Automobilių rinkoje per pastaruosius keletą metų įvyko nemažai pokyčių. Vis daugiau populiarumo sulaukia elektromobiliai, o daugelis gamintojų jau dabar orientuojasi būtent į tokius automobilius. Žinoma, vis labiau populiarėja ir Kinijos bendrovės, kurios savo produktus atgabena ir į Europą.
Las Vegase vykusioje technologijų parodoje „CES 2023“ mes išvydome ne tik gausybę įvairių naujų technologijų ar automobilių, bet ir išgirdome ne vieną įdomų pareiškimą. Savo progos pasisakyti nepraleido ir tarptautinio koncerno „Stellantis“ vadovas Carlosas Tavaresas, kuris įžvelgia grėsmę Europos automobilių industrijoje.
„Stellantis“ vadovas atkreipė dėmesį į kryžkelę, kurioje atsidūrė europietiškos bendrovės, konkurencinėje kovoje su Kinijos gamintojais. C.Tavareso įsitikinimu, politikai turi rasti atsakymą į Kinijos automobilių gamintojų plėtrą regione, kitu atveju tai bus „pralaimėta dvikova“. Jis įžvelgia didžiulę grėsmę ir pateikė savo prognozę.
Portugalas pastebėjo, jog dėl itin augančio kiniškų automobilių populiarumo, Europos bendrovės jau netrukus gali būti priverstos mažinti gamybos apimtis. „Stellantis“ vadovas pastebėjo, kad europietiškos įmonės nepajėgia konkuruoti su gamintojais iš Kinijos, kurie ne tik itin greitai plečiasi regione, bet ir siūlo savo modelius už itin žemą kainą, kas, žinoma, labai patinka vartotojams.
„Kainų skirtumas tarp europietiškų ir kiniškų transporto priemonių yra milžiniškas. Jeigu artimiausiu metu niekas nepasikeis, tuomet viduriniosios klasės vartotojai masiškai persės prie kiniškų automobilių. Žmonių perkamoji galia Europoje pastebimai mažėja“, – pastebi C.Tavaresas.
Pastebima ir tai, jog dėl Europoje veikiančio reguliavimo, regione pagaminti elektriniai automobiliai yra maždaug 40 proc. brangesni nei analogiškos transporto priemonės, gaminamos Kinijoje. C.Tavaresas dabartinę situaciją automobilių industrijoje palygino su saulės baterijų rinka, kuomet europiečiai pralaimėjo konkurencinę kovą kinams. Jo teigimu, Europos Sąjunga privalo priimti sprendimus nedelsiant.
„Manau, kad mes matėme šią tendenciją ir anksčiau. Tai katastrofiškas scenarijus, bet tai neturi baigtis būtent taip“, – įsitikinęs C.Tavaresas.
„Stellantis“ vadovas įžvelgia dvi išeitis šioje situacijoje. Pirmoji – tiesioginė konkurencinė kova, kuri gali lemti nepopuliarų sprendimų priėmimą. Jeigu ES nesiimtų jokių pokyčių, tuomet tektų uždaryti kai kurias gamyklas, jas perkelti į kitas lokacijas, kad sumažinti produkcijos išlaidas, įsitikinęs C. Tavaresas. Kita opcija, kurią įžvelgia portugalas – Europos deindustrializacija.
Tiesa, pastebima ir tai, jog dėl galimų ribų nubrėžimo Kinijos bendrovėms, gali kilti nemažai nepasitenkinimo iš Vokietijos automobilių gamintojų. Šios šalies bendrovės yra glaudžiai susijusios su Kinijos rinka, kur vykdo dalį savo produkcijos gamybos, o bet kokie ribojimai gali tam padaryti neigiamos įtakos ir apriboti europiečių galimybes.
Priminsime, kad Europoje vis labiau įsitvirtina tokios Kinijos bendrovės kaip SAIC, BYD ar „Geely“ bei „Nio“. Šių kompanijų kuriami elektromobiliai sulaukia vis daugiau dėmesio, o pačios įmonės vis labiau plečiasi regione.