACCC) pareiškė sudariusi pasaulinį precedentą, pateikusi ieškinį prieš „Google“ dėl apmokamų nuorodų pateikimo paieškos sistemos rezultatuose.
ACCC kaltina „Google“ apgavystėmis ir sukčiavimu. Be to, ieškinyje teigiama, kad automobilių prekybos portalas „Trading Post“, naudojantis „Google“ kontekstinę reklamą, pažeidžia Prekybos praktikos aktą (Trading Practices Act). Kaltinimo priežastimi tapo faktas, kad 2005 m. „Google“ paieškos sistemoje buvo įdėtos apmokamos nuorodos, vedančios į „Trading Post“ tinklalapį paieškos rezultatuose, kurių užklausose buvo minimi „Trading Post“ konkurentų — „Kloster Ford“ ir „Charlestown Toyota“ — pavadinimai. Remdamasi šiais duomenimis, ACCC apkaltino „Google“ tuo, kad paieškos rezultatuose nekorektiškai atskiriamos apmokėtos ir paprastos nuorodos.
ACCC pretenzijos bus svarstomos federaliniame teisme Sidnėjuje 2007-ųjų m. rugpjūčio 21-ą d. Komisijos tikslas — „Google“ ir „Trading Post“ veiksmų pripažinimas neteisėtais ir uždrausti paieškos tarnybai „Google“ skelbti paieškos rezultatus su „nekorektiškai išskirtomis“ apmokamomis ir paprastomis nuorodomis, praneša „ABCNews“.
„Google“ pareiškė laikanti jai pareikštus kaltinimus nepagrįstais ir nusiteikusi aktyviai ginti savo poziciją.
Įdomu, kad šis ACCC teisminis ieškinys, nagrinėjantis dvejų metų senumo įvykius, buvo paduotas būtent tada, kai konkuruojantis su „Google“ produktas „Yahoo! Panamа“ — reklamos sistema paieškos tarnybose — pradėjo veikti Australijoje.