Automobilių gamintojai per pastaruosius metus išgyvena ne pačius geriausius laikus. Pasaulinis lustų trūkumas, Rusijos pradėtas karas Ukrainoje lėmė ne tik lėtesnę gamybą, bet ir mažėjančius pardavimus. Su tokiomis problemomis susidūrė ir vokiečių milžinė.
Vokietijos automobilių milžinė „Volkswagen“ fiksuoja mažėjančius pardavimus, kokių koncerno vadovai nematė jau labai seniai. Naujausiais duomenimis, „Škoda“, „Audi“, „Volkswagen“ bei kitus populiarius prekinius ženklus valdanti bendrovė užfiksavo 7 proc. sumažėjusius pardavimus. 2022 metais buvo parduota 8,3 mln. transporto priemonių, o tai – blogiausias rezultatas per daugiau nei dešimt metų.
Paskutinį kartą tokius mažus pardavimus bendrovė buvo užfiksavusi dar 2011 metais. Tuomet, vokiečių bendrovė pardavė tik 8,156 mln. transporto priemonių. Tiesa, tuomet buvo pirmas kartas kuomet „Volkswagen“ sugebėjo peržengti 8 mln. ribą, tačiau šįsyk šis rezultatas rodo mažėjančius pardavimus, o ne didėjančius, kaip buvo tuomet.
„Volkswagen“ grupės pardavimai pagal prekinį ženklą |
---|
Pranešama, kad „Volkswagen“ grupės pardavimai augo paskutinio 2022 metų ketvirčio metu, kuomet pavyko užfiksuoti 14 proc. augimą, tačiau bendras metų rezultatas išliko itin prastas. Tikėtina, kad Vokietijos automobilių milžinė išliks antroje populiariausių gamintojų vietoje, jau trečius metus iš eilės nusileisdama japonų milžinei „Toyota“, kuri dar lapkritį buvo perkopusi 9,5 mln. parduotų automobilių ribą.
Žvelgiant į atskirus prekės ženklus, labiausiai sumažėjo „Seat“ automobilių pardavimai. Remiantis naujausiais duomenimis, šio vardo automobilių buvo parduota kiek daugiau nei 232 tūkst., o tai rodo 41 proc. nuosmukį, lyginant su 2021 metais. „Škoda“ pardavimai mažėjo 17 proc., „Volkswagen“ – 7 proc., o „Audi“ prekės ženklo modelių populiarumas susitraukė 4 proc.
Sėkmingiausiai „Volkswagen“ grupei sekėsi parduoti „Lamborghini“ automobilius, kurių pardavimai išaugo 10 proc., lyginant su 2021 metais. Didžiulį augimą užfiksavo „Cupra“ prekės ženklas – pernai parduota beveik 153 tūkst. automobilių, kas rodo 93 proc. augimą. Tiesa, pirmasis „Cupra“ modelis buvo išleistas tik 2021 metų viduryje, todėl ir augimas atrodo didesnis.
Ir nors bendri automobilių pardavimai krito, tačiau „Volkswagen“ grupė išsaugojo savo lyderės rolę Europos elektromobilių rinkoje. Vokietijos automobilių milžinė išlieka šios rinkos lyderė, o taip pat užfiksavo ir 26 proc. augimą pasaulinėje rinkoje, ką nulėmė kone dviem trečdaliais išaugę pardavimai Kinijos rinkoje.
Populiariausi „Volkswagen“ elektriniai automobiliai – tai „ID.4“ ir „ID.5“ modeliai, kurių pernai buvo parduota daugiau nei 193 tūkst. Antroje vietoje „Volkswagen ID.3“ su daugiau nei 76 tūkst. parduotų modelių. Trejetuke – „Škoda Enyaq iV“ elektromobilis, kurį įsigijo beveik 54 tūkst. pirkėjų. „Volkswagen“ grupė taip pat pardavė 52,8 tūkst. „Audi Q4 E-tron“ modelių, 37,4 tūkst. – „VW ID.6“, 34,8 tūkst. „Porsche Taycan“ bei 31,4 tūkst. elektrinių „Cupra Born.
Vokietijos automobilių gamintojas šiemet tikisi, jog elektromobilių pardavimai sudarys 11 proc. visų parduotų transporto priemonių, o iki 2030 metų planuoja, kad šis skaičius išaugs iki 50 proc.