Alternatyviaisiais energijos šaltiniais paremto krovinių vežimo pradininkė Prancūzijoje bendrovė XPO paskelbė apie precedento neturintį susitarimą įsigyti 100 elektrinių sunkvežimių iš „Renault Trucks“. Tokį sprendimą vežėjas priėmė ilgiau nei po metų bandymų: nuo 2021 metų spalio Liono ir Paryžiaus apskrityse jis bandė vien elektros energija varomą „Renault Trucks E-Tech D“ 16 tonų sunkvežimį.
„Renault Trucks“ yra ilgametis XPO transporto parko tiekėjas. Bendrovė jau suformavo 65 elektrinių sunkvežimių užsakymą, o visos 100 transporto priemonių vežėjui bus pristatytos iki 2024 metų. Pirmoji užsakymo partija jau atkeliavo 2022 metų pabaigoje.
16 ir 19 t komercinės transporto priemonės bus naudojamos 28-iose bendrovės XPO smulkių ir vidutinių krovinių paskirstymo vietose Prancūzijoje. Elektriniai sunkvežimiai bus skirti daliniams ir paletiniams kroviniams gabenti. XPO bendrovė yra paletinių krovinių pervežimo lyderė Prancūzijoje.
Bendrovė tikisi iki 2030 metų ketvirtadalį pervežimų atlikti tik elektra varomomis transporto priemonėmis ir taip sumažinti CO2 emisiją daugiau nei 26 tūkst. tonų. Susitarimą su „Renault Trucks“ pasiekusi įmonė pertvarko savo transporto parką, atsižvelgdama į būsimus reglamentus, numatančius transporto apribojimus apgyvendintose vietovėse. Kartu šis sprendimas leidžia transporto paslaugų užsakovams lengviau siekti savo dekarbonizacijos tikslų.
XPO pareiškė, kad iki 2030-ųjų siekia Prancūzijoje sumažinti savo šiltnamio efektą keliančių dujų emisiją 25 proc., palyginti su 2019 metų rodikliu.
„Likome patenkinti išbandę pirmąjį „Renault Trucks“ elektrinį pristatymų miestuose sunkvežimį. Mūsų naujas 100-o visiškai elektrinių sunkvežimių užsakymas yra precedento neturintis susitarimas tiek XPO, tiek pačiai „Renault Trucks“ Prancūzijoje. Daug investavome, kad paskirstymo centruose būtų įrengta per 80 įkrovimo stotelių. Šie įsipareigojimai rodo mūsų pasiryžimą pereiti prie tvaresnio transporto ir visomis išgalėmis remti mūsų klientus, mažinant anglies dvideginio emisiją jų tiekimo grandinėse“, – apibendrino „XPO Logistics“ Prancūzijos padalinio vadovas Bruno Kloeckneris.
Ekonomiškai pasiteisinantys „Renault Trucks E-Tech“ sunkvežimiai gali pervežti nuo 18 iki 21 padėklo, o energiją ratams tiekia 185 kW galios variklis. Viena įkrova iki 250 kilometrų nuvažiuojanti transporto priemonė per metus išmetamą CO2 kiekį sumažina maždaug 45,7 tonos, palyginti su dyzeline versija.