Lietuvių įkurta duomenų analizės bendrovė „Repsense“, praėjusių metų pabaigoje pristačiusi pirmąjį automatizuotą internetinės reputacijos matavimo modelį, pritraukė 0,5 mln. eurų investiciją.
Į „Repsense“ sukurto produkto vystymą ir tarptautinę plėtrą lygiomis dalimis investavo rizikos kapitalo fondai „Iron Wolf Capital“ ir „Coinvest Capital“. Prie pastarojo fondo investicijos prisidėjo ir 5 verslo angelai – privatūs investuotojai.
„Repsense“ vadovo ir bendrakūrėjo Mykolo Katkaus teigimu, pritrauktos investicijos padės toliau sėkmingai vystyti pirmąjį automatizuotą informacijos turinio vertinimo produktą. „Dauguma pasaulio specialistų mano, kad skaitmeninės reputacijos valdymas yra svarbiausia ateities komunikacijos sritis. Tačiau dėl šaltinių gausos ir fragmentacijos retas verslas seka, vertina ar turi planą kaip nuosekliai valdyti reputaciją internete. „Repsense“ įrankis padeda šią problemą išspręsti“, – sakė jis.
„Automatizuotu dirbtiniu intelektu paremtų inovacijų poreikis auga. Mūsų fondas mato vertę investuoti į dirbtiniu intelektu bei mašininiu mokymųsi paremtus produktus, prisidėdamas prie spartesnio mokslinių tyrimų taikymo versle“, – sakė „Coinvest Capital“ investicijų vadovas Paulius Uziela.
Pasak kito analitikos įmonės bendrakūrėjo Alfredo Chmieliausko, produktą sukurti leido pastarųjų metų mokslinių tyrimų pažanga. „Pastaraisiais metais stebimas proveržis dirbtinio intelekto mokslo srityje leidžia spręsti naujas problemas. Natūralios kalbos apdorojimo, savarankiško mokymosi modelių pažanga leido sukurti visiškai naują produktą, kuris gali automatizuotai įvertinti ir palyginti internetinę reputaciją, akimirksniu įvertindamas šimtus tūkstančių skirtingų šaltinių turinį“, – teigė „Repsense“ tyrimų skyriui vadovaujantis A. Chmieliauskas.
„Mums imponavo įspūdinga „Repsense“ komandos patirtis reputacijos valdyme, novatoriškų dirbtinio intelekto platformų kūrime bei pardavimų srityje. Duomenys vis plačiau naudojami versle, tačiau dar yra sričių, kuriose analizės įrankių skvarba yra nedidelė. „Repsense“ komandos sukurta reputacijos valdymo platforma turi didelį potencialą tapti svarbiu įrankiu kiekvienai ilgalaike prekės ženklo ir reputacijos verte besirūpinančiai įmonei Europoje ir Šiaurės Amerikoje“, – sakė „Iron Wolf Capital“ vykdantysis partneris Žygimantas Susnys.
Prieš kelis mėnesius produktą rinkai pristačiusi „Repsense“, duomenis teikia 9 šalių verslo klientams, tyrimų ir komunikacijos specialistams. Tarp 2022 metais veikti pradėjusios kompanijos bendrakūrėjų – žinomas komunikacijos specialistas Mykolas Katkus, tarptautinę duomenų mokslininko karjerą padaręs Alfredas Chmieliauskas ir patyrę pardavimų, technologijų ir marketingo specialistai.
Įmonės 2023 metų planuose – tarptautinė plėtra ir investicijos į netekstinių šaltinių apdorojimą bei sukurto modelio adaptaciją pardavimų, finansų ir gynybos sritims.