Kinijos automobilių gamintojai rodo vis didesnį dėmesį Europos rinkai. Tačiau į mūsų regioną atkeliauja ne tik Kinijos bendrovių produktai, bet ir kitų gamintojų modeliai, kurie yra gaminami šioje šalyje ir vėliau eksportuojami į Europą. Ir naujausi skaičiai – rekordiniai.
Iš Kinijos eksportuojamų automobilių skaičius išaugo daugiau nei du kartus, rodo lapkričio mėnesio duomenys. Rekordiniams skaičiams nemažai įtakos turėjo ir Europos gamintojų sprendimas perkelti nemažus gamybos resursus būtent į Kinijos rinką.
Kinijoje įsikūrę automobilių gamintojai eksportavo elektromobilių už 3,2 mlrd. JAV dolerių, kas yra net 165 proc. daugiau nei prieš metus. Tai yra aukščiausiai visų laikų rodiklis, pasiektas per vieną mėnesį, rodo Kinijos muitinės pateikiami duomenys. Paaiškėjo ir šalys, kurios importavo daugiausiai transporto priemonių.
Pranešama, jog Belgija ir Didžioji Britanija yra tarp didžiausių importuotojų, o šių šalių siuntos sudarė net 70 proc. visų iš Kinijos iškeliavusių automobilių. Įdomu ir tai, jog jau du mėnesius iš eilės elektrinių automobilių eksportas sudarė daugiau nei pusę visų transporto priemonių eksporto, o lapkritį buvo pasiekti ir rekordiniai rezultatai – eksportuota elektromobilių už 6 mlrd. JAV dolerių.
Kaip pagrindinė priežastis, kodėl eksportuojamų automobilių iš Kinijos skaičiai taip auga, įvardijama tai, jog daugelis gamintojų siekia perkelti savo gamybą į šią šalį. „Volkswagen“ ar BMW grupės susiduria su ribotomis gamybos galimybėmis savo gimtinėje ir dėl šios priežasties perkelia vis daugiau gamybos į Kiniją.
Verta paminėti ir tai, jog prie rekordinių skaičių ženkliai prisidėjo ir Kinijos milžinės, tokios kaip „SAIC Motor“. „MG Motors“ bendrovę valdantis koncernas jau kuris laikas didina savo pardavimus Europoje, o tai automatiškai didina ir eksportuojamų automobilių skaičių. Įdomius rezultatus užfiksavo ir JAV elektromobilių milžinė „Tesla“.
Remiantis naujausiais duomenimis, Elono Musko valdoma bendrovė, praėjusį mėnesį, eksportavo 37 tūkst. automobilių, nors kovo mėnesį šis skaičius buvo vos 60, o balandį eksportuotų elektromobilių visai nebuvo. Žinoma, tai buvo susiję su karantino apribojimais Kinijoje.